גן בית העם
גן בית העם

האופוזיציה סיכלה הקמת מזנון בגן בית העם

חברי האופוזיציה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה הביאו לדחיית בקשתה של עיריית חיפה להקים מזנון או בית קפה בגן בית העם בקרית חיים. שלושת חברי האופוזיציה בוועדה הצביעו נגד - סופי נקש, מוטי בליצבלאו וצביקה ברבי - ואליהם הצטרף יואב רמתי מהקואליציה. היחיד שהצביע בעד היה סגן ראש העיר מיכי אלפר

פורסם בתאריך: 25.5.20 19:26

האופוזיציה במועצת העיר זכתה היום (שני) בניצחון קטן כאשר חבריה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה הביאו לדחיית בקשתה של עיריית חיפה להקים מזנון או בית קפה בגן בית העם בקרית חיים. הבקשה, שהוגשה באמצעות החברה הכלכלית לחיפה, היתה להקים מבנה יביל שאמור היה לשמש מזנון עבור באי הגן. שלושה מחברי האופוזיציה בוועדה הצביעו נגד הקמתו של המזנון – סופי נקש, מוטי בליצבלאו וצביקה ברבי – ואליהם הצטרף יואב רמתי מהקואליציה. רג'א זעאתרה נמנע, והיחיד שהצביע בעד היה יו"ר ועדת המשנה וסגן ראש העיר מיכי אלפר.

הדיון באישור הבקשה חזר אל שולחן הוועדה בשנית, וזאת לאחר שבדיון קודם בעניין, שהתקיים ב-21 בינואר, דחתה הוועדה את הבקשה בשל התנגדויות שהגישו תושבים שמתגוררים סמוך לגן. בבקשה לאישור שהובאה היום לפתחה של הוועדה נערכו שינויים ביחס לבקשה המקורית, כאשר שטחו של המבנה הוקטן מ-30 מ"ר עם שטח מקורה של 31 מ"ר לשטח של 15 מ"ר עם שטח מקורה של 16 מ"ר. למרות שצוות משרד מהנדס העיר המליץ לאשר את הבקשה לשימוש חורג מוגבל בזמן לשלוש שנים, שבתקופה זו תקודם תוכנית להסדרת השימוש, רוב חברי הוועדה הצביעו כאמור נגדה.

 

 

נקש, תושבת קרית חיים, שהיתה ממתנגדי היוזמה, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "בעבר ניסו לאשר בוועדה את הקמת המזנון, וכמו שאז הצבעתי נגד, כך גם כעת. דעתי לא השתנתה – בית קפה צמוד לבתי תושבים יפגע באיכות חייהם, מה גם שגן בית העם צמוד לרחוב אח"י אילת אשר עתיר בבתי קפה. לנוכח ההתנגדויות של התושבים ופסק דין של בית משפט משנת 2017 שקבע שאין להקים בית קפה במתחם, מצאנו לנכון להתנגד ליוזמה".

בליצבלאו, גם הוא תושב קרית חיים: "הוועדה לא אישרה הקמת בית קפה במבנה יביל במתחם הגן הציבורי הצמוד לתיאטרון הצפון בגלל התנגדות חזקה של התושבים מסביב, הימצאותה של אנדרטה לזכר הנופלים במערכות ישראל בני הקריה, ופסק דין המונע הקמת בית קפה חיצוני באזור התיאטרון. היזם ניסה להביא את הנושא לאישור אחרי שהקטין את המבנה, אך הוועדה דחתה את הבקשה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שיעברן כבר ה 3 שנים האלה! קליש הביתה! אכזבת !!!!!!

    כל הכבוד !!!!!! יישר כוח לסופי, מוטי וצביקה באופוזיציה!
    יישר כוח לחשיבה רציונלית מחוברת לשטח!
    מזנון בפארק משחקים לילדים תהיה בכיה לדורות !

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואז מתפלאים למה אין חיים בחיפה ומסחר.

  3. העירייה שממשיכה להילחם נגד תושביה

    לא סיכלו כלום מהנס העיר ירד מהפסים
    היזם מנסה להכשיר דבר שנאסר.
    מהנדס העיר במקום לומר ליזם זה נאסר עוד ממליץ לאשר.
    ככה נראית הפקרות תכנונית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר