ביעור חמץ בחיפה (צילום: רמי שלוש)
ביעור חמץ בחיפה (צילום: רמי שלוש)

בגלל הקורונה: מכירת החמץ מתקיימת באינטרנט

הרבנות הראשית חיפה ובתי חב"ד בעיר מזמינים את הציבור למכור את החמץ שברשותו באמצעות האינטרנט, וזאת בשל הנחיות משרד הבריאות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. מחר יתקיימו מנהגי הגעלת הכלים וביעור החמץ

פורסם בתאריך: 7.4.20 14:33

לקראת חג הפסח מזמינה הרבנות הראשית חיפה את הציבור למכור את החמץ שברשותו באמצעות האינטרנט. לדבריו של המזכ"ל היוצא של המועצה הדתית חיפה הרב דוד מצגר, יש לאכסן את החמץ בארון נפרד בבית ולסמן אותו כך שאיש לא ייגע בו. לאחר מכן יש לרשום את פרטי החמץ במדויק ולהעביר את הרשימה לרב השכונתי, שידאג למכור אותו לגוי.

גם בבתי חב"ד בחיפה נערכים למכירת החמץ, ושליח חב"ד המרכזי בכרמל הרב יהודה דונין מסביר: "הציבור יכול להתקשר לכל בית חב"ד בעיר ולמסור בטלפון את רשימת החמץ שרוצים למכור, ואנחנו נמכור אותו עבור כל מי שמעוניין בכך".

באינטרנט מופיע שטר מיוחד שצריך למלא למכירת חמץ. האם צריך לכתוב ולחתום עליו?

"הרב שמבצע את המכירה הוא זה שימלא את הפרטים. יש לכתוב רק את השם ואת הכתובת. אנחנו מבקשים לא לחכות עד הרגע האחרון וממליצים להתקשר לרבנים עוד היום, כי הרשימות יועברו לרבנות הראשית מחר בשעת בוקר מוקדמת".

 

 

באשר להגעלת כלי האוכל ולהכשרתם לפסח מסביר מצגר: "צריך להרתיח סיר גדול עם מים ולהכניס אליו את הכלים להגעלה, אבל בקבוצות קטנות. יש מקומות שכונתיים שבהם ניתן למסור את כלי האוכל להגעלה, אבל מיד לאחר המסירה צריך לעזוב את המקום כדי למנוע התקהלות, ולחזור כעבור זמן קצר כדי לקחת את הכלים".

בדיקת החמץ תחל הערב (שלישי) בשעה 19:30. סוף זמן אכילת החמץ הוא מחר בשעה 10:30, ועד לשעה 11:35 יש לשרוף את החמץ שנותר. ערב פסח יתחיל בחיפה בשעה 18:35 עם הדלקת נרות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. למה לא לרשום את האתר?

    רק כתובת אינטרנט למכור את החמץ שכחו לרשום.
    אז בואו נעזור לכם:www.chabad.org.il

  2. חנית ג'אגר

    מעניין מה היו עושים בלי אינטרנט בורא עולם ישתבח שמו לעד הכל בחכמה ברא מאחלת לח"בד המקסימים לכל הרבנים ולכל תושבי חיפה חג שמח וכשר מי יתן ונצא לחרות ככתוב בניסן עתידים ישראל להיגאל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר