שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, כ"ו בשבט תש"פ, כניסת השבת: 17:00. שבת, כ"ז בשבט, יציאת השבת: 18:08. פרשת "משפטים": להשתחרר מדעות קדומות

פורסם בתאריך: 21.2.20 11:27

להשתחרר מדעות קדומות – חוק יסוד!

מה היינו חושבים לקרוא בפרשת השבוע הראשונה אחרי מתן תורה? בטח על החגים, על מאכלות אסורות ועל "ואהבת לרעך כמוך". אז זהו, שלא. התורה בוחרת לפתוח את פרשת "משפטים" – פרשת החוקים והמצוות – בדיני העבד העברי. וזה אומר לנו הרבה. הרבה מאוד.

עד לפני 150 שנה היו מיליונים של עבדים בארצות הברית. המלחמה על זכאותם לחירות הובילה אף לרצח הנשיא דאז אברהם לינקולן. העבדות היתה בסיס אצל אנשים עשירים ומכובדים שרצו לשלוט בעמים נחותים, אצל פריצים ומלכים שהיו תמיד מעל כולם. וזאת מלמדת אותנו התורה – כי אל לנו להיות עבדים. גם גנב שנענש ונמכר לעבד וגם נזקק שנצרך למכור את עצמו כדי להתקיים – שניהם יוצאים לחירות כעבור שנים ספורות.

 

 

קיבלנו את חירותנו ממצרים כדי להיות בני חורין לנצח, ועלינו להשתחרר מעבדות שנכפתה עלינו או שכפינו אותה על עצמנו, כמו גם להימנע מלכפות את רצוננו על אחרים.

חוק יסוד של התורה מלמד אותנו כי המסר הראשון מעשרת הדברות הוא לאפשר לעצמנו את יום השבת כיום מנוחה שבועי ולא לכבול את עצמנו לעבודה שאין לה קצבה, לתת לעצמנו זמן יומי לקיום מצוות מבלי לחשוש מדעות קדומות – של עצמנו או של אחרים.

פעם היו נוסעים למזרח הרחוק כדי להתנתק ולהשתחרר, והיום הטלפון החכם רודף אחרינו עד לשם. הגיע הזמן להבין שהכל בראש. אם נשתחרר מדעות קדומות נצליח להיות מי שאנחנו ולצמוח באמת.

שבת שלום.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רחל

    גם אני רוצה לעשות מה שאני רוצה תפסיקו להכניס לנו את הדת הדת בגלל הדתיים נהפכה שנואה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר