סוחרי שוק תלפיות, הערב (צילום: שבי סלמן)
סוחרי שוק תלפיות, הערב (צילום: שבי סלמן)

סוחרי שוק תלפיות מחו נגד סגירתו

הסוחרים זועמים על סגירתו של בניין שוק תלפיות ופונים לשרים יעקב ליצמן, משה כחלון ואלי כהן בבקשת סיוע. יו"ר ועד הסוחרים שבי סלמן: "לסוחרים אין כסף לעשות את חג הפסח. אנחנו רוצים שיגדירו לנו את אותן התקנות כמו בסופרמרקט, ונבצע אותן". עיריית חיפה הבטיחה לסייע

פורסם בתאריך: 28.3.20 21:00

עדכון אחרון: 29.3.20 10:40

כ-50 מסוחרי בניין שוק תלפיות התאספו לפני שעה קלה (מוצ"ש) בכניסה לשוק כדי למחות על ההוראה של משרד הבריאות והממשלה לסגור את כל השווקים בארץ, אשר נאכפה ביום שלישי.

הסוחרים זועמים על סגירתו של בניין שוק תלפיות, ובסרטון שצילמו הם פונים לשר הבריאות יעקב ליצמן, לשר האוצר משה כחלון ולשר הכלכלה אלי כהן בבקשה לסייע להם.

יו"ר ועד הסוחרים שבי סלמן: "אנחנו רוצים שבאמצעות פנייתנו, ליצמן יראה שהבניין סגור ומתנהל כמו סופרמרקט ויאשר לפתוח אותו. הלקוחות ייכנסו מדלת אחת, ובכניסה יהיה שומר שיפקח על מספר האנשים. לסוחרים אין כסף לעשות את חג הפסח".

לדבריו, "השוטרים באו בתחילת שבוע, סגרו לנו את הדוכנים וזרקו את כל הסחורה. אנחנו רוצים שיגדירו לנו את אותן התקנות כמו בסופרמרקט, ונבצע אותן. זה לא שוק פתוח כמו שווקים בשאר הערים, זה מבנה סגור. למה לסגור אותו? בגלל ששמו שוק? אז נשנה את שמו לסופרמרקט. יש בכל חיפה לפחות 20 מבנים כאלה שכן עובדים ולא סוגרים אותם. אם זה היה מבנה פתוח לא היינו מתנגדים".

 

 

מנהל בניין שוק תלפיות שלמה לוי: "זה המבנה היחיד בארץ שהוא שוק מקורה. עיריית חיפה באה לעזרתנו, ואנחנו נעשה הכל לפי התקנות. אנשים כאן צריכים פרנסה. בעוד שבועיים לא יהיה להם מה לאכול והם יתחילו לעשות דברים איומים. הממשלה צריכה לבוא לקראתם. עזרו לנו לפתוח את הבניין השוק ונעמוד בקריטריונים. היו לנו מספיק נזקים בשבוע שעבר כשביום בהיר באו ואמרו לנו לסגור. סגרנו וזרקנו את כל הפירות והירקות".

 

 

עדכון (ראשון, 10:40): מעיריית חיפה נמסר כי היא תרכוש פירות וירקות מסוחרי שוק תלפיות לטובת חלוקת מזון לאוכלוסייה הקשישה בעיר ולמשפחות הזקוקות לסיוע.

"על מנת לסייע לסוחרים המקומיים ולצמצם עד כמה שניתן את הנזק הכלכלי שנגרם להם תבוצע רכישה מקיפה של פירות וירקות שיחולקו בחבילות המזון השבועיות שמחלקת העירייה ולחבילות שיחולקו לקראת חג הפסח", נמסר בהודעת העירייה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לין

    אפשר לפתוח כל יום חצי מהחנויות או שליש ואז זה יהיה חוקי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר