מחאת העצמאים (צילום: עופר וקנין)
מחאת העצמאים (צילום: עופר וקנין)

הערב: מחאות העצמאים והשכירים מתאחדות

בכיכר אונסק"ו בחיפה, כמו גם בערים אחרות, תיערך הערב לראשונה הפגנה משותפת של שכירים ועצמאיים שדורשים מהממשלה "לתת פתרונות אמיתיים למשבר הכלכלי שיצרה מגיפת הקורונה". המארגנים צופים ל-200 משתתפים: "אנחנו רוצים להראות לממשלה שהיא לא תוכל להפריד אותנו לסקטורים"

פורסם בתאריך: 2.5.20 10:43

הערב (מוצ"ש) בשעה 21:00 תיערך בכיכר אונסק"ו בשדרות בן גוריון בחיפה הפגנה של שכירים ועצמאים אשר דורשים מהממשלה "לתת פתרונות אמיתיים למשבר הכלכלי שיצרה מגיפת הקורונה". הפגנות דומות, תחת הכותרת "העם נגד המנותקים", יתקיימו בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע, כאשר לראשונה יחברו ביחד שורה של ארגונים חברתיים וארגונים של עצמאים.

המארגנים מעריכים כי כ-200 אנשים צפויים להגיע להפגנה שתתקיים בחיפה ושבה ישתתפו תנועת עומדים ביחד, ארגון כוח לעובדים, התאחדות המסעדות והברים, ארגון מסעדנים חזקים ביחד, סיעת צדק חברתי בהסתדרות, רבנים לזכויות אדם, מעגל קבוצות, איגוד עובדי התחבורה, איגוד מטפלות המשפחתונים ועוד.

לדבריהם של מארגני ההפגנה מדובר ב"איחוד של מחאות רבות שעד עתה פעלו לבדן, אך כעת כולם מבינים שכדי להזיז את הממשלה מהאדישות כלפי יותר ממיליון אזרחים, שאיבדו ברגע אחד את פרנסתם ואינם יכולים להמשיך לשלם שכר דירה וחשבון חשמל או לקנות אוכל, דרושה פעולה משותפת. לצערנו, עד עתה כל מה שנתנה הממשלה זה בגדר אקמול לחולה סרטן".

 

המודעה של קואליציית ה-100%

המודעה של קואליציית ה-100%

 

 

עוד מציינים המארגנים כי שיתוף הפעולה החל כבר בתחילת משבר הקורונה עם גיבושה של קואליציית ה-100% – קואליציה של 14 ארגונים חברתיים בראשותה של תנועת עומדים ביחד שגיבשה תוכנית כלכלית. הדרישה המרכזית בתוכנית מהממשלה היא לשלם לעובדים שיצאו לחל"ת 100 אחוז מהשכר ששולם להם במקום עבודתם לפני המשבר, ולא 60-40 אחוז בלבד כפי שקורה כעת. בקואליציית ה-100% אומרים כי השכר החלקי גורם לקריסה כלכלית בקרב משפחות רבות, שכן הוצאות כמו קניות מזון, שכר דירה, חשבונות ותשלומים לגנים ולבתי ספר נשארו כשהיו ואינן פוחתות.

"אנחנו רוצים להראות לממשלה שהיא לא תוכל להפריד אותנו לסקטורים", אומרים מארגני ההפגנות, "לכולנו יש עניין משותף – לאלץ את הממשלה לקבל החלטות משמעותיות. כל עוד בממשלה חושבים שאנחנו מפוצלים, הם מקבלים החלטות שכולן מריחה. נראה להם שאנחנו מאוחדים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אילן

    צריך לעשות סדר במיסים מהיום עצמאים ישלמו שמונים אחוז
    מס וככה יפסיקו להיות חזירים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר