ג'וק בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)
ג'וק בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)

צו ההפסקה נגד מאפיית דגן לא בוטל. בינתיים

בשימוע שנערך לבעלים של מאפיית דגן בעקבות צו ההפסקה המינהלי שהוצא למקום בשל דוח ביקורת חמור ותלונות על ג'וקים שנמצאו בלחמניות שנרכשו בו, נקבע כי הצו יישאר על כנו. ביקורת נוספת תיערך במאפייה בקניון עזריאלי חיפה רק בכפוף לעמידתה בכמה תנאים

פורסם בתאריך: 10.2.20 13:01

השימוע לבעלים של מאפיית דגן בעקבות צו ההפסקה המינהלי שנערך לא אתמול (ראשון) לא מבשר טובות למאפייה, וזאת לאחר שרופא מחוז חיפה במשרד הבריאות פרופ’ שמואל רשפון החליט להשאיר את הצו על כנו, לפחות לעת עתה.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" סיפורה של רנטה אדמסקי, שגילתה שבעה ג'וקים בלחמניות שנרכשו במאפיית דגן בקניון עזריאלי חיפה. לאחר הפרסום פנתה אדמסקי פנתה למשרד הבריאות בתלונה על המאפייה.

 

 

למחרת ערך מפקח לשכת הבריאות המחוזית חיפה ביקורת במאפייה ומצא שורה של ליקויים חמורים ומהותיים: 1. במחסן נמצאו גללי חולדות בכמות גדולה מאוד. המחסן אינו סגור והוא חלק מהשטח הפתוח של המקום. הגללים נמצאו על הרצפות, על המדפים, על אריזות מזון וכו'. 2. מקררים, מקפיאים ומקררי עבודה נמצאו במצב ירוד מאוד עם עובש רב. רוב קירותיהם של המקררים מכוסים בעובש, כולל הדלתות והמדפים. בחלק מהמקררים העובש התפשט ועוטף את הנירוסטה המכסה את הכניסה לחדרי הקירור. 3. אשפה רבה כמו סמרטוטים, שאריות מזון וקרטונים, זרוקה בתוך החללים השונים של המאפייה. 4. עמדות העבודה מלוכלכות מאוד, עם הצטברות של עובש ושאריות מזון, וניכר כי העמדות לא נוקו זמן רב. 5. חלק מהמזון מאוחסן על הרצפה במקרר, כולל ביצים, רטבים וירקות גולמיים. רצפת המקרר מלוכלכת מאוד, עם שאריות מזון ועובש, ונראה כי היא לא נוקתה זמן רב. 6. התפחה של בצקים מתבצעת באוויר הפתוח ללא כיסוי. כמו כן, נראו מעופפים רבים על המוצרים בעת ההתפחה. 7. במקום מוכרים סלטים ולא מתבצע תהליך של שטיפה וחיטוי לירקות. כמו כן אין מדורי עבודה מתאימים. 8. ביצים שבורות המשמשות למריחה על הלחמניות נשמרות ללא קירור.

 

 

ג'וקים בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)

ג'וקים בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)

בעקבות הביקורת הוצא למאפייה צו הפסקה מינהלי, ובעליה הוזמן לשימוע שבו הוחלט כי בשלב זה לא יבוטל הצו והוא נותר על כנו. כמו כן נקבע בשימוע כי ביקורת חוזרת של מפקח לשכת הבריאות המחוזית תבוצע במאפייה בכפוף לעמידתה בתנאים הבאים: א. העברת דוח ערוך על פי סעיפי דוח הביקורת מ-3 בפברור על כל הפעולות שנעשו לשם תיקון המצב. ב. הגשת תיעוד על ביצוע הדברה מתאימה. ג. הגשת תוכנית פעולה לעתיד שמטרתה היא למנוע הישנות של המצב התברואי הירוד, כולל נוהלי עבודה ותוכנית הדברה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. טל ג'ון

    חייב המקום להיות נקי כמו בית מרקחת אחרת לא יוכלו הלקוחות לקנות שם והסגירה באה בזמן כדי ללמוד שמשון ולכלוך לא ביחד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקום מזעזע!!!
    פשוט ביזיון נוסף ליחס המגעיל שיש שם של הקופאית הזוהמה והעידר הנקיון שיש שם צועקים לשמיים.
    תעשו לעצמכם טובה ותתרחקו מהמקום.
    אני תושב נאות פרס והייתי קונה שם לעיתים לחמניות וזה ממש לא מפתיע הממצאים המזעזעים שהוצגו בכתבה.
    כל איזור הסלטייה /טוסטים פתוח לאוויר העולם כולל מטבלים שצריכים להיות תחת קירור זבובים וגוקים ברגיל נמצאים שם
    חבל שרק עכשיו נזכרו לעשות שם ביקורת
    תתרחקו ואל תאמינו לאף אחד מאפיית דגן היא מקום מסוכן!

  3. dkd

    איך המקום קיבל רישיון הפעלה ממשרד הבריאות
    אין פיקוח על חנויות לממכר מזון?
    למה אזרחית הייתה צריכה להאיר ולהעיר על תנאי התברואה במקום?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר