פרופ' אברהם בן צבי (צילום: יאיר אבן-זוהר)
פרופ' אברהם בן צבי (צילום: יאיר אבן-זוהר)

פרופ' אברהם בן צבי מחיפה – חתן פרס ישראל

שר החינוך הרב רפי פרץ בישר לפרופ' אברהם בן צבי על בחירתו לחתן פרס ישראל בתחום חקר מדע המדינה, יחסים בין לאומיים ומדעי הניהול לשנת תש"פ. את הפרס יקבל בן צבי ביום העצמאות

פורסם בתאריך: 3.2.20 18:48

פרופ' אברהם בן צבי, תושב חיפה, נבחר היום (שני) לחתן פרס ישראל בתחום בתחום חקר מדע המדינה, יחסים בין לאומיים ומדעי הניהול לשנת תש"פ. בן צבי יקבל את הפרס ביום העצמאות.

שר החינוך הרב רפי פרץ, שהודיע היום לבן צבי על הבחירה, בירך אותו על זכייתו בפרס. ועדת הפרס בראשותו של פרופ' ערן ויגודה וחבריה פרופ' תמר הרמן ופרופ' זכי שלום כתבה בנימוקי הזכייה: "בן צבי הוא מבכירי החוקרים בישראל ובעולם בתחום היחסים הבין לאומיים ועבודותיו מתמקדות ביחסי ישראל-ארצות הברית ובמדיניות החוץ של ישראל. לתחום זה חשיבות מכרעת על חוסנה של מדינת ישראל, על מעמדה האסטרטגי ועל ביטחונה בזירה הבין לאומית והאזורית. ספריו הרבים ועבודותיו המחקריות השפיעו על החשיבה של קובעי מדיניות והקימו דור של חוקרים צעירים ומוכשרים. בולטותו כבר סמכא בתחום זה הפכה אותו לדמות מרכזית המחברת בין העולם האקדמי לתחום קביעת המדיניות של ישראל ולהבנתה בעיני הציבור. על כל אלה מוענק פרס ישראל בתחום חקר מדע המדינה, יחסים בין לאומיים ומדעי הניהול".

 

 

בן צבי נולד בחיפה בשנת 1944. הוא בוגר בית הספר היסודי אילנות ותיכון חוגים. בצה"ל הוא שירת בחיל המודיעין, וכשהשתחרר למד באוניברסיטה העברית בפקולטה למדע המדינה וסיים את לימודיו בהצטיינות. בשנים 1968 ו-1969 המשיך בן צבי את לימודיו במדע המדינה לתואר שני באוניברסיטה העברית, ובשנת 1969 התקבל לחוג למדע המדינה באוניברסיטת שיקגו, שם למד במסלול הישיר לתואר השלישי. את הדוקטורט שלו הוא קיבל ביוני 1973, כאשר עבודת הדוקטורט שלו עסקה בנושא "ארצות הברית ויפן, 1941-1940: דימויים וקווי מדיניות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר