טקס יום השואה של עמותת יד עזר לחבר (צילום: ג'ו הירש)
טקס יום השואה של עמותת יד עזר לחבר (צילום: ג'ו הירש)

ראש הממשלה ינאם בטקס של יד עזר לחבר

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה של עמותת יד לעזר לחבר יתקיים ללא קהל ביום שלישי בשעה 10:00 ברחבת אנדרטת יד לניצול. הטקס יועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העמותה ובאפליקציית זום אל כ-100 ניצולי שואה שמתגוררים בבית החם של העמותה

פורסם בתאריך: 20.4.20 09:20

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה של עמותת יד לעזר לחבר יתקיים מחר (שלישי) בשעה 10:00 ברחבת אנדרטת יד לניצול שבמתחם העמותה בשכונת הדר בחיפה. בהתאם להגבלות שהטיל משרד הבריאות על קיום התקהלויות בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה יתקיים הטקס בהשתתפותם של ניצולי שואה מעטים בלבד.

הטקס יועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העמותה ובאפליקציית זום אל כ-100 ניצולי שואה שמתגוררים בבית החם במתחם החסד של יד עזר לחבר. את הטקס יפתחו שלום שטמברג (98) ומרים ליניאל (99) – ילידי פולין ומאחרוני השורדים של גטו ורשה, ששרדו גם את מחנה המוות אושוויץ-בירקנאו – אשר ידליקו את משואת אש התמיד במתחם. לאחר מכן יישאו דברים מנכ"ל העמותה שמעון סבג ונציגת השגרירות הנוצרית הבין לאומית בירושלים יהודית סץ. במהלך הטקס תשודר ברכה מוקלטת שיישא ראש הממשלה בנימין נתניהו. שלמה שרצר (93), ניצול שואה מהעיר יאש ברומניה, יאמר "קדיש" לזכרם של הנספים, והחזן חיים גרינשטיין יאמר את תפילת "אל מלא רחמים".

 

 

סבג: "בגלל משבר הקורונה לא ייערך השנה הטקס לציון יום השואה כפי שהוא נערך מדי שנה לעיני קהל של אלפים. עם זאת, דבר לא יעצור אותנו מלהמשיך ולקיים את מסורת הזיכרון שלנו. אני מזמין את כל תושבי חיפה ואת כל אזרחי ישראל לצפות בטקס שאנחנו מקיימים לציון היום החשוב הזה. עלינו לקחת אחריות ולדאוג למי ששרדו את השואה והקימו את המדינה. חיפה היא העיר שבה מתגורר המספר גדול ביותר של ניצולי שואה בארץ – 13,300 איש – שכ-100 מהם הם דיירי הבית החם של העמותה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר