שמעון סבג בטקס יום השואה של עמותת יד עזר לחבר (צילום: אדיר יזירף)
שמעון סבג בטקס יום השואה של עמותת יד עזר לחבר (צילום: אדיר יזירף)

"גם בזמן הקורונה אנחנו לא שוכחים ולא סולחים"

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה של עמותת יד עזר לחבר נערך תוך הקפדה על הכללים של משרד הבריאות בהשתתפותם של ניצולי שואה ואורחים מעטים, ורבים צפו בו על גבי מסכים ומרפסות בתיהם ברחוב קסל בחיפה. יו"ר העמותה שמעון סבג: "בזכותם של השורדים אנו עומדים כאן היום"

פורסם בתאריך: 21.4.20 13:38

בצל משבר הקורונה התקיים באנדרטת יד לניצול של עמותת יד עזר לחבר בחיפה טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה. על אף המגבלות שאוסרות התקהלויות החליט מנכ"ל העמותה שמעון סבג לקיים את הטקס כסדרו, כמעט ללא סטיות מהנוהל הרגיל. הטקס נערך תוך הקפדה על כל הכללים של משרד הבריאות בהשתתפותם של ניצולי שואה ואורחים מעטים שהקפידו על מרחק של שני מטרים האחד מהשני. רבים אחרים צפו בטקס על גבי מסכים ומרפסות בתיהם ברחוב קסל בשכונת הדר.

"אנו עומדים כאן בטקס יום השואה המתקיים בצל משבר הקורונה", אמר סבג בטקס, "לא ויתרנו והחלטנו לקיים את הטקס למרות המגבלות ובהתאם להנחיות כדי להזכיר לכולם שאנחנו לא שוכחים ולא סולחים. אני רואה בקיום הטקס חובה מוסרית לזכור ולא לשכוח. היום הזה הוא יום מיוחד לעם היהודי. אני פוגש יום יום ושעה שעה את השורדים ומסייע להם, אבל הם אלה שמחזקים אותי ואת כל העם הזה. בזכותם אנו עומדים כאן היום, גם ברגעים קשים שחווה העולם כולו, ומבינים כי אלמלא הלחימה וכוח ההישרדות שלהם לא היה לנו כאן כלום".

 

טקס יום השואה תחת מגבלות הקורונה (צילום: אדיר יזירף)

טקס יום השואה תחת מגבלות הקורונה (צילום: אדיר יזירף)

 

 

הטקס החל בהדלקת משואת הזיכרון שאותה השיאו שני ניצולי שואה ששרדו את מחנה ההשמדה אושוויץ. האחד הוא שלום שטמברג, בן 98, שנולד בפולין והיה מאחרוני שורדי גטו ורשה, שם איבד את אביו ורבים מבני משפחתו שנרצחו על ידי הנאצים. "שרדתי את אושוויץ-בירקנאו, את בוכנוולד ואת דכאו", אמר שטמברג, "לא נכנעתי למרות שראיתי במו עיני איך רוב בני משפחתי נרצחים. אני עומד כאן גאה במה שיש לנו כעם". השנייה היא מרים ליניאל, בת 99, שנולדה גם היא בפולין וגם היא איבדה רבים מבני משפחתה באושוויץ.

סגן ראש העיר דוד עציוני אמר בטקס: "אני עומד כאן נרגש בכל פעם מחדש. בכל שנה יש כאן אלפים והשנה אנחנו מעטים, אבל הזיכרון הוא אותו הזיכרון והכאב הוא אותו הכאב. אני מצדיע לשורדים ומצדיע לאלה שלא שוכחים".

בטקס שודרה גם ברכה מוקלטת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

מדליק המשואה שלום שטמברג (צילום: אדיר יזירף)

מדליק המשואה שלום שטמברג (צילום: אדיר יזירף)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חנית ג'אגר

    כל הכבוד לניצולי השואה אני מצדיעה להם בלעדיהם לא הייתה לנו מדינה לא נשכח ולא נסלח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר