לזר קפלון (רביעי מימין), איגור פפוב (שני מימין) ונציגי ממשלת מוסקבה
לזר קפלון (רביעי מימין), איגור פפוב (שני מימין) ונציגי ממשלת מוסקבה

לראשונה: פסטיבל "ימי מוסקבה" יתקיים בחיפה

בפגישה שנערכה בין סגן ראש העיר לזר קפלון, קונסול רוסיה בחיפה ונציגים מממשלת מוסקבה נקבע כי פסטיבל "ימי מוסקבה" יתקיים בחיפה ב-12 וב-13 במאי. במסגרת האירוע יתקיים קונצרט של מקהלת ילדים מרוסיה, תערוכת צילומים ומפגשים עם סופרים ועם קוסמונאוט רוסים

פורסם בתאריך: 19.2.20 07:59

Добро пожаловать: פסטיבל "ימי מוסקבה" יתקיים בחיפה ב-12 וב-13 במאי – כך נקבע בפגישה שהתקיימה אתמול (שלישי) בין סגן ראש העיר ויו"ר העמותה לקליטת עלייה לזר קפלון, קונסול רוסיה בחיפה איגור פפוב ונציגים מממשלת מוסקבה. במסגרת הפסטיבל יתקיים קונצרט של מקהלת ילדים מרוסיה, תערוכת צילומים ומפגשים עם סופרים ואף עם קוסמונאוט רוסים.

יצוין כי על פי חוקת הפדרציה הרוסית נחשבת מוסקבה לעיר פדרלית, כלומר היא מהווה יישות עצמאית, ומערכת רשויות השלטון שלה מורכבת מממשלת מוסקבה (עיריית מוסקבה) שהיא הרשות המבצעת ומדומה עירונית שהיא הרשות המחוקקת.

לדבריו של קפלון, פסטיבל "ימי רוסיה" בחסות ממשלת מוסקבה מתקיים בארץ זה שנים, אך השנה תהיה זו הפעם הראשונה שהוא יתקיים בחיפה: "במשך שנים רבות מקיימת ממשלת מוסקבה את הפסטיבל בארץ, אך זה תמיד היה בירושלים או בתל אביב. השנה הם החליטו לקיים אותו בשלוש ערים – חיפה, נתניה ותל אביב או ירושלים".

 

 

קפלון הוסיף כי נציגי ממשלת מוסקבה מעוניינים לקיים פגישות עם נציגים מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה לקידום פרויקטים משותפים במדע וברפואה, וכי דובר גם על האפשרות להביא לארץ משלחת של רופאים רוסים לקידום שיתופי פעולה עם הקריה הרפואית רמב"ם ועם הפקולטה לרפואה בטכניון: "הרוסים מעוניינים בקשרים עם חיפה. ממשלת מוסקבה תהיה זו שתממן את האירוע, ועיריית חיפה התנדבה לסייע בארגונו".

עוד אמר קפלון כי "ההחלטה לקיים את פסטיבל 'ימי מוסקבה' בעיר מציבה את חיפה על המפה. האירוע יפתח את הקשרים בינינו גם בתחומי התרבות וגם בתחומי המדע".

קפלון לא שולל את הסברה כי חיפה נבחרה לארח את האירוע בשל הימצאותה של קהילה גדולה של עולים מחבר העמים בעיר: "יש בחיפה קהילה גדולה של עולים מרוסיה וקונסוליה רוסית. רוסיה מנסה כל הזמן להשיג דריסת רגל במקומות שבהם נמצאים אזרחים שלה מהעבר, ולהיות דומיננטית בכל מקום בעולם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פסטיבל סגנים מיותרים

    אוי קלפון תודה תודה
    סוף סוף חיפה על המפה כי יערכו פה שניים שלושה ארועי תרבות ממוסקבה
    אוי מה עשינו לפניך קפלון. קצת תרבות לפרובינציה הנידחת.
    בשורה תרבותית שחיפה לא ידעה מעולם כמוה. מאיפה הגיע כל הטוב הזה עלינו.

  2. אזרח ותיק

    מתי יפסיקו כאן להתרפס בפני כל דבר שמגיע מרוסיה ?
    התרבות שלנו ותיקה משלהם בערך בשלושת אלפי שנים

  3. אזרח ותיק

    מתי תפסיקו להתרפס בפני כל מה שבא מרוסיה יש לנו תרבות בת 3,000 שנים, שאותה צריך לטפח במקום לייבא תרבות מאלה שהיו קופים על עצים כאשר אבותינו היו כוהנים בבית המקדש (ותודה לד'יזאלי על הרעיון).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר