תפיסת הקורמורן שהסתבך בחוט הדיג (צילום: רשות נחל הקישון)
תפיסת הקורמורן שהסתבך בחוט הדיג (צילום: רשות נחל הקישון)

צפו: קורמורן שהסתבך בחוט דיג מלא קרסים טופל והוחזר לטבע

בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן טופל קורמורן גדול שנמצא על ידי אנשי רשות נחל הקישון לאחר שהסתבך בחוט דיג מלא קרסים. בתום הטיפול הוא שוחרר בחזרה אל הטבע

פורסם בתאריך: 18.2.20 11:27

קורמורן גדול שנקלע לסכנת חיים לאחר שנלכד בחוט דיג מלא קרסים בנחל הקישון, טופל בבית החולים לחיות בר בספארי שברמת גן והושב בסוף השבוע בחזרה אל הנחל. הקורמורן אותר על ידי צוות של רשות נחל הקישון בעת שיט שגרתי בסירת הפיקוח. קורמורן גדול הוא עוף מים החורף דרך קבע בקישון.

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "אנשי הצוות הבחינו בקורמורן גדול פצוע. הם ניסו לתפוס אותו, אבל הוא הצליח לברוח בכל ניסיון. בסופו של דבר הוא נלכד בעזרת רשת דייגים".

 

 

 

אנשי הרשות משו את הקורמורן מהמים, ואז התברר שכל גופו מלא בקרסי דיג, כולל בפיו. "אנשי הצוות העניקו לו טיפול ראשוני בהסרת קרסי הדיג והוא הועבר להתאוששות במשרדי רשות הנחל", מספרת נסים, "יצרנו קשר עם בית החולים לחיות בר בספארי, והם הסבירו לנו מה לעשות ואיך להכין אותו למעבר אליהם באמצעות החי-בולנס". הקורמורן טופל בבית החולים, ולאחר שהתאושש הוחזר לחיפה על ידי אנשי רשות נחל.

 

 

נסים: "אנחנו עדים לא פעם לאירועים שבהם פעילות של האדם פוגעת בטבע. בנחל הקישון המשתקם יש שפע של עופות מים שנהנים משלל הדגה, ומכאן החשיבות שבמניעת השלכת פסולת לנחל ומתן מרחב מחייה משמעותי לחיים בו. מורד נחל הקישון הוא פנינת טבע ייחודית של שפך נחל ונוף מלחה. לטובת המערכת האקולוגית ולמען הציבור הרחב עלינו לשמור עליו מכל משמר. ברוח זו פועלת רשות הנחל להקמת פארק צפרות לאומי במורד הנחל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר