הכנס שארגנה החברה הכלכלית לחיפה (צילום: מיכה בריקמן)
הכנס שארגנה החברה הכלכלית לחיפה (צילום: מיכה בריקמן)

"הקורונה הכלכלית מסוכנת מהווירוס"

בכנס לחיזוק העסקים בחיפה, שאותו קיימה החברה הכלכלית לחיפה בהשתתפותם של כ-150 בעלי עסקים, אמר יו"ר החברה וסגן ראש העיר דוד עציוני: כדי שהצעירים יבחרו להישאר בחיפה צריך לייצר להם מקומות עבודה". נשיא לשכת המסחר והתעשייה בצפון דוד קסטל תקף את מדיניות הממשלה

פורסם בתאריך: 15.6.20 13:23

החברה הכלכלית לחיפה קיימה היום (שני) כנס לחיזוק העסקים בעיר בשיתוף עם עיריית חיפה. במסגרת הכנס, שאותו יזם יו"ר החברה הכלכלית וסגן ראש העיר עו"ד דוד עציוני ואשר בו השתתפו כ-150 בעלי עסקים, נערך פאנל עם נציגים בכירים מהבנקים באזור חיפה והצפון לבחינת כלים לסיוע לעסקים.

מנכ"ל החברה אור שחף פתח את הכנס ואמר: "אנחנו מאמינים בפחות לדבר ויותר לעשות. זו הסיבה שהרמנו כנס ראשון מסוגו בארץ שמאורגן על ידי חברה עירונית על מנת להפגיש בין בעלי עסקים לנציגים בכירים מעולם הבנקאות במטרה לאפשר לשאול שאלות, להקשיב ולקבל הכוונה. האתגר הוא של כל תושבי העיר, ואני קורא מכאן לחיפאים – גלו סולידריות וקנו בחיפה. זה הזמן לתת כתף, כפי שעשינו בתקופת הקורונה. אני מאמין ברוח החיפאית שידעה וצלחה אתגרים גדולים בעבר".

עציוני אמר לבעלי העסקים שהגיעו לכנס: "אנחנו פה למענכם. האני מאמין שלי הוא צעירים, ועל סמך זה התמודדתי בבחירות. כדי שהצעירים יבחרו להישאר בחיפה צריך לייצר להם מקומות עבודה. מי שמייצרים את מקומות העבודה האלה הם רק אתם. אתם העתיד של העיר. אתם תספקו את מקומות העבודה לצעירים כי הם היחידים שיובילו את העיר. בעולם ניתן לראות כי אין עיר שמצליחה בלי הצעירים".

 

דוד עציוני בכנס (צילום: מיכה בריקמן)

דוד עציוני בכנס (צילום: מיכה בריקמן)

 

 

נשיא לשכת המסחר והתעשייה בצפון דוד קסטל אמר: "אנחנו שומעים את הרחשים ואת הדאגות של העסקים בחודשים האחרונים. אני חושש מכיוון שאני לא רואה שגרה ויש סימני שאלה רבים. אני שומע הרבה מומחים מבתי חולים וקורא מאמרים רבים, והמסקנה שלי היא שמדובר באי ודאות. זה משפיע על הכלכלה, על כולנו באופן אישי ובאופן קולקטיבי, על קבלת ההחלטות, על ההרשאות, על המינוף ועל האשראי. מדינת ישראל ידעה מלחמות, ואנחנו יודעים לעמוד בהן. אנחנו נתגבר גם על המצב שנוצר אך אינני יודע כמה זמן זה ייקח. נדרש זמן רב עד שהמשק יחזור לשגרה. אני מודאג מהצעדים שנוקטת הממשלה. פיזור המיליארדים לא יכול להימשך, ואנחנו נצטרך לשלם את המחיר עם מסים ועם קיצוצים. נצטרך להשלים עם כך שיהיו עסקים שלא יחזיקו מעמד ושיהיו הרבה מובטלים. נצטרך לחיות עם הקורונה עוד הרבה זמן. בשום פנים ואופן אסור לחזור לסגר. אנחנו נחווה פה קורונה כלכלית שהיא מסוכנת בהרבה מהווירוס. נצטרך להמשיך ולפתוח את המשק. יש עוד מחלה שצריך להידרש אליה וקוראים לה שוטף פלוס. זה מסוכן במיוחד בתנאי האי ודאות שבהם אנו מצויים".

בפאנל נציגי הבנקים, שאותו הנחה עציוני, השתתפו סגן מנהל המרחב ומנהל המגזר העסקי בבנק דיסקונט רוני ליבוביץ', מנהלת אזור חיפה והשרון בבנק מרכנתיל ורד אביטן, מנהל אזור חיפה והצפון בבנק לאומי מונדר מוסא, מנהל עסקים אזור הצפון וחיפה בבנק הפועלים דרור הורן, ומנהל מרכז עסקים חיפה בבנק מזרחי טפחות טל רדעי.

נוסף על כך התקיימה בכנס הרצאה בנושא "הסערה בשווקים הפיננסיים והתמונה המקומית והגלובלית של שוק ההון בימי הקורונה". את ההרצאה העביר היו"ר והאסטרטג הראשי של קבוצת אינפיניטי אמיר איל.

 

אור שחף בכנס (צילום: מיכה בריקמן)

אור שחף בכנס (צילום: מיכה בריקמן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר