הילה הררי (צילום: יניר סלע)
הילה הררי (צילום: יניר סלע)

"הפסקתי לעבוד, אין לי פרנסה מהרגע שבו המשבר התחיל"

ההופעות שבוטלו, החזרות שהופסקו והחסכונות שנאכלים. כוכבת הילדים הילה הררי כואבת את אובדן הפרנסה בעקבות משבר הקורונה: "אנחנו, כל אמני הילדים, על hold ומקווים לטוב"

פורסם בתאריך: 25.3.20 20:01

הפגיעה הכלכלית בעקבות משבר הקורונה לא פוסחת על אף מגזר עסקי. מלבד הקניונים, המסעדות, בתי הקפה, הפאבים והחנויות הקמעוניות, שמושפעים מהוראות משרד הבריאות שאוסרות התקהלות, גם האמנים חווים קשיים אדירים ונאלצים להתמודד עם ביטול הופעות, בעיקר בתקופה הזאת של השנה, שבה בדרך כלל הם מוצפים בעבודה בזכות חופשת פסח, ימי הזיכרון ויום העצמאות.

אחת מהם היא כוכבת הילדים היללי, הלוא היא הזמרת החיפאית הילה הררי. הררי, שלוח ההופעות שלה לחודש הקרוב היה מלא בהופעות לילדים, יושבת בבית מאז ההופעה האחרונה שלה בחג פורים. "הפעם האחרונה שבה הופעתי היתה ביום השני של פורים בפארק באר שבע", היא מספרת, "למחרת כבר בוטלה לי הופעה שהיתה אמורה להתקיים בבית אבא חושי".

וזו לא היתה ההופעה היחידה שבוטלה.

"נכון. היה אמור להיות לי מופע התרמה עם הזמר איתי לוי באולמי מוזה בחוף הכרמל, אבל הוא בוטל. היתה אמורה להיות לי הופעה בתיאטרון מוצקין – ערב מחווה ליצחק נבון – וגם היא בוטלה. כל ההפעלות לילדים שהוזמנתי אליהם – במת"מ, בהוד הכרמל ובמקומות נוספים – כולן בוטלו. בקיצור, אני לא עובדת. אני אמנם עושה מופעי לייב בפייסבוק ונותנת שיעורי מוזיקה בפייסבוק, אבל אין כמו להופיע בפני קהל".

אבל לא מדובר רק בהופעות לילדים. עד לפני פחות משבועיים השתתפה הררי בחזרות למופע לקהל הבוגר, שבו היא אמורה היתה לבצע שירי אהבה ידועים בשלל שפות. מכורח הנסיבות הפך הפייסבוק לבמה האלטרנטיבית שלה, ומחר (חמישי) בשעה 18:00 היא תבצע כמה משירי המופע בשידור ישיר בדף הפייסבוק שלה.

"מחר למעשה אחשוף חלק משירי המופע", היא מספרת, "זו הופעה שעבדנו עליה עוד לפני משבר הקורונה, שבה מצטרפים אלי הגיטריסט רן סופר והקלידן יאיר סתווי. זה מופע שכולל שירי אהבה מכל הזמנים באנגלית, בעברית ואפילו בערבית עם השיר 'אינתא עומרי', ושירים של יהורם גאון ואילנית. הכל כבר היה מוכן אבל משבר הקורונה קטע את הכל".

 

 

ילדים והורים ממשיכים לפנות אלייך?

"המון פונים אלי, בעיקר ילדים. הם מבקשים שירים לאביב ולפסח כי הם לא יחגגו בגן ולא יחוו את החג, אז אנחנו שרים ביחד. הם גם מבקשים שירים מהתוכנית שלי 'היללי'. הם חמודים מאוד ותמימים מאוד. הם לא מבינים מה זה לייב וחושבים שגם אני רואה אותם, אז אני מגיבה להם כאילו שאני רואה אותם. כיף לי להעביר לילדים את הזמן, אפילו שזה ללא תשלום. זה הדבר הקטן שאני יכולה לתרום. בגלל זה אני עושה לייבים לילדים מהרגע שבו הכל התחיל. בקיצור, אני עובדת נון סטופ, אבל מהבית".

עד לאיזו רמה ביטולי ההופעות פגעו בפרנסה שלך?

"הפסקתי לעבוד, אין לי פרנסה מהרגע שבו המשבר התחיל. כל ההופעות שנקבעו לי בוטלו, כל ההפעלות שלי בגני הילדים בוטלו. הכל הופסק, הכל נעצר. אנחנו, כל אמני הילדים, על hold ומקווים לטוב".

איך מסתדרים ללא פרנסה?

"אני תמיד אומרת שצריך לשים מטבע לבן ליום שחור. אנחנו משתמשים בחסכונות שלנו. ברוך השם, בעלי עובד אז אנחנו מסתדרים".

אין אפשרות להתפרנס דרך רשתות חברתיות?

"את כל המופעים לילדים ולמבוגרים בפייסבוק אני עושה בחינם בשביל הכיף, ואני גם נחשפת להרבה מאוד אנשים וזה נחמד. אני לא רואה איך אפשר להתפרנס דרך הרשתות. גם התוכנית שלי ב-VOD היא בחינם כי ככה החלטתי מזמן כדי שילדים ייהנו מהם. נקווה שזה ייגמר במהרה ובטוב".

דף הפייסבוק "היללי בכיכובה של הילה הררי", דף הפייסבוק של הילה הררי

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי מישהו צריך תזכורת.
    המון!!!!!!לא עובדים ונשארו בלי אגורה. המון סגרו עסק פעיל ביותר שזה זמן הפריחה שלו-פורים ופסח. למה נראה כאילו רק אומנים בצרות?

  2. כולם חיים מהיום להיום?

    כולה עבר שבוע וחצי וכולם בוכים? מה יהיה בעוד חודש תקבצו נדבות?
    מוזר לראות את השף חיים כהן למשל שעפ"י פרסומים יושב על נכס ועל הון של מיליונים יושב בכל אולפן אפשרי ומאשים את כל העולם על מר גורלו אחרי שכל השנה הוא מוכר מנות במחיר שאפשר להאכיל משפחה כל השבוע.
    עצמאי שאין לו תזרים לשנה שלא יהיה עצמאי.שילך כמונו להיות שומר בקניון ויקבל עכשיו 70% שכר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את לא מיוחדת חמודה שבי בשקט וסתמי את הג'. . !

  4. שיפנימו כולם שהכסף הגדול והקל נגמר

    הופעות,שירה,הצגות=OUT
    עבודה במפעלי/רשתות מזון=IN

    וזה לא בושה לעבוד קשה להרוויח פחות
    להיפך,לומדים לחסוך ולא לבזבז על מותרות

  5. אבי

    מה יש לכם תגידו מה משעמם לכם? מה היא אמרה? היא באה ממש בטוב בלי שום תלונה לאף אחד… תשחררו יצרי עין משועממים

  6. טל

    נו מה נעשה? יעזרו לך אבל היית גם צריכה לדאוג לעצמך לחסכונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר