המשט לזכרם לוחמי הצוללת "אח"י דקר" (צילום ארכיון: קהילת שייטי כרמל):
המשט לזכרם לוחמי הצוללת "אח"י דקר" (צילום ארכיון: קהילת שייטי כרמל):

מחר: המשט השנתי לזכר לוחמי הצוללת "דקר"

מחר בשעה 9:00 ייצא ממעגן שביט בנמל הקישון המשט השנתי ה-21 לזכרם של 69 לוחמי הצוללת "אח"י דקר". המשט יתקיים במתכונת מצומצמת בשל מגבלות מגיפת הקורונה, וישתתפו בו כ-130 ספינות וסירות

פורסם בתאריך: 4.6.20 14:04

המשט השנתי ה-21 לזכרם של 69 לוחמי הצוללת "אח"י דקר" יתקיים מחר (שישי) במפרץ חיפה ביוזמתם של עמותת דולפין (עמותת יוצאי שייטת הצוללות) וקהילת שייטי כרמל. השיוט, אשר מתקיים מדי שנה סמוך ליום איתור הצוללת – 28 במאי – ייערך השנה במתכונת מצומצמת בשל מגבלות מגיפת הקורונה והנחיות משרד הבריאות ומשרד התחבורה.

במשט צפויים להשתתף כ-130 ספינות וסירות שיאוישו על ידי צוותים מצומצמים של שייטים ובני נוער, ומשפחות הנופלים יצפו מרחוק במשט ובטקס השלכת זרים לים על ידי חיילי חיל הים.

המשט ייצא בשעה 9:00 ממעגן שביט בנמל הקישון, הטקס יתקיים בשעה 10:00, והאירוע יסתיים בשעה 11:30.

 

 

הצוללת "אח"י דקר", ששירתה בצי המלכותי הבריטי, נרכשה על ידי ישראל בשנת 1965. ב-9 בינואר 1968 היא יצאה בדרכה לישראל לאחר ששופצה במספנות פורטסמות, וב-24 בינואר התקבל ממנה הדיווח האחרון על מיקומה. למחרת היא טבעה, וכל 69 אנשי צוותה נספו. ב-28 במאי 1999 – יותר מ-31 שנים לאחר היעלמותה – נמצאו שרידיה של "דקר" בקרקעית הים בעומק של שלושה ק"מ, על נתיב השיט המתוכנן לחיפה, במרחק של 485 ק"מ מיעדה. הצוללת הושארה במקומה, גשר הפיקוד הועלה ליבשה והוצב במוזיאון הימי בחיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר