יצחק שטול (צילום: רן פרץ)
יצחק שטול (צילום: רן פרץ)

הלם: יצחק שטול הלך לעולמו

יצחק שטול - מורה, מחנך ומלווה נגמלים מסמים, יליד נהלל ותושב קרית טבעון ב-33 השנים האחרונות - היה דמות מוכרת ואהובה בחיפה ובעמק יזרעאל. כגמול מסמים הוא הקדיש את חייו למערכת החינוך והיווה השראה לדורות של תלמידים. לפני כמה חודשים הוא לקה בשבץ מוחי שממנו התקשה להתאושש

פורסם בתאריך: 24.5.20 22:28

חבריו, מכריו ותלמידיו של יצחק שטול (67) קיבלו בכאב רב את הבשורה העצובה על מותו היום (ראשון) בטרם עת.

שטול – מורה, מחנך ומלווה נגמלים מסמים, יליד נהלל ותושב קרית טבעון ב-33 השנים האחרונות – היה דמות מוכרת ואהובה בעמק יזרעאל, בחיפה ובקריות. כגמול מסמים וכמורה דרך בנשמתו אשר השפיע על צעירים רבים שנהגו להתקבץ סביבו, הוא הקדיש את חייו למערכת החינוך והיווה השראה לדורות של תלמידים, ובהם גם נוער בסיכון, שלמדו מניסיונו, מתבונתו ומהידע העצום שלו במוזיקה שהיתה ציר מרכזי בחייו. הוא הדריך במרכז הגמילה אופק חדש ולימד בבית הספר הטכנולוגי דשנים ובתיכון החברתי בקריות.

"אני נקי מסמים לטובת מערכת החינוך", אמר בריאיון לעיתון "רצוי ומצוי" בקרית טבעון לפני שמונה שנים. במשך כמה שנים כתב שטול את הטור האישי "הולך בטל" ב"רצוי ומצוי", שבו הוא שיתף את הקוראים במחשבות ובהגיגים שליוו אותו במסע הגמילה שעבר ובחייו מאז. "הוא היה דמות אהובה על כולם, גם בעיתון וגם בכלל", מספר יצחק טסלר, שהיה העורך שלו באותם הימים, "הכרתי אותו גם ככותב וגם כבן אדם. אדם חם, תמיד עם חיוך. זו אבידה גדולה, וזה כואב וחבל מאוד".

לפני כמה חודשים לקה שטול בשבץ מוחי שפגע בין השאר בתפקודים המוטוריים ובתפקוד הגפיים, והתקשה להתאושש מכך. הוא סבל מכאבים, לא הצליח לבצע פעולות פשוטות ונאלץ להפסיק את עבודתו במערכת החינוך. לראשונה לא היה מוקף בתלמידים שאהב ולא עסק בשליחות החינוכית של חייו.

 

 

"שטול היה לי מורה דרך במהלך השנים. הדבר הכי מדויק שאני יכול לומר עליו זה שהוא תמיד חי באמת איך שהוא רצה, וכך הוא גם מת", סופד לו הקולנוען נוני גפן, חברו הטוב מילדות, שלפני שמונה שנים אף יצר בסרט קולנוע שכתב דמות בהשראתו של שטול אשר מצא את עצמו משחק בסרט, לראשונה בחייו.

"כנראה שהחיים בניקיון מכל חומר משנה תודעה או מצב רוח לימדו אותי משהו על האומץ לשנות", כתב שטול אחרי יציאת הסרט לאקרנים על ההתלבטות אם להשתתף בסרט. "חשבתי, למה לא בעצם? לא בכל יום מזדמן לבטלן בפנסיה להופיע על אותו מסך עם אושיות קולנוע כמו ענת עצמון, טל פרידמן, יערה פלציג, רומי אבולעפיה ונוני גפן".

הפעם האחרונה ששטול וגפן שוחחו היתה לפני חודשיים, שיחה שבה הביע שטול את רצונו להפסיק את חייו. "הוא עשה מה שהוא הרגיש זה זמן", מספר גפן, "לא היה לו רע עם ההחלטה. הוא לא בכה, הוא לא התמרמר, הוא פשוט לא רצה להמשיך ככה. בשלב מסוים הפסקתי לשכנע אותו. אמרתי לו, 'שטול, תעשה מה שאתה רוצה'".

הפוסט האחרון שהעלה שטול בפייסבוק היה לפני חמישה ימים, ב-19 במאי. גם הוא, כמו כמעט כל קודמיו, כלל שיר ואת הנוסח הקבוע: "אני חושב ש…". השיר האחרון שבחר היה "חמסין", והתלווה אליו הכיתוב: "אני חושב ששלישיית גשר הירקון".

"היה לו אפילו קשה להקליד במחשב בגלל השבץ", מספר גפן, "זה פגע לו במוח והשפיע על כל השליטה שלו בגפיים. הוא בקושי יכול היה לזוז במשך כמה חודשים. הוא אמר לי, 'שחררו אותי. אני לא רוצה להמשיך לחיות ככה'".

הלווייתו של שטול תתקיים מחר בשעה 18:00 בבית העלמין קרית טבעון. לפי הודעת המשפחה, השבעה תתקיים בבית משפחת שטוהל ברחוב קק"ל 34 בקרית טבעון בימים שלישי ורביעי בלבד בשל חג השבועות.

 

יצחק שטול (צילום: רן פרץ)

יצחק שטול (צילום: רן פרץ)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נשמה טהורה אהוב על כולם ד"ש לאלפנט ואיינשטיין סופסוף שלווה .

  2. יעקב

    וכעת מה שחשוב הוא להעמיד רבים אחרים כדוגמתו למען הנזקקים הרבים, יהיה זכרו ברוך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר