הרב אליהו בקשי דורון ז"ל (צילום: מיכאל יעקובסון "מיכאלי")
הרב אליהו בקשי דורון ז"ל (צילום: מיכאל יעקובסון "מיכאלי")

אליהו בקשי דורון, לשעבר הרב הראשי של חיפה, נפטר מקורונה

הרב אליהו בקשי דורון, לשעבר הרב הראשי הספרדי לישראל ורבה הראשי של חיפה בשנות ה-70, ה-80 וה-90, נפטר מקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. בקשי דורון, תושב ירושלים, אושפז ביום שלישי שעבר לאחר שהתברר כי חלה

פורסם בתאריך: 13.4.20 00:11

הרב אליהו בקשי דורון, לשעבר הרב הראשי הספרדי לישראל ורבה הראשי של חיפה, נפטר הערב (ראשון) מנגיף הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. בקשי דורון, תושב ירושלים, אושפז ביום שלישי שעבר לאחר שהתברר כי חלה. הוא הקורבן ה-105 של הנגיף בישראל.

בקשי דורון מונה לרב הראשי הספרדי של חיפה בשנת 1972 ולאחר מכן מונה לרב הראשי של העיר עד לשנת 1975, אז כיהן במשותף כרב הראשי של העיר ביחד עם רבה האשכנזי של חיפה שאר ישוב כהן ז"ל. הוא הקים את המוסד הדתי מורשה בעיר, שם לימד תורה, וחלק משיחותיו עם תלמידיו קובצו בספרו "בניין אב". בשנת 1993 הוא מונה לרב הראשי לישראל – תפקיד שבו כיהן עד לשנת 2003 לצדו של הרב הראשי האשכנזי ישראל מאיר לאו.

 

 

בתקופת כהונתו כרב ראשי סירב בקשי דורון לבטל את השימוש בהיתר מכירה בשנת השמיטה, והדבר גרר ביקורת מצד הרבנים הליטאים ובראשם הרבה יוסף שלום אלישיב. במטרה למנוע טענות לכפייה דתית הוא צידד בהנהגת נישואים אזרחיים בישראל אך דרש שלא יקראו להם נישואים. בקשי דורון היה חבר בארגון ידידי המרכז הרפואי רמב"ם ובהנהלת קרן לב"י ושימש חבר נשיאות במכון ירושלים. לאחר יציאתו לגמלאות הוא הקים בירושלים את מוסדות בניין אב שבהם שימש כנשיא.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר