נועם פרוי שולץ, בוגרת בית הספר אופקים, בתחפושת שעיצבה מיכל בן שבתאי
נועם פרוי שולץ, בוגרת בית הספר אופקים, בתחפושת שעיצבה מיכל בן שבתאי

פרויקט תחפושות לילדים בכיסאות גלגלים מחפש מתנדבים

מיכל בן שבתאי, שמכינה תחפושות לילדים בעלי מוגבלויות אשר מסתייעים בכסאות גלגלים, מבקשת מהציבור להשתתף בפרויקט שלה לקראת פורים שהולך ומתקרב. לדבריה, היא מקבלת עשרות בקשות ליצירת תחפושות, ובכל יום מצטרפות בקשות נוספות

פורסם בתאריך: 5.2.20 09:54

מיכל בן שבתאי מחיפה יזמה פרויקט מיוחד אשר מסייע לילדים בכיסאות גלגלים להתחפש בפורים. אחרי כשנתיים שבהן היא עשתה זאת כמעט לבדה, כעת היא מבקשת מהציבור לקחת חלק בסיוע לילדים.

בן שבתאי: "הרעיון עלה לפני שנתיים כשחברה שלי הזמינה אותי לסייע בעיצוב תחפושת לילדה מרעננה שנעזרת בכיסא גלגלים, והסכמתי. כשחזרנו לחיפה, בתי התרעמה על כך שאני עוזרת לילדה ברעננה ולא, למשל, לחברה שלה בחיפה שגם היא נעזרת בכיסא גלגלים. הבטחתי לה שאעזור גם לילדים בכיסאות גלגלים בחיפה. יצרתי קשר עם בית הספר אופקים, ושם גילו התלהבות רבה. הגעתי לשם ויצרתי יותר מ-40 תחפושות".

מהי הייחודיות בעיצוב תחפושת בכיסא גלגלים?

"צריך לדאוג שיהיה אפשר לקפל את החומרים שבהם משתמשים ולהשתמש בהם גם בהסעות וגם בבית הספר. החומר הרב ביותר שבו משתמשים הוא קרטון. זה הבסיס, ואליו מוסיפים אזיקונים ובד".

 

 

כמה זמן לוקח לעצב תחפושת לכיסא גלגלים?

"זה משתנה, תלוי בתחפושת. אם התחפושת היא פשוטה אפשר להכין שתי תחפושות ביום, ואם התחפושת היא מורכבת נדרש יותר זמן. אני מכינה שלד ומלמדת את המורות ואת הסייעות איך להרכיב אותו על הכיסא. בזה אני משקיעה לפעמים יותר מאמץ מאשר בהכנת התחפושת עצמה".

איך עובדים עם ילדים בעלי לקויות מורכבות?

"חייבים לעבוד עם המון סבלנות ואהבה. חשוב לי שמי שיכול לתקשר שיגיד לי משהו או אפילו רק יחייך. גם עיניים בורקות הן תקשורת מבחינתי. אני מנסה להגיע למצב שבו הילד בוחר את עיצוב התחפושת שלו. הגיע אלי למשל ילד בכיסא גלגלים שרצה שהכיסא יהפוך לספינת שודדי ים. היה לנו ברור מלכתחילה שהספינה תהיה עשויה מעץ. קניתי שני סוגי טפטים – כהה ובהיר – ונתתי לו לבחור את הצבע. הוא הסביר לי שאת הצבע הבהיר הוא רוצה עבור הסיפון וששאר חלקי הספינה יהיו כהים. ראיתי בעיניים שלו את הסיפוק מכך שהוא בחר".

לדבריה של שבתאי, היא קיבלה עשרות בקשות לתחפושות, ובכל יום מצטרפות עוד: "אני מבקשת מהציבור להיכנס לדף הפייסבוק שלנו 'תחפושת מתגלגלות', להירשם ולהתנדב כדי לעזור".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר