שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, ב' בניסן תש"פ, כניסת השבת: 18:26. שבת, ג' בניסן, יציאת השבת: 19:35. פרשת "ויקרא": מה היה קורה אם משרד הבריאות היה סוגר את בית המקדש?

פורסם בתאריך: 27.3.20 13:44

מה היה קורה אם משרד הבריאות היה סוגר את בית המקדש? נקודה למחשבה על משבר הקורונה ועל פרשת השבוע – "ויקרא".

נפל דבר בישראל: בתי הכנסת בארץ הקודש נסגרו לתקופה לא נודעת – דבר שלא היה מאז ומעולם. רבים ממשיכים להתפלל בחצרות הבתים ובבתי הכנסת באישור ועל פי הנחיות משרד הבריאות, אך רובם של בני ישראל, ובפרט המבוגרים שבינינו, החלו להתפלל בבית. כמי שחונך במשך כל חייו להקפיד על תפילה במניין, קשה לתאר את ההרגשה שאינך יכול לטבול במקווה ולהיטהר, שרוצה אתה לשמוע את קריאת התורה בשני ובחמישי ואינך יכול.

פרשת "ויקרא" מתחילה בציווי "אדם כי יקריב מכם קורבן לה', מן הבהמה, מן הבקר ומן הצאן תקריבו את קורבנכם". מצוות הקרבת הקורבנות במשכן ובמקדש גבוהה היא מאין כמותה, כנאמר על הקורבן כי הוא "ריח ניחוח להשם" וכדברי הזוהר שסוד הקורבן עולה עד אין סוף. אך לשון הפסוק לכאורה לא מסתדרת, כשאלת רבי זלמן שניאור, מייסד חסידות חב"ד – היה נכון יותר לכתוב "אדם מכם כי יקריב קורבן"? והוא עצמו מבאר כי העבודה העיקרית היא "יקריב מכם", כל אחד צריך להקריב את עצמו ומעצמו למען הבורא.

ומוסיף על כך רבי יוסף יצחק הרבי השישי: "מכם ובכם הדבר תלוי", כלומר הכל תלוי ברצון שלנו. כי אם עד עכשיו המאמץ היה להגיע בזמן לבית הכנסת, עכשיו המאמץ הוא להתפלל בכוונה למרות רעשי הרקע של הילדים. המאמץ כעת הוא כמה אתה מוכן להקריב מה"בהמה" שבתוכך. לכל אחד יש מלבד הנפש האלוקית גם נפש "בהמית". זו שרוצה ורוצה ורוצה, זו שחושבת על רק עצמה. לכל אחד יש בהמה אחרת. אחד הוא כמו שור נגח, השני הוא כמו עז – שקטה אבל קופצנית, ויש אחר שהוא כמו כבש – בהמה שנראית שקטה ושאין לה הרבה רצונות. אבל בסופו של דבר, לכל אחד יש את הבהמה בתוכו שאותה הוא צריך להקריב.

עם כל הקושי בכך שבתי הכנסת סגורים, צריך לדעת שהעיקר הוא העבודה שבלב, "ולעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם". זהו הקורבן האמיתי שעושה את נחת הרוח לבורא העולם – התפילה מכל הלב, במאמץ שהופך גם את הבהמה שבתוכנו לרצון אחד. "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך, ובכל נפשך ובכל מאודך".

 

 

ובתוך כך אנו נערכים לקראת חלוקת המזון לנצרכים, ועם כל הקושי של ההתארגנות, הלוגיסטיקה ואישורי הרשויות לחלוקה יש לנו גם אתגר לא פשוט בגיוס עלות המזון. מכם ובכם הדבר תלוי – עצרו לרגע והיו שותפים בפרויקט שמסתיים בימים אלו. רק בזכות השותפות שלכם נוכל לעזור לעוד משפחה לחגוג את החג כבני חורין.

תודה ל-100 התורמים הראשונים, ובבקשה גדולה מכל מי שיכול ועוד לא הספיק לאמץ אורח לחג כדי שלכולם יהיה סדר, ואז הכל יהיה בסדר.

תודה רבה, חודש טוב ושבת שלום.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ענת הופמן בת גלים

    לרב ליפש שבת שלום.אני מודה לך על ששוב כתבת דברים נעימים לעין שחודרים אל הלב על כמה חב"ד אוהבים כל אחד ומוכנים להתאמץ גם עבור מי שאיננו חרדי.אז אני רוצה לבקש ממך להתקשר לרב ישי קלי מבית חב"ד בבת גלים ולומר לו שהמקווה טהרה שהוא חופר לנו מתחת לבניין הוא עבירת בניה שנבנית ללא היתר וללא אישור וללא פיקוח.
    תגיד לעמית שלך שלא יפה ככה לעשות.
    .כמו שכתוב " הוכח תוכיח את עמיתך"
    תאחל לו בת שלום ותבקש ממנו להפסיק לבנות כי מצווה שבאה בעבירה זו מצווה מפוקפקת. אני מזמינה אותך לבקר אצלנו בבניין ולראות במו עיניך את הסדקים שנפערו בקירות של הדירה שלי כתוצאה מעבודות העפר לחפירת המקווה.
    לא טהרה ולא נעליים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר