מערכת מחוברים של חברת אינטל
מערכת מחוברים של חברת אינטל

הפגת בדידות לקשישים בלחיצת כפתור

חברת אינטל ישראל ומשרד הרווחה הודיעו כי כ-350 קשישים מחיפה, מטירת כרמל ומהיישובים הערביים במועצה האזורית זבולון יחוברו בקרוב לפלטפורמה דיגיטלית חברתית חדשה שנקראת מחוברים ואשר תאפשר להם להתחבר לשיחת וידאו בקלות

פורסם בתאריך: 4.5.20 11:34

התפשטות וירוס הקורונה והנחיות משרד הבריאות הובילו לכך שקשישים רבים נשארו בגפם, וככל הנראה ימשיכו להישאר לבד גם לאחר המעבר לשגרת קורונה. כדי לנסות ולהפיג את בדידותם הודיעו חברת אינטל ישראל ומשרד הרווחה כי כ-350 קשישים מחיפה, מטירת כרמל ומהיישובים הערביים במועצה האזורית זבולון יחוברו בקרוב לפלטפורמה דיגיטלית חברתית חדשה שתאפשר להם להתחבר לשיחת וידאו בלחיצת כפתור. זהו השלב השני של המיזם, לאחר שבחג הפסח חוברו למערכת כ-500 קשישים מדרום הארץ.

הפלטפורמה הדיגיטלית החברתית נבנתה על ידי חברת אינטל בשיתוף עם משרד הרווחה, עם חברת סלקום ועם חברת משי טכנולוגיות. באינטל מסבירים כי הצורך בהפגת הבדידות של הקשישים עלה משום שמגוון האפליקציות המאפשרות שיחות וידאו חיות הן פתרון קשה ליישום עבורם, בין אם בשל חוסר אוריינטציה טכנולוגית או בשל כך שאין ברשותם מכשירים התומכים בטכנולוגיות הללו. במשרד הרווחה נחשפו למצוקתם של הקשישים ופנו לאינטל כדי שזו תנסה למצוא פתרון.

 

 

מתנדבי אינטל פיתחו פלטפורמה דיגיטלית אשר מורכבת ממערכת חכמה שקיבלה את השם "מחוברים". המערכת מבוססת על טאבלט שעבר תהליך של חדשנות הפוכה, שבמסגרתו הוסרו ממנו פונקציות מיותרות כדי לא לבלבל את הקשישים. כעת, כל מה שהקשיש צריך לעשות הוא לחבר את המערכת לחשמל, וכאשר בני משפחתו מנסים להתקשר אליו באמצעות אפליקציה של שיחות וידאו, לחיצה אחת על כפתור ההפעלה שהודפס במדפסת תלת מימד מחברת אותו מיד לשיחה.

סלקום הצטרפה לפרויקט ותרמה כרטיסי SIM הכוללים אינטרנט בלתי מוגבל לשנה ומערכת ניהול, משי טכנולוגיות תמכה בהרכבת המוצר, ומשרד הרווחה מבסס את עבודת השטח במועדונים החברתיים כדי לחשוף את הפלטפורמה. מתנדבים מהקהילה ועובדי שירותי הרווחה ברשויות השונות יחלקו לקשישים את המכשירים לביתם. כעת, מלבד הפגת הבדידות בתקופת הקורונה, תאפשר להם הפלטפורמה להשתתף לאורך כל השנה בפעילויות חברתיות, שיועברו על ידי מדריכים מקצועיים ורכזים חברתיים.

מהנהלת אינטל ישראל נמסר: "זהו פיילוט ייחודי שנולד בתקופת משבר הקורונה. אנחנו גאים בעובדים המתנדבים שמצאו פתרון טכנולוגי איכותי ונגיש בזמן קצר, אשר מאפשר למאות קשישים להמשיך להרגיש חלק מהקהילה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר