קבלת שבת וירטואלית של שותפות חיפה-בוסטון
קבלת שבת וירטואלית של שותפות חיפה-בוסטון

קבלת שבת וירטואלית בין יבשתית

אפליקציית זום, שהפכה לפופולרית מאוד מאז פרוץ משבר הקורונה, משמשת את שותפות חיפה-בוסטון לעריכת קבלת שבת וירטואלית אשר פתוחה לתושבי חיפה ולחברי הקהילה בארצות הברית. בשותפות מתכוונים לפתוח את היוזמה לכל הקהילות היהודיות בעולם

פורסם בתאריך: 31.3.20 08:47

שותפות חיפה-בוסטון החלה לקיים מדי יום שישי קבלת שבת וירטואלית בין יבשתית אשר פתוחה לכל תושבי העיר. קבלת השבת מתקיימת באמצעות אפליקציית הפגישות הווירטואליות זום, שמאז פרוץ משבר הקורונה הפכה לאמצעי פופולרי לגישור על הבידוד החברתי שנגזר על מי שיושבים בבית. את קוד הכניסה לפגישה ניתן לקבל ביום שישי בדף הפייסבוק של השותפות ובדף של מנכ"לית השותפות ורד ישראלי שיזמה את הרעיון.

קבלת השבת כוללת שיח על פרשת השבוע מפיו של אחד מחברי השותפות בחיפה או בבוסטון, טקס הדלקת נרות משותף ודברים שנושאים משתתפים מישראל ומארצות הברית. יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה, הוא בין המשתתפים בקבלת השבת.

לדבריה של ישראלי בכוונתה לפתוח את המיזם לכלל הקהילות היהודיות בעולם: "חשוב שנחזק זה את זה ונשמור על הקשר ועל רוח השותפות, במיוחד בימים האלה. מפגש קהילתי משותף יושב בדיוק על ערכי השותפות של הקרבה, הביחד והחברות. מתוך המקום של הלבד היה חשוב לי לייצר קשר עם העולם הרחב, להביא את האופטימיות ואת האור לתוך החיים, ובעיקר להיפגש זה עם זה, אם לא פיזית אז לפחות וירטואלית. אנחנו מנצלים את האירוע של קבלת השבת כדי לעצור ולהירגע ביחד מהטרדות היומיומיות. אמנם כל אחד נמצא עם משפחתו בבידוד אבל יש לנו ביחד גדול שנוצר במשך 31 שנות השותפות. אפליקציית זום מאפשרת לנו מפגשים קצת שונים".

 

 

מי משתתף בקבלות השבת?

"מצטרפים לקבלת השבת אנשים שהיו במשלחות שלנו לבוסטון, ובהם קציני צה"ל, מחנכים וגננות מחיפה ומבוסטון, רבנים, מתנדבים ותורמים. נוצר כאן משהו מופלא".

באיזו שעה מתחילה קבלת השבת?

"היא נפתחת בסביבות השעה 16:30 שעון ישראל, שזה 9:30 לפי שעון בוסטון. כולם מתחברים לזום, אני מתחילה ואחרי מדברים הפרטנרים מבוסטון. אני מזמינה את כל החיפאים להשתתף באירוע ביום שישי הקרוב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר