מציל (צילום: ירון קמינסקי)
מציל (צילום: ירון קמינסקי)

ההסתדרות והמצילים דורשים צו מניעה נגד עיריית קרית ים

ההסתדרות במרחב חיפה ושלושה מצילים עובדי עיריית קרית ים הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בקשת צד בסכסוך קיבוצי ובקשה לצווי מניעה נגד עיריית קרית ים ומרכז השלטון המקומי בישראל, שיחייבו את העירייה לא להפריט את שירותי ההצלה בעיר

פורסם בתאריך: 9.2.20 16:18

הסתדרות העובדים הכללית החדשה במרחב חיפה ושלושה מצילים עובדי עיריית קרית ים – פרוספר אשר, רומן ז'ורבסקי ואיתן חרמון – הגישו היום (ראשון) בקשת צד בסכסוך קיבוצי ובקשה לצווי מניעה זמניים וקבועים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נגד עיריית קרית ים ומרכז השלטון המקומי בישראל.

בבקשתם טוענים ההסתדרות והמצילים כי "עניינה של בקשת צד זו בכוונת המשיבה 1 (עיריית קרית ים; ב"כ) לבצע הפרטה מלאה על עבודת ההצלה בחופים שבתחום שיפוטה והעברתם לידי קבלן חיצוני… התנהלות המשיבה עומדת בניגוד מוחלט להוראת סעיף 8 להסכם קיבוצי הכללי שנחתם ב-21 ביולי 2009 בין מרכז השלטון המקומי בישראל בשם הרשויות המקומיות החברות בו לבין ההסתדרות הכללית החדשה, הסתדרות המעו"ף, אשר מעגן את ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים בעניין שכרם ותנאי עבודתם של המצילים. הוראות אלו מחייבות את המשיבה להעסיק מצילים בחופים שבתחום אחריותה כעובדים מן המניין בהעסקה ישירה ושלא באמצעות קבלן".

עוד נטען על ידי המבקשים כי "לצורך ביצוע מיקור החוץ פועלת העירייה כשלב ראשון להעברתם מתפקידם של המבקשים 4-2 (שלושת המצילים; ב"כ) – מצילי ים קבועים המועסקים כעובדי העירייה בתפקידי הצלה בחופים המצויים בשטחה המוניציפלי של העירייה – לתפקידים אחרים ברשות. העברתם של המצילים מתפקידם היא זו שתפתח את הדלת להעברת עבודות ההצלה למיקור חוץ, ובמקביל גם לפגיעה ודאית וקשה במעמדם כעובדי הרשות המקומית ובזכויותיהם האישיות מכוח ההסכמים הקיבוציים. מעבר להפרה הברורה של הוראות ההסכמים הקיבוצים הכלליים החלים על העירייה יטענו המבקשים כי שירותי הפעלת החופים נמצאים בליבת העיסוק של העירייה, ואלו מבוצעים על ידה כחלק בלתי נפרד מהסמכויות המוקנות לה בדין כרשות מקומית. על כן, בנסיבות העניין, העברת שירותי ההצלה בחופים לקבלן חיצוני פרטי מהווה מיקור חוץ אסור ובלתי לגיטימי של עבודת ליבה הפוגע באופן קשה בעבודה המאורגנת".

 

 

ההסתדרות במרחב חיפה ושלושת המצילים מבקשים מבית המשפט צו הצהרתי שקובע כי עיריית קרית ים פועלת בניגוד להסכם הקיבוצי, שלפיו היא חייבת להעסיק את המצילים בחופיה במתכונת של העסקה ישירה ולא באמצעות קבלן חיצוני; צו מניעה קבוע אשר מורה לעירייה לא לפגוע במעמדם ו/או באופן העסקתם ו/או בשכרם ו/או בתנאי עבודתם של כל המצילים המועסקים על ידיה – הזמניים והקבועים – לרבות ניודם לתפקידים אחרים; צו מניעה קבוע שאוסר על העירייה להעסיק מצילי ים קבועים או זמניים שלא כעובדיה מן המניין; וצו עשה קבוע אשר מורה לעירייה לשלם לכל מצילי הים – הקבועים והזמניים – את כל הזכויות הנובעות ממעמדם כעובדיה ובהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים החלים עליה.

כמו כן ביקשו ההסתדרות והמצילים מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני אשר מורה לעירייה לא לקיים את השימועים שנקבעו לשלושת המצילים עד להכרעה בהליך, וצו מניעה זמני אשר מורה לעירייה לא לקיים ו/או לקדם כל הליך תחרותי ו/או מכרז ולא להתקשר בהסכם בכל דרך אחרת ביחס להעסקת מצילים, וזאת נוסף על צווים המורים למרכז השלטון המקומי להורות לעירייה לקיים את הוראות ההסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2009 ולהימנע מהעסקת מצילים באמצעות קבלן.

מההסתדרות נמסר בתגובה: "עיריית קרית ים החליטה לאחרונה להביא לידי סיום את העסקתם של מצילי העירייה, ובכוונתה להתקשר עם קבלן חיצוני ולהפסיק את העסקת העובדים כמצילים. פעולה זו פוגעת אנושות בזכויותיהם של העובדים. ההסתדרות במרחב חיפה פנתה למנכ"ל העירייה יניב שנקר והודיעה כי בכוונתה למנוע את רמיסת זכויות העובדים וכי התקשרות זו אינה חוקית. בתגובה לפנייה מסרה הנהלת העירייה למצילים במיידית הזמנות לשימוע לפני ועדת פיטורים. לנוכח התנהלות העירייה ורמיסת זכויות העובדים הגישה ההסתדרות לבית הדין לעבודה בחיפה בקשה לצו מניעה נגד כוונת העירייה. יודגש כי התקשרות עם קבלן כוח אדם מהווה מיקור חוץ שאינו אותנטי ונוגדת את ההסכמים הקיבוציים".

מעיריית קרית ים נמסר בתגובה: "בקשתה של ההסתדרות התקבלה בעירייה רק היום, והעירייה תגיב עליה בבית המשפט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר