בנימין נתניהו (צילום: אוהד צויגנברג)
בנימין נתניהו (צילום: אוהד צויגנברג)

ההנחיות החדשות: התקהלויות עד עשרה אנשים

הנחיות חדשות במלחמה בעצירת התפשטות נגיף הקורונה: איסור על התקהלויות של יותר מעשרה אנשים, כל מערכת החינוך מושבתת, תרבות הפנאי מופסקת, התחבורה הציבורית תימשך כסדרה אך מומלץ לא להשתמש בה, והסקטור הפרטי לא ייסגר אך יש לעודד עבודה מהבית

פורסם בתאריך: 14.3.20 21:57

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (מוצ"ש) על הנחיות חדשות במלחמה בעצירת התפשטות נגיף הקורונה: איסור על התקהלויות של יותר מעשרה אנשים; גני הילדים, הפעוטונים, מעונות היום ומוסדות החינוך המיוחד יצטרפו אל בתי הספר וייסגרו ממחר עד לאחר פסח; תרבות הפנאי – מסעדות, בתי קפה, קניונים, אולמות אירועים, חדרי כושר, בתי קולנוע ואולמות אירועים ייסגרו. בהקשר זה יצוין כי מסעדות ובתי קפה יוכלו להפעיל שירותי משלוחים וטייק אוויי; המלצה לא להשתמש בתחבורה ציבורית, אך היא תימשך כסדרה; והסקטור הפרטי לא ייסגר אך יש לעודד עבודה מהבית, לדלל את ההתכנסויות במקומות העבודה ולהפחית ישיבות מרובות משתתפים.

נתניהו: "אנחנו מתקדמים עם התפתחות האירוע תוך כדי תנועה. המצב איננו סטטי. אני מאמין שנוכל לנצח את הנגיף אבל זה לא זבנג וגמרנו. נצטרך לאמץ שגרת חיים חדשה ולעשות צעדים שיגבילו את קצב התפשטות המחלה. היעד הוא הצלת חיים. אנחנו במלחמה עם אויב בלתי נראה, וכדי לנצח אותו אנחנו חייבים לעבוד ביחד – הממשלה והאזרחים – לעשות הכל כדי לא להדביק ולא להידבק. חייבים לאתר את החולים, ולשם כך נקבל מחר אמצעים דיגיטליים. נמנעתי מלהפעיל את האמצעים האלה בציבור האזרחי אבל אין ברירה. לצורך זה ביקשתי הסכמה של משרד המשפטים. מדובר בבדיקה בפרטיות של האנשים עם מי הם באו במגע. זה נותן לנו כלי אפקטיבי לבידוד האויב במקום לבידוד המדינה כולה. ישראל היא אחת מהמדינות היחידות שיש לה את היכולת הזו".

 

 

"התנהגות מונעת של הציבור היא שגרה חדשה", הוסיף נתניהו, "אני מבקש מכולם לנקוט שני צעדים גדולים – שמירה על היגיינה ושמירה על מרחק. נקפיד על מרחק של שני מטר. זה יעצור את ההדבקה. זה ישפיע על תפעול המשק, אבל נמשיך את השירותים החיוניים. אין בעיה עם מזון. יש מזון די והותר. אין מחסור ולא יהיה מחסור. הסופרמרקטים ימשיכו לתפקד. גם לא יהיה מחסור בתרופות. הבנקים – כסף, אשראי, כספומטים – ממשיכים לעבוד כרגיל, וכך גם תחנות הדלק".

"תרבות הפנאי תופסק ממחר בבוקר", אמר נתניהו: "זה קשה, ואני מבין ללבם של מסעדנים, בעלי בתי קפה ובעלי אולמות קולנוע. המסחר, הייצור והשירותים יימשכו בתנאים מגבילים, תוך שמירה על מרחק של שני מטר. מי שלא חייב, שלא ילך לעבודה, שלא ייצא. אני מקווה שנגיע לשיטוח העקומה. מהמצב שלנו הדרכים מתפלגות – יש מדינות שהלכו בכיוון מתון ויש מדינות שמספר החולים בהן עלה. אנחנו מקדימים מדינות אחרות. האסטרטגיה של הבידוד והמניעה היא פעולה בשני מישורים. מצד אחד, אנחנו רוצים לאתר ולבודד את מי שכבר חולים, את המגעים שלהם ואת מי שנמצא בסיכון, למשל אנשים שהיו באיטליה. יש מסלול אחר – גם אם נבדוק הרבה לא נאתר את כולם, כי אנחנו יודעים שאחת הבעיות של המחלה הזו היא שאנשים עלולים להדביק ללא תסמינים בכלל. אין לנו דרך למצוא אותם. בגלל זה אנחנו צריכים להנחות את הציבור לכללי התנהגות חדשים שילוו אותנו כל משך ההתפרצות. אנחנו קוראים לזה ריחוק חברתי. כבר לא 100 איש אלא עשרה אנשים במרחב אחד. זה תקף לבית, למרחב הציבורי ולעבודה. חייבים להביא בחשבון את זה שהחברה היא מכלול אחד. אם תהיה תחלואה, זה יהיה בכל השכבות. אנחנו דואגים לצעירים, למבוגרים ולקשישים. זה נכון מוסרית, בריאותית ובכל המובנים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מדינה בהזייה. לא תטפלו יותר יעיל בקורונה אבל בטוח תהרסו את המשק.

    שלושה דברים בטוחים שעשתה הממשלה:
    פגיעה בכוחות העבודה בחירום שעכשיו בלי סידור לילדים
    בלאגן למעסיקים לגבי תשלומים לעובדים ועבודה בחירום.
    פגיעה אנושה באמון הציבור ופאניקה מיותרת של אגירות.
    אין ספק, יופי של תפקוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר