הכניסה למנהרה התת קרקעית (צילום: יותם בצלאל)
הכניסה למנהרה התת קרקעית (צילום: יותם בצלאל)

התארגנות שכונתית להנגשת מנהרת הרכבת

יוזמה של תושבים בשכונת קרית אליעזר בחיפה קוראת להנגשתה של המנהרה התת קרקעית שמחברת בין השכונה לתחנת הרכבת חיפה - בת גלים עבור הורים עם עגלות ואנשים עם מוגבלויות. ברוך דרור ממובילי ההתארגנות: "כשרוצים - הכל אפשרי"

פורסם בתאריך: 12.6.20 09:16

התארגנות שכונתית חדשה קוראת להנגשתה של המנהרה התת קרקעית אשר מחברת בין שכונת קרית אליעזר לתחנת הרכבת חיפה – בת גלים. את היוזמה מובילים ארבעה מתושבי השכונה – ברוך דרור, דורין לייבוביץ', יותם בצלאל ולאה רייכל וגנר.

"הנושא עלה לאחר שדיירת מאחד מהבניינים החדשים שבשכונת האיצטדיון סיפרה שהיא לא יכולה ללכת עם התינוקת שלה בעגלה לבת גלים – לא לרכבת ולא לים – דרך המנהרה", מספר דרור, "בעקבות כך התגבשה קבוצה שהחליטה להתניע את הנושא ולהנגיש את המנהרה. בצד של תחנת הרכבת יש הנגשה באמצעות מעליות, אבל בצד של קרית אליעזר יש רק מדרגות".

המנהרה היא חלק מהנוף השכונתי של קרית אליעזר זה עשרות בשנים. היא נועדה לשמש מעבר להולכי רגל מתחת לכביש הראשי של שדרות ההגנה הסואן אל התחנה המרכזית דאז, אל תחנת הרכבת, אל הקריה הרפואית רמב"ם ואל חופי בת גלים. זוהרה הלך והתעמעם עם השנים, בעיקר לנוכח העתקתה של התחנה המרכזית לחוף הכרמל, ופעמים רבות נשמעו טענות על הזנחתה.

 

המדרגות בכניסה למנהרה (צילום: יותם בצלאל)

המדרגות בכניסה למנהרה (צילום: יותם בצלאל)

 

 

"הבנתי שעיריית חיפה מתכננת לצבוע ולטפח את המנהרה", אומר דרור, "אבל הפעילות שלנו מתמקדת בהנגשתה מהצד של קרית אליעזר. עדיין לא פנינו באופן רשמי לגורמים הרלוונטיים כי אנחנו בשלב של התנעת התהליך. אנחנו מצרפים עוד אנשים ליוזמה – אנשים עם מוגבלויות והורים לילדים קטנים".

במסגרת ההתארגנות פתחו הפעילים דף פייסבוק בשם "מנהרה לכולם – המאבק להנגשת המנהרה בקרית אליעזר". בדף נכתב כי "לפני יותר מ-20 שנה נבנתה מנהרה שהיתה אמורה לאפשר לתושבי קרית אליעזר גישה מהירה ובטוחה לתחנת הרכבת, לבית החולים, לבת גלים השכנה ולחופי הרחצה. בפועל המנהרה אינה נגישה, וזאת למרות פניות חוזרות לעיריית חיפה שמתעלמת מצרכיו של ציבור שלם".

דרור מדגיש כי התכנון של המדרגות הוא מיושן. "אני בטוח שיש מהנדסי בניין ואדריכלים שיודעים לתת פתרונות לכך", הוא אומר, "אולי באמצעות מעלית ואולי בהארכתה של המנהרה כדי ליצור שיפוע שבו ניתן לעבור עם עגלות או עם כיסאות גלגלים. כשרוצים – הכל אפשרי".

 


 

 


 

תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. דנידין

    תגידו זה אותו אחד שפותח כל הזמן קבוצות? בשם קריית אליעזר אבל לא גר שם כלל, והסתיר את העובדה ששייך לגרעין התורני ובנוסף הקים עמותה לגיוס כספים !!!!!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהיכרותי עם ברוך, הוא גר בשכונה.
    אינני דתי, ואפילו לא קרוב, אבל מה הבעיה עם היותו משוייך לגרעין התורני?

  3. תושב השכןנה

    שיכניסו את הרכבת למנהרה ואנחנו נלך על האדמה – עדיף

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד על היוזמה, מקווה מאד שיצליחו

  5. המום

    יהב ומצנע פשוט לא עשו כלום תראו כמה דברים צריך לתקן בכל תחום, מזעזע

  6. נדב

    נמסר שעיריית חיפה מתכוונת לשפץ את המנהרה בקרוב מאוד, אך החבורה העליזה הזו המנסה לקושש קולות על חשבון השכונה לוקחת או תיקח את הקרדיט לעצמה…. בדקו בבקשה מי בעל דירה הרשומה על שמו בשכונה?
    תגיעו למסקנה שנערי זיני מנסים להשתלט על השכונה כפי שקיים בנווה שאנן. אין פה מקריות ….. ואכן זו לא יוזמה התושבים פה למדו להכירם .

  7. דניאל

    כמה שנאה לאנשים שאשכרה עושים משהו בשכונה הזו…
    הלאה דברנים שרק מחפשים ללבות כעס ושנאה.
    אולי אם תשפרו את השכונה בעצמכם תפסיקו ללכלך כל כך הרבה

  8. נידאל

    מי שמלכלך את השכונה אלו טיפוסים כמוכם ", עאלק "עושים משהו בשכונה"…. הכל לשם שמים נכון?
    צדיקים בדורכם? הכך על חשבון השכונה ומשלם המיסים!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר