ד"ר אברהם סוחמי (צילום מתוך אתר הטכניון)
ד"ר אברהם סוחמי (צילום מתוך אתר הטכניון)

מייסד אלסינט ד"ר אברהם סוחמי הלך לעולמו

ד"ר אברהם סוחמי, מייסד חברת הטכנולוגיה החיפאית אלסינט, נפטר אתמול בגיל 87. בשנת 1976, אחרי שלוש שנות פיתוח, הציג סוחמי את מכשיר ה-CT הראשון בישראל ובשנת 1982 את מכשיר ה-MRI הישראלי הראשון

פורסם בתאריך: 10.5.20 19:37

ד"ר אברהם סוחמי, מייסד חברת הטכנולוגיה החיפאית אלסינט, נפטר אתמול (שבת) בגיל 87. סוחמי התגורר בשנים האחרונות בפתח תקוה אבל עבד כמעט עד יומו האחרון בחיפה.

נשיא ומנכ"ל אלסינט לשעבר יונתן אדרת, חברו של סוחמי: "הוא הקים את הסטרטאפ הראשון שלו בחיפה, וכך גם את הסטרטאפ האחרון בתחום הרפואה". במסגרת סטרטאפ זה פיתח סוחמי ביחד עם בנו שמוליק מכשיר רפואי חדשני בתחום הממוגרפיה במתחם ההייטק בעיר התחתית.

בכנס השנתי להנדסה ביו-רפואית שהתקיים בשנת 2017 בחיפה בשיתוף עם הטכניון סיפר סוחמי איך הגיע לאלסינט: "בתום לימודי הדוקטורט שלי בטכניון התכוונתי לצאת ללימודי פוסט דוקטורט בחו"ל, אבל עוזיה גליל ודן טולקובסקי, ממייסדי ההייטק הישראלי, הסיטו אותי מהאקדמיה לתעשייה. הם הקצו לי רבע מיליון דולר כדי לעשות מה שאני רוצה, ואני הקמתי את אלסינט כחברה לפיתוח מוני גייגר (מכשיר למדידת קרינה מייננת; ש"מ). עד מהרה עברה החברה לתחום הדימות הרפואית והיתה לחברה המובילה בתחום זה. בשנת 1976, לאחר שלוש שנות עבודה, הצגנו את מכשיר ה-CT הראשון בישראל ובשנת 1982 את מכשיר ה-MRI הישראלי הראשון".

 

 

אדרת: "פגשתי את סוחמי יום אחד ברכבת, והוא סיפר לי שהוא נוסע פעמיים בשבוע מפתח תקוה לחיפה כדי להיות בחברה שהקים. כשהצטרפתי לאלסינט בשנת 1971 כסטודנט, סוחמי היה המנכ"ל האגדי. סיימתי אז את הלימודים בטכניון, וסוחמי היה בשבילנו, המצטרפים החדשים, כמו אלוהים. הוא היה איש קפדן עם דרישות גבוהות, אדם עם חזון אדיר, מלא רעיונות כרימון ופנטזיונר עם תעוזה. הוא היה מוכן לאתגר אנשים עם הפנטזיות שלו. סוחמי עשה דברים שאף אחד באותה התקופה לא העז לעשות. למרות שאלסינט התחילה כחברה קטנה, הוא ביזר אותה להמון תחומים והקים קבוצות פיתוח רבות בתחומים מגוונים – הצבאי, הרפואי ותחומים נוספים שהם חסויים. הוא פרש רשת של חברות בכל העולם להפצת המוצרים של אלסינט, למכירתם, להתקנתם ולמתן שירות".

לדבריו של אדרת, "מה שעוד נזקף לזכותו הוא שכבר בשנת 1972 אלסינט היתה החברה הראשונה מישראל שנרשמה למסחר בנסדא"ק (הבורסה לניירות ערך שפועלת בארצות הברית; ש"מ). בכל תחום שסוחמי עסק בו הוא היה פורץ דרך, ראשון ומוביל, וקמו לו הרבה ממשיכים".

סוחמי הניח אחריו רעיה, רחל, ושלושה ילדים – רותי, נילי ושמוליק.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דודי

    ברוך דין האמת
    עבדתי באלסניט בשנות השמונים היתה גאווה גדולה לעבוד במפעל בין הראשונים במתם חיפה, שפרץ את הדרך לכל תעשיית ההייטק בארץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר