בניין שוק תלפיות בזמן הסגירה הכפויה (צילום: שבי סלמן)
בניין שוק תלפיות בזמן הסגירה הכפויה (צילום: שבי סלמן)

בניין שוק תלפיות ייפתח מחדש

שבועיים לאחר שנסגר בהוראת משרד הבריאות ייפתח מחר בניין שוק תלפיות מחדש. עיריית חיפה התחייבה להקצות פקחים כלליים לאכיפת הסדר במבנה, וסוחרי השוק חויבו לשכור שירותי אבטחה מטעמם שיפעלו בתיאום עם גורמי האכיפה העירונית כדי לוודא את קיומן של הנחיות משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 5.4.20 18:27

בניין שוק תלפיות בהדר ייפתח מחדש מחר (שני) – שבועיים לאחר שנסגר בהוראת משרד הבריאות. יו"ר ועד הסוחרים של בניין השוק שבי סלמן אמר ל'כלבו – חיפה והקריות" כי התקבל אישור רשמי לפתוח את הבניין מחר, וזאת לאחר מגעים שניהל עו"ד מוראד ביקי המייצג את הוועד עם משרד הבריאות ועם משטרת ישראל.

"קיבלנו אישור בתנאים, וזאת אחרי שמשרד הבריאות ועיריית חיפה מצאו חנויות בתוך הבניין שמותר להפעיל אותן בהתאם להוראות משרד הבריאות, כלומר לשמור על מרחק בין הלקוחות ולהציב שומר בכניסה לבניין", מסר ביקי והוסיף כי העירייה לקחה על עצמה את הפיקוח על הנחיות משרד הבריאות: "אני מודה ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין ולעו"ד ויליאם שוקייר מהייעוץ המשפטי שפעלו מול משרד הבריאות".

סלמן: "אני מודה לראש העיר עינת קליש רותם, לממלא מקומה נחשון צוק ולכל צוות לשכת ראש העיר שבזכותם השוק ייפתח מהבוקר עד הערב עם שמירה".

 

 

מעיריית חיפה נמסר כי היא התחייבה להקצות פקחים כלליים לאכיפת הסדר במבנה השוק ובסביבתו החיצונית. עוד נמסר כי סוחרי השוק חויבו, כתנאי לפתיחתו של השוק, לשכור שירותי אבטחה מטעמם שיפעלו בתיאום עם גורמי האכיפה העירונית כדי לוודא את קיומן של הנחיות משרד הבריאות, לרבות שמירה על מרחק של שני מטר בין אדם לאדם, מדידת חום, חלוקת כפפות וכיסוי הפנים במסכות.

העירייה תשתמש בשתי הכניסות למבנה להגבלת התנועה, כך שזרימת ציבור הקונים תתאפשר דרך כניסה אחת ויציאה אחת, והסוחרים יחויבו לתפעל את הדוכנים לסירוגין, בשתי משמרות, על מנת לשמור מרחק בין דוכן לדוכן. מחוץ למבנה השוק תסמן העירייה פסי עמידה לשמירה על המרחק בין הלקוחות הממתינים לכניסה למבנה ולא תתאפשר התקהלות.

 

עוד מוראד ביקי (צילום: ראנה ביקי)

עוד מוראד ביקי (צילום: ראנה ביקי)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שימו פחים לאסוף את הכפפות והמסכות . זוועה שכולם משליכים❗❗

  2. מחזק את האנונימי הראשון

    חשוב מאוד לשים פחים כי הרבה פעמים כשאין אנשים זורקים על הרצפה. גם בחניונים של סופרים גדולים זה ככה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל המדינה מהדקים את סגר , ורק בחיפה משחררים.
    אם יתחיל לעלות פה מספר החולים הציבור ידע עם לבוא חשבון בבחירות. לא יעזרו לכם גם כל החמולות שלכם.

  4. החלטה אומללה

    בכל הערים הגדולות בארץ מהדקים את הסגר, אבל בחיפה הלעומתית של קליש משחררים. עוד החלטה פופוליסטית של ראש עיר חלשה שעושה שרירים על תושבים שומרי חוק, צייתנים ושקטים, אך מתקפלת ומתרפסת בפני מי שהופכים שולחנות, מאיימים וצועקים. ראש העיר ששפת הכוח היא השפה הכמעט יחידה שהיא מבינה, מוכיחה שוב לתושבים שאצלה דרך האלימות והכוחנות משתלמת (ראו את התרפסותה בפני צביקה ברבי במועצת העיר ואת התרפסותה העקבית בפני הסוחרים של שוק תלפיות). ומה עם הסוחרים ובעלי העסקים העצמאיים בשאר אזורי העיר? אלה כנראה לא יודעים לאיים ולצעוק מספיק חזק. ואולי הם מבינים שזאת באמת שעת חירום, ושצריך עכשיו להישמע להנחיות ולהיות בשקט, עד שיחול שיפור במצב. החלטת ראש העיר לפתוח את שוק תלפיות, בשעה שכל השווקים בערים אחרות, בארץ ובעולם, סגורים, היא החלטה פופוליסטית ומתחנפת. ימים יגידו אם לא גם החלטה אומללה.

  5. חוסר אחריות משווע

    ההגיינה שם גם ככה נוראית
    אוכלוסעה קשישים וחרדים בלי מסכות
    לא להתקרב. מחדל לתת להם לפתוח. צפו למאות אחוזי עלייה בהידבקויות בהדר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר