מייקל חכים
מייקל חכים

הניתוח שישנה את חייו של מייקל בן ה-6

מייקל אורוזקו חכים בן ה-6 סובל משיתוק מוחין שפגע בגפיו התחתונות והוא לא יכול ללכת. אם משפחתו תצליח לגייס עד 24 בפברואר מקדמה של 180,000 שקל עבור ניתוח בסנט לואיס, ארצות הברית, יוכל מייקל הקטן להגשים את חלומו וללכת

פורסם בתאריך: 16.2.20 18:56

חייו של מייקל אורוזקו חכים בן ה-6 מחיפה שלא יכול ללכת יכולים להשתנות אם משפחתו תצליח לגייס השבוע מקדמה של 180,000 שקל עבור ניתוח חירום בסנט לואיס, מיזורי, בארצות הברית שיעמיד אותו על רגליו, תרתי משמע, ויסייע לו ללכת.

מייקל הוא נכדם של אריאלה ואליהו חכים, שקרוי על שם דודו, לוחם הלח"י ולוחם בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה, שנתפס בפעולת ההתנקשות בלורד מוין בקהיר, נידון למוות, נתלה והיה אחד מ-12 הרוגי מלכות. משפחת חכים התגוררה במשך שנים רבות בחו"ל וחזרה לחיפה לפני ארבע שנים.

שלי חכים, בתם של אריאלה ואליהו, היתה בזוגיות במהלך שהותה של המשפחה בפנמה, ושם ילדה את בנה מייקל. הוא נולד פג, וכתוצאה מכך הוא לקה בשיתוק מוחין שפגע בגפיו התחתונות. מייקל סובל מספסטיות – התכווצות יתר של השרירים בגלל נזק במערכת העצבים המרכזית שמגבילה את תנועת הגוף – ובשל כך אינו יכול ללכת. מייקל, שהחל לדבר רק לפני כשנה וחצי, חש בכל לילה כאבים עזים בגב וברגליים. כתוצאה משיתוק המוחין שלו, רגלו הימנית עקומה לגמרי והוא אינו יכול להניח אותה על הקרקע.

 

מייקל חכים באחד מאשפוזיו

מייקל חכים באחד מאשפוזיו

 

 

מייקל זקוק לשני ניתוחים – האחד בעמוד השדרה והשני ברגל. לאחר שניסתה את כל הטיפולים האפשריים מצאה המשפחה רופא מנתח בסנט לואיס שביצע קרוב ל-5,000 ניתוחים כאלה לעומת כמה מאות ניתוחים בלבד שבוצעו בארץ. "השיטה שבה הוא מנתח מנטרלת את הספסטיות, וכך הוא יצליח לגרום למייקל ללכת ולא לחוש כאבים", מסבירה אריאלה חכים. "גם אנשי המקצוע בארץ טוענים שהניתוח הזה יצליח. הילד צריך צ'אנס בחיים, אין לנו ברירה".

עלותם של שני הניתוחים, כולל כל ההוצאות, היא 700,000 שקל, ולצורך גיוס הכסף חברה המשפחה לעמותת מרכז הצדקה שפתחה דף פייסבוק בשם "עושים צעד למען מייקל הקטן". בהוצאות כלולים הטיסות, השהייה בסנט לואיס, הניתוחים, הטיפולים השיקומיים בארצות הברית ובישראל ועזרים שונים. המשפחה נדרשת להעביר את המקדמה, שמסתכמת כאמור ב-180,000 שקל לבית החולים בסנט לואיס עד ליום שני הבא, 24 בפברואר, אחרת הניתוח יבוטל ומייקל לא יזכה עוד ללכת.

"מייקל הוא בן היחיד", מספרת הסבתא אריאלה, "הקשר עם אביו נותק, והאב לא מתעניין במצבו. בתי שלי עושה את הכל לבד. היא גרה איתנו, אבל אנחנו גמלאים שחיים מהפנסיה שלנו, ולצערנו לא יכולים לעזור הרבה. הילד הוא מתוק ופיקח, יש לו כוח רצון פנומנלי".

"אני רוצה שהבן שלי יוכל להיות כמו כל הילדים", אומרת האם שלי, "הוא שואל למה הוא לא יכול לרוץ כמו שאר הילדים. כואב לי הלב בשבילו. אנחנו קוראים בכל ערב ספר על הניתוח, והוא יודע עליו הכל. מאז שהוא נולד הוא עבר כבר חמישה ניתוחים, כך שאפשר לומר שהוא רגיל לזה. קשה לי מכך שהוא צריך לעבור עוד ניתוח, אבל אין שום ברירה אחרת. הוא ילד חכם ויודע למה הוא צריך לעבור את ההליך הזה. כל עזרה כספית – קטנה או גדולה – תעזור לנו מאוד כי אין לי איך לממן את הניתוח. הניתוח הזה יכול לשנות את כל חייו".

הציבור מוזמן לתרום בכמה דרכים:
1. חשבון בנק להעברות – בנק פאג"י, סניף 185, חשבון 701831, מרכז הצדקה. בכל תרומה ציינו "עבור הצלת מייקל" או קרן מס' 3317
2. התקשרות למרכז הצדקה באמצעות שיחת טלפון למס' 1-800-282828, הודעת וואטסאפ למס' 050-4169187 או במייל בכתובת [email protected]
3. חשבון הבנק של משפחת חכים – בנק הפועלים, סניף 701 בשדרות הנשיא בחיפה, חשבון 459344
4. אפליקציית ביט במס' 054-8809909

 

מייקל חכים לאחר ניתוח קודם שלא צלח

מייקל חכים לאחר ניתוח קודם שלא צלח

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר