הגרנד קניון (צילום: רמי שלוש)
הגרנד קניון (צילום: רמי שלוש)

בקניונים בחיפה ובקריות נערכים לפתיחתם מחדש

הקניונים צפויים להיפתח מחדש בקרוב, ועד שזה יקרה, בקניונים בחיפה ובקריות עסוקים בהיערכות לקראת ויסות המבקרים, ביצוע בדיקות חום, הגברת פעולות הניקיון והחיטוי ושמירה על הנחיות משרד הבריאות. מנכ"ל הגרנד קניון ניר ברקן: "אנחנו נערכים למרות שאין לנו עדיין תאריך חזרה"

פורסם בתאריך: 4.5.20 07:59

על אף שהממשלה עדיין לא קיבלה החלטה באשר לפתיחתם מחדש של הקניונים ברחבי הארץ, בקניונים בחיפה ובקריות כבר נערכים לפתיחה המחודשת. בשבוע שעבר חזרו לפעול מתחמי הקניות הפתוחים וחנויות הרחוב, אך הקניונים נותרו סגורים מאז 15 במרץ.

בהנהלות הקניונים יודעים כי על מנת לפתוח אותם מחדש הם יחויבו להיצמד לדרישות ולהנחיות של משרד הבריאות באשר למספר המבקרים שניתן יהיה להכניס לקניון בכל זמן נתון, לביצוע מדידות חום לעובדים וללקוחות בכניסות, ולאכיפת חובת חבישה של מסיכות פנים. הנחיות מדויקות עדיין לא פורסמו מכיוון שהדיונים על פתיחתם מחדש עדיין מתנהלים, אבל כבר החלו בהיערכות.

בגרנד קניון בחיפה ובקריון בקרית ביאליק – שני קניונים מרשת מליסרון – נערכים בהתאם להנחיות שקיבלו מרכזי הקניות הפתוחים. "אנחנו מעריכים מה יהיו הדרישות, אז אנחנו נערכים למרות שאין לנו עדיין תאריך חזרה", אומר מנכ"ל הגרנד קניון ניר ברקן ומתייחס גם לקריון, "הזמנו מדי חום למצב שבו נידרש לערוך בדיקות חום, עמדות לחיטוי ידיים, שלטים שבהם מצוינות הנחיות והדרישה לריחוק חברתי, ומסיכות פנים ללקוחות שיגיעו בלי מסיכות. אנחנו גם מתדרכים את מערך האבטחה כדי שהמאבטחים ישאלו את המבקרים את השאלות הנכונות. ייתכן שלא נידרש לכל הצעדים הללו, אבל אנחנו רוצים להיות מוכנים ליום שבו יאשרו לנו לפתוח את הקניון. אנחנו מעריכים שההנחיות יהיו דומות לאלו שקיבלו מרכזי הקניות הפתוחים, ואולי אף קפדניות יותר, כך שאנחנו נערכים בצורה אופטימלית".

 

הקריון (צילום: רמי שלוש)

הקריון (צילום: רמי שלוש)

 

גם בסינמול נוקטים אסטרטגיית היערכות דומה שכוללת הצבת שלטים עם הנחיות, בדיקת חום ללקוחות וחלוקת מסיכות. "עמדות חיטוי כבר יש לנו מהתקופה שבה הקניון היה עוד פתוח", אומר מנכ"ל הסינמול דותן שלום, "השילוט ברחבי הקניון ובמעליות הוא אחד מהדברים המרכזיים בהיערכות, ובנושא זה אנחנו נכנסים לרזולוציות הכי נמוכות, כמו ההוראה שלפיה למעלית אסור להיכנס יותר משני אנשים אלא אם מדובר במשפחה גרעינית. מסיכות ללקוחות שחלילה נתקעו או שכחו יחולקו על ידי המאבטחים בכניסות, והשומרים יצטרכו למדוד את החום לכל לקוח".

לדבריו של שלום, ההנחה היא שהלקוחות יידרשו למסור את פרטיהם בכניסה לקניון, ובסינמול מתכוונים לעשות שימוש ברישום דיגיטלי באמצעות אפליקציה ייעודית ולא באמצעים ידניים: "בימים אלה מתקיימים דיונים בנוגע לאפליקציה. כל טלפון סלולרי ייסרק בכניסה, והמידע על בעליו ייכנס למערכת המידע של הקניון".

שלום מציין כי השמירה על בריאותם של המבקרים ושל העובדים בקניון היא הדבר החשוב ביותר: "נצטרך לדעת לנהל את עומס המבקרים כדי שלא יהיה איקס אנשים במטר מרובע. בנושא הזה יש לקניונים שני יתרונות על פני מרכזי הקניות הפתוחים. הראשון הוא שבמרכז קניות הלקוח יידרש לעמוד בתור לבדיקת חום בכל חנות, בעוד שבקניון הוא ייבדק פעם אחת בכניסה. היתרון השני הוא שאם חולה מסתובב במרכז פתוח בלי להיכנס לחנות, איש לא יודע שהוא חולה והוא עלול להדביק אנשים שנמצאים סביבו. בקניון זה לא יכול לקרות כי אם יש לו חום הוא לא רשאי להיכנס. אנחנו משקיעים המון כסף בשמירה על ההיגיינה ועל בריאות הלקוחות, ובהדרכות לעובדי האחזקה והביטחון. חשוב לציין שתדירות הניקיון בשירותים ובשטחים הציבוריים, בדגש על הפחים, המעליות, הדרגנועים והידיות, תהיה גבוהה בהרבה מאשר בעבר- דבר שמחייב תוספת של תקנים ועובדים, וכמובן מגדיל את העלויות של חומרי הניקיון והחיטוי. ההוצאות יגדלו ולא יהיו בהתאמה להכנסות, אבל אני מאמין שבסוף יהיה בסדר".

 

הסינמול (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

הסינמול (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

 

 

גם בסיטי סנטר מייחלים ליום שבו הקניון ייפתח ונוקטים צעדי היערכות בנושאים כמו שילוט, מדידת חום, חלוקת מסיכות והגברת תדירות הניקיון והחיטוי. "הכנו שלטים לכניסה, למסדרונות, למעליות ולשירותים", אומר מנכ"ל הסיטי סנטר רני בנדר, "כמובן שהניקיון יתוגבר והאבטחה תהיה לפי הנהלים. אני מאמין שיורו לנו להתמקד יותר בבדיקות בריאותיות מאשר באבטחה, ונפעל לפי כל ההוראות. בשלב זה אין שום הוראות אלא רק הערכות באשר לדרישות לפתיחת הקניונים, כך שקשה עדיין להיערך באופן האידאלי, אבל את כל השלטים כבר תלינו".

את חוסר הבהירות בנוגע להנחיות העתידיות ניתן למצוא בדרכים האפשריות למדידת חום. "יש שתי שיטות בדיקה", מסביר בנדר, "האחת היא באמצעות אקדח חום והשנייה היא באמצעות מצלמות שקולטות את חום גופו של המבקר. מדברים גם על אפליקציות ייעודיות, אבל שוב – הכל כרגע זה בגדר הערכות. מכיוון שבסיטי סנטר פועלים משרדים, אנחנו משתמשים במדי חום כבר חודש וחצי. יש אצלנו סניף של סופר פארם, ואנחנו מבצעים בדיקות רנדומליות ללקוחות שמגיעים אליו ולמרות שאנחנו לא מחויבים לעשות זאת".

 

שילוט עם הנחיות בסיטי סנטר

שילוט עם הנחיות בסיטי סנטר

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לא נובוריש

    מה קניונים? מליון מובטלים? מאיזה כסף אנשים בדיוק יקנו את השמעטס היקרים שמוכרים לנו שם?

  2. דין דין

    כניסה לקניונים תותנה במסלול מכשולים.אנחנו באים לסבול?אז מי צריך קניון.

  3. רותי

    ומה יעשו אלו ( כמוני ) שאין להם סמארטפון ? לא יורשו להיכנס ? נחיה ונראה !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר