מתנדבי מחוז צפון של עזר מציון (צילום: עמותת עזר מציון)
מתנדבי מחוז צפון של עזר מציון (צילום: עמותת עזר מציון)

"מגיעות אלינו כ-800 פניות לעזרה ביום"

כ-2,500 מתנדבים בפרויקט "מחוברים לחיים" של סניף חיפה והצפון בעמותת עזר מציון מסייעים לאנשים שזקוקים לתרופות באופן שוטף ולאספקת מזון ואינם יכולים לצאת מביתם ולהשיג אותם. כעת, בשל משבר הקורונה, מבקשת העמותה להרחיב את מערך המתנדבים

פורסם בתאריך: 26.4.20 09:23

תושבי חיפה והקריות, כמו כל אזרחי ישראל, מצאו את עצמם בחודש וחצי האחרונים בבידוד חברתי, ורבים שזקוקים לתרופות באופן שוטף ולאספקת מזון אינם יכולים לצאת מביתם ולהשיג אותם. את החוסר הזה משלימים לאורך התקופה האחרונה כ-2,500 מתנדבים בפרויקט "מחוברים לחיים" של מחוז צפון בעמותת עזר מציון.

הפרויקט פועל לכל אורך השנה ובכל הארץ בסיועם של 12,000 מתנדבים, מציע שירותי שינוע של חולים ואספקה של תרופות וציוד רפואי ונועד לסייע לקשישים, לחולים במחלות כרוניות ולאנשים הנמצאים בבידוד, אשר בימים אלו זקוקים לסיוע באספקה חיונית. בתקופה האחרונה פועלים המתנדבים במתכונת מוגברת, והעמותה מרחיבה את מערך המתנדבים כדי לענות על מבול הפניות.

"מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל", אומר משה בארי, מנהל מחוז צפון של עזר מציון, "אנחנו מטפלים בקצב עולה וגובר של פניות. מגיעות אלינו כ-800 פניות לעזרה ביום, ועד כה כבר טיפלנו בכ-36,000 פניות".

ניתן לאפיין את הפונים?

"רוב הפניות הן מאנשים מבוגרים, מחולים וממשפחות שנמצאות בבידוד לאספקת תרופות וציוד רפואי. מדובר כמובן בתרופות חיוניות ומצילות חיים שלא ניתן לחיות בלעדיהן".

ספר על מקרה מרגש במיוחד.

"קשישה שגרה עם בתה, שהיא חולה אונקולוגית, ביקשה את עזרתנו לספק לה ולבתה את התרופות שלהן. בדרך כלל, למרות הקושי בהתניידות, היא זו שמביאה אותן, אך שתיהן נמצאות בסיכון והיא לא יכולה לצאת מהבית. בבקשה שקיבלנו הבנו שגם המצב הכלכלי שלהן הוא ירוד, והמתנדב שהביא להן את התרופות רכש מיוזמתו גם מוצרי היגיינה שונים ותרופות נוספות שהן בדרך כלל לא רוכשות".

 

מתנדבת של עזר מציון (צילום: עמותת עזר מציון)

מתנדבת של עזר מציון (צילום: עמותת עזר מציון)

 

 

הפרויקט "מחוברים לחיים" פועל בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות באמצעות מוקד 106, עם מתאמי קשרי הקהילה במכבי שירותי בריאות ועם פיקוד העורף במחוז צפון. הסניף החיפאי של עזר מציון מעניק מעטפת שירותים רחבה לחולים, לנכים ולקשישים אשר כוללת  סיוע למשפחות של חולי סרטן (ליווי למשפחות בבית החולים, משמרות לצד החולים ועזרה בבית), הסעת חולים באמבולנסים, השאלת ציוד רפואי, חלוקת סנדוויצ'ים ושתייה חמה בבתי חולים, חלוקת ארוחות חמות למלווים של החולים, תעסוקה נתמכת למתמודדי נפש, מועדוניות וחונכויות לילדים עם צרכים מיוחדים וסומכות רווחה.

"יש היענות גדולה מאנשים שרוצים לתרום מזמנם כדי לסייע", אומר שלמה טאוסקי, רכז "מחוברים לחיים" במחוז צפון, "מרגש בכל פעם מחדש לראות את זה. זאת תחושה מדהימה לקום בבוקר כדי לעזור לאנשים בדברים מהותיים וחשובים. רוח ההתנדבות אצלנו היא משהו שאני גאה בו מאוד ושמח להיות חלק ממנו".

סניף חיפה מעניק את שירותיו גם בקרית ים, בקרית ביאליק ובקרית אתא.

ליצירת קשר לבקשות ולהתנדבות, ניתן לפנות בווטסאפ למספר 052-6785917, באתר האינטרנט של עזר מציון בכתובת www.ami.org.il, במוקד העירוני ובקופות החולים.

 

מתנדבים של עזר מציון (צילום: עמותת עזר מציון)

מתנדבים של עזר מציון (צילום: עמותת עזר מציון)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר