מצעד הגאווה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מצעד הגאווה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

מצעד הגאווה נדחה למועד לא ידוע

הבתים הגאים בתל אביב, בחיפה, בירושלים ובבאר שבע הודיעו על דחייתם של מצעדי הגאווה, שתוכננו להתקיים בחודש יוני, "בתקווה שנוכל לקיימם בסוף הקיץ". מנהל בית הקהילות לגאווה ולסובלנות בחיפה ארנון אלוש: "בימים אלה חשוב להפנות את העשייה למתן מענה לקהילה בהתמודדות עם משבר הקורונה"

פורסם בתאריך: 3.5.20 11:07

ארבעת הבתים הגאים המייצגים את ארבעת מצעדי הגאווה הגדולים והוותיקים בישראל – בתל אביב, בחיפה, בירושלים ובבאר שבע – הודיעו על דחייתם של המצעדים, שתוכננו להתקיים בחודש יוני, למועד לא ידוע "בתקווה שנוכל לקיימם בסוף הקיץ".

בהודעה משותפת שפרסמו מנהלי הבתים הגאים נכתב: "מדינת ישראל, כמו שאר העולם, נאבקת במגיפת הקורונה. יש אלפי חולים, רבים נאבקים על חייהם, ולצדם מיליונים חוששים לאבדן פרנסתם. בסיטואציה הזו ולנוכח ההמשך הצפוי של המגבלות על התכנסויות ועל אירועים, החלטנו במשותף על דחיית מצעדי הגאווה".

עם זאת, בהודעה נכתב כי "אנחנו צפויים לקיים במהלך חודש הגאווה המסורתי אירועים ארציים ופריפריאליים, רובם ככולם וירטואליים, בשיתוף עם ארגוני הקהילה ועם התארגנויות מקומיות. האירועים יציינו את המאבק הלהט"בי לשוויון לצד הבעת סולידריות עם הקושי שחווים תושבי ישראל והצדעה לעובדי מערכת הבריאות וכל הגופים המסייעים".

 

 

מנהל בית הקהילות לגאווה ולסובלנות בחיפה ארנון אלוש: "בימים אלה, שבהם משבר הקורונה מקצין את הקושי של קבוצות מוחלשות ואת הביטחון האישי, הכלכלי והנפשי של כל אחת ואחד מאיתנו, חשוב לנו להפנות את תשומת הלב ואת העשייה שלנו למתן מענה לחברות ולחברי הקהילה בהתמודדות עם המשבר. מצעדי הגאווה והמאבק לזכויות, לשוויון ולביטחון של הקהילה הם חלק מההיסטוריה ומההרכב הגנטי של קהילת הלהט"ב החיפאית, אך השנה, ביחד עם שאר הבתים הגאים – הבית הגאה בבאר שבע, המרכז הגאה בתל אביב והבית הפתוח בירושלים – קיבלנו החלטה להתמקד במתן מענה בזמן המשבר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר