מקבץ הדיור המוגן בבת גלים (צילום: סרגיי פוטומקה)
מקבץ הדיור המוגן בבת גלים (צילום: סרגיי פוטומקה)

פאניקה במקבץ הדיור: 16 דיירים באו במגע עם חולה קורונה

ביום חמישי הגיע אל מקבץ הדיור המוגן בבת גלים, אשר שייך למשרד הקליטה, איש אחזקה שאינו תושב חיפה לביצוע עבודות תיקון, והיה במגע עם 16 מ-170 הדיירים במקום ועם אחת מהאחראיות

פורסם בתאריך: 6.4.20 07:24

פחד ודאגה שוררים בקרב כ-170 הדיירים במקבץ דיור ברחוב העלייה השנייה בשכונת בת גלים בחיפה לאחר שאתמול (ראשון) התגלה כי איש אחזקה שעבד במקום אובחן כחולה קורונה.

ביום חמישי הגיע אל מקבץ הדיור, אשר שייך למשרד העלייה והקליטה, איש אחזקה שאינו תושב חיפה לביצוע עבודות תיקון, והיה במגע עם 16 דיירים ועם אחת מהאחראיות במקום. לאחר שדווח כי העובד הוא חולה בקורונה, חסמה עיריית חיפה את הגישה למקום, וחיילים שהוצבו בשבוע שעבר בכניסה למבנה כדי לאשר כניסה למטפלים בלבד, מונעים כעת את הכניסה אל מקבץ הדיור ואת היציאה ממנו ומסייעים לדיירים ברכישת תרופות ובהוצאת זבל.

לדבריו של סגן ראש העיר לזר קפלון, אשר משמש מחזיק תיק העלייה והקליטה בעירייה, משרד הבריאות הורה על בידוד ל-16 הדיירים ולאחראית שבאו במגע עם החולה. ההודעה הועברה במערכת הכריזה במקבץ הדיור, ואז פרצה פאניקה במקום.

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע שמשרד הבריאות הבטיח לערוך בימים הקרובים בדיקות קורונה ל-16 הדיירים שבבידוד.

ארתור קליין, כתב האתר haifainfo.com ברוסית ששוחח עם הדיירים ועם כמה מאנשי ההנהלה, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אף אחד לא בדק עם כל הדיירים מי מהם בא במגע עם 17 הדיירים שנדרשו להיכנס לבידוד. כולם שם מבוהלים מאוד".

 

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מקבץ הדירות הוא בפיקוח של משרד הקליטה ודרים בו 171 דיירים ב-131 דירות. אתמול התקבל דיווח על תחלואה בקורונה בקרב עובד תחזוקה. בחקירה אפידמיולוגית התברר כי החולה ביצע עבודות תחזוקה ב-11 דירות בתאריכים הרלוונטיים, ואליו נחשפו 16 דיירים ועובדת אחת. אי לכך ניתנו כמה הנחיות. 1. כל הדיירים שנחשפו אל החולה יישארו בבידוד עד תום 14 ימים מאז המגע האחרון עמו. 2. ככל שחלק מהדיירים זקוקים לעזרת מטפלים, הונחו המטפלים להתמגן במסיכה ובכפפות, וגם המטופלים יתמגנו במסיכה בעת הטיפול. 3. מטפלים אלה לא יטפלו במטופלים שאינם נמצאים בבידוד. 4. הועברו ההנחיות המעודכנות לחיטוי המקומות הרלוונטיים. 5. הועברו דפי מידע בעברית ובשפת האם של הדיירים. 6. הוחלט ליטול דגימות לקורונה מכל הדיירים והעובדת אשר נמצאים בבידוד. ההנחיות נמסרו בעל פה ובכתב לנציג משרד הקליטה ולנציג עיריית חיפה. ההנחיות הובנו והוחל ביישומן לאלתר".

ממשרד העלייה והקליטה נמסר בתגובה: "המשרד מפעיל בשבועות האחרונים היערכות חירום מיוחדת במקבצי הדיור במטרה למנוע התפרצות נגיף הקורונה. במסגרת זו חל איסור על כניסת גורמים שאינם חיוניים, הוצאו הנחיות מיגון מפורטות לגורמים שמחויבים בכניסה, ותוגברו כל המקבצים בכוח אדם. המשרד היה הראשון לבצע בידוד הגנתי על מקבצי הדיור בכוחות עצמו במשך כשלושה שבועות, ובשבוע האחרון הודק הבידוד בסיוע של חיילי צה"ל שמסייעים במאמץ. יצוין כי המשרד היה הראשון גם בהפעלת מערך שליטה בחירום – מודל שאומץ על ידי משרדים אחרים. מיד עם היוודע האירוע בחיפה הוזעקו גורמי משרד הבריאות, וגורמי משרד העלייה והקליטה דאגו לסגור את המקום ולבודד אותו עד לקבלת הנחיות מפורטות. משרד הבריאות נענה לבקשתנו לערוך בדיקות לאנשים שנמצאים בבידוד, ואנחנו ממשיכים לטפל בעולים המתגוררים במקום".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אכפתית

    אם ביום ראשון כבר אובחן כחולה,אז ביום חמישי כבר עם תסמינים, אז איך הוא הגיע לשם,כשכבר היה לפחות חשד.מה קורה כאן? מי ידאג לכל הקשישים?????

  2. לא מתפלא

    אמרתי שבת גלים תהייה שכןנת הקורונה של חיפה יחד עם ויז'ניץ והדר. החרדים לא נזהרים ומה שיותר גרוע הצוות הרפואי ברמב"ם בעצמו נדבק ומדביק הלאה בשכונה כשיוצאים שם. למשל ראיתי אותם במגה בשכונה מספיק שאחד עושה שם קניות ונדבק מחוחה וכבר עשרות ייבקו וסביר שכבר נדבקו.

  3. אזרח מודאג

    מבדיקה עם משרד הבריאות וארבע המוקדניות שונות שענו לי ,משרד הבריאות לא יודע דבר על המקרה הזה…אז מה קורה שם? היו חיילים ששמרו שם באותו יום מה איתם? איפה הבדיקות ? במיוחד שמשרד הבריאות לאמיודע מימינו ומשמאלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר