יחמורים פרסיים בחי בר (צילום: דורון נסים)
יחמורים פרסיים בחי בר (צילום: דורון נסים)

החי בר בכרמל ייפתח מחדש ביום שישי

רשות הטבע והגנים תפתח את שמורת הטבע חי בר בכרמל למטיילים לאחר חודשיים של סגר בעקבות מגיפת הקורונה. האתר יהיה פתוח בימים שישי ושבת בלבד ויפעל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולתו הסגול. בחי בר גדלים בעלי חיים הנתונים בסכנת הכחדה לצורך השבתם אל הטבע

פורסם בתאריך: 13.5.20 07:59

רשות הטבע והגנים (רט"ג) תפתח ביום שישי את שמורת הטבע חי בר בכרמל למטיילים לאחר חודשיים של סגר בעקבות מגיפת הקורונה. החי בר יפעל בימים שישי ושבת בלבד, ובכך הוא מצטרף ל-22 גנים לאומיים ושמורות טבע נוספים ולשישה חניוני לילה שייפתחו מחדש כבר היום (רביעי), ול-20 אתרים שנפתחו לפני כשבוע.

בחי בר גדלים בעלי חיים הנתונים בסכנת הכחדה לצורך השבתם אל הטבע. במקום נמצאים גרעיני רבייה של היחמור הפרסי, אייל הכרמל, נשרים ועופות דורסים נוספים.

 

נשרים בחי בר (צילום: מנו גרינשפיין)

נשרים בחי בר (צילום: מנו גרינשפיין)

 

ברט"ג מציינים שבכל אתר הוגדרה מכסת מבקרים יומית, ולכן הביקור מותנה ברישום מראש באמצעות מערכת רישום והזמנות באתר רשות הטבע והגנים. הרישום יאפשר לרט"ג לפקח על המכסות ולנהל את קליטת המבקרים בכל אתר, תוך בקרה על מספר הנכנסים והיוצאים, כדי למנוע עומסי מבקרים, להקפיד על שמירת המרחק המינימלי הנדרש ביניהם ולהבטיח חוויית ביקור מהנה ובטוחה. בכל אתר יבוצעו התאמות על מתחמי הביקור בהתאם לאופי האתר ובהלימה למגבלות משרד הבריאות.

 

 

עוד מציינים ברט"ג כי האתרים ייפתחו בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולתו הסגול, תוך הקפדה על עטיית מסיכות, מדידת חום בכניסה, שמירה על ריחוק בין המבקרים, מניעת התקהלויות ושמירה על היגיינה אישית לרבות שטיפת ידיים בעמדות השטיפה באתרים. גם מרכזי השירות באתרים ייפתחו תחת התו הסגול. בכל חנות במרכז השירות יעמדו לרשות הציבור מגבונים לחיטוי ומתקן תלייה עם אלכוהול ג'ל, וכל קופאי יעטה כפפות ומסיכה ויעמוד מאחורי מחיצת הגנה שתוצב ליד הקופה.

התשלום בכניסה יתבצע באמצעות כרטיסי אשראי בלבד, כאשר מחיר הכניסה לחי בר למבוגר הוא 22 שקל, לילד תשעה שקלים, לאזרח ותיק 11 שקל ולסטודנט 19 שקל.

שמורת טבע נוספת באזור שכבר נפתחה היא עין אפק בקרית ביאליק, אשר משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם כבר לא קיימים בארץ.

מנכ"ל הרט"ג שאול גולדשטיין: "אני שמח שאנחנו ממשיכים בפתיחת האתרים לציבור. זכות גדולה לנו לארח את הקהל שמצביע ברגליים במרחבי הארץ הנהדרת שלנו. לנוכח המשובים החיוביים אנחנו מקווים שגם בהמשך נוכל לתת לקהל שירות של הזמנות מראש לצד אפשרות לביקורים ספונטניים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר