ורד קורן (צילום: שני הלוי)
ורד קורן (צילום: שני הלוי)

דווקא עכשיו: התנדבו לסייע לקשישים

ורד קורן מתנדבת בפרויקט חברתי לקשישים המרותקים לביתם אשר חברים בתוכנית "קהילות תומכות" שמפעילה חברת נטלי בחיפה. אסתר לוי בת ה-82 מתגוררת לבד ומרותקת לביתה. "בכל פעם שורד מתקשרת אני ישר מתעודדת ומרגישה איך המורל שלי עולה", היא מספרת. הצטרפו גם אתם למיזם

פורסם בתאריך: 17.4.20 08:16

"תעשו טוב ולא על מנת שיחזירו לכם" – זה המוטו שירשה אסתר לוי (82) בילדותה מאמה, מוטו שמלווה אותה בכל ימי חייה. אומרים שמי שעושה טוב, העולם גומל לו על כך. ואכן, לאחר סיפור חיים מרגש וטרגי, ובהיותה בודדה, מצאה לוי את המלאך השומר שלה בדמותה של ורד קורן (38), מתנדבת בפרויקט חברתי לקשישים המרותקים לביתם אשר חברים בתוכנית "קהילות תומכות" שמפעילה חברת נטלי בחיפה.

מפגישה לפגישה הפכה קורן ליותר מאשה זרה שמארחת חברה ללוי אלא לחברה, לבת ולנכדה. "אי אפשר לכמת את הסיפוק שזה נותן לי, ואף תרומה כספית לא יכולה להשתוות לזה", מספרת קורן. ולוי אומרת: "ברגע הראשון שבו ורד הגיעה כבר הרגשתי את החום שלה ואת האמפתיה, כאילו היא חברה שלי. היא תהיה אצלי בלב לנצח על מה שהיא גורמת לי להרגיש".

לוי, דור רביעי בחיפה ודור שישי בארץ, עבדה כמורה לספרות ולתנ"ך. היא עברה בחייה לא מעט טלטלות וקשיים – גירושים מבעלה הראשון אחרי שנים לא פשוטות; פטירתו של בעלה השני, שאיתו היו לה חיים מאושרים, לפני 11 שנים מסרטן; ובנה השני, שנולד כנגד כל הסיכויים לאחר שהרופאים אמרו לה שלא תוכל עוד ללדת, נפטר מסיבה לא ידועה לפני כחמש שנים. "הילד הזה היה התגשמות חלום עבורי", היא נזכרת בעצב, "אני זוכרת אותו בכל רגע. בכל יום שישי אני מדליקה נרות זיכרון עבורו ועבור אבי, אמי, בעלי ובני משפחה נוספים כדי לשמר את הזיכרון שלהם".

נוסף על אלו, לוי סובלת בשנים האחרונות מאנמיה ומדלקת פרקים רב מערכתית, היא אינה ניידת ומרותקת לביתה. בשנים האחרונות היא חברה בתוכנית "קהילות תומכות" בחיפה, שלפני כשנה הפגישה אותה עם קורן – מתנדבת בפרויקט למרותקי בית.

 

אסתר לוי

אסתר לוי

 

 

קורן, מעצבת במקצועה, החליטה לפני כשנתיים, זמן קצר לאחר יום השואה, להתנדב עם אנשים מבוגרים. מתוך הזיכרון המשפחתי שלה על אלו ששרדו את השואה ועל אלו שלא, היתה לה תובנה שמדובר בדור הולך ונעלם שיש הרבה מה ללמוד ממנו. חברה משותפת של השתיים שעובדת בחברת נטלי קישרה אותה לקהילות התומכות בחיפה, והשאר היסטוריה.

"למרות שגילה של אסתר הוא יותר מכפול מגילי, הקשר בינינו הוא יוצא דופן", מספרת קורן, "למדתי ממנה המון על החיים דרך עשרות הסיפורים שהיא סיפרה על ילדותה, על מערכות היחסים שלה, על ילדיה ועל תקופתה כמורה. יש לי המון הערכה אליה, ולפרקים הרגשתי כאילו אני הבת שמעולם לא היתה לה".

ואכן, אפשר ללמוד מלוי הרבה על אופטימיות, בעיקר עכשיו בימים המאתגרים שעוברים עלינו בעקבות מגפת הקורונה. "צריך להסתכל על הדברים היפים בחיים", אומרת לוי, "גם עכשיו, כשאני סגורה לבד בבית, אני רואה מהחלון את הים של חיפה, את השמים ואת השקיעות, וזה עושה לי טוב. כשמזדקנים מעריכים כל יום וכל רגע. אדם קשיש שנמצא לבד לא תמיד יכול להעסיק את עצמו ועלול לשקוע לבדידות, על אחת כמה וכמה בימים אלו של סגר. לכן, בכל פעם שורד מתקשרת אני ישר מתעודדת ומרגישה איך המורל שלי עולה".

"אני שמחה לדעת שאני מצליחה לשמח אותה", מסכמת קורן, "בדידות היא דבר נורא, ובמיוחד לאנשים מבוגרים, ואני מאושרת שאני יכולה להיות שם איתה. בימים אלו של הקורונה חסרים לי המפגשים איתה, אבל אנחנו מדברות ומתכתבות כמעט בכל יום, וגם עזרתי לה בקניות של מזון ותרופות".

תוכנית "קהילות תומכות" אשר מופעלת עבור הרשויות המקומיות על ידי חברת נטלי – שירותי רפואה" בשיתוף עם המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעיריית חיפה, מספקת סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים שמעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון, תוך שמירה על עצמאותם, על פרטיותם ועל איכות חייהם. סל השירותים כולל חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות שבועיות בקהילה ובבית, אב קהילה לסיוע בתחזוקת הבית, עובדת סוציאלית לסיוע במיצוי זכויות ועוד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר