מצעד הגאווה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מצעד הגאווה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

ביום ראשון: עצרת הגאווה ברחבת הסינמטק

ביום ראשון בשעה 20:00 תיפתח עצרת גאווה ברחבת הסינמטק במרכז הכרמל ובשלושה מוקדים נוספים בארץ - תל אביב, ירושלים ובאר שבע. מצעדי הגאווה בוטלו בשל נגיף הקורונה, ולדבריו של מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט, "דווקא בשל כך עצרת כזו משמעותית יותר מתמיד"

פורסם בתאריך: 22.6.20 07:56

הקהילה הגאה בחיפה תקיים עצרת גאווה ביום ראשון ברחבת הסינמטק במרכז הכרמל. האירוע יתקיים במקביל בשלושה מוקדים נוספים – תל אביב, ירושלים ובאר שבע. את האירוע יוזם המרכז הגאה בתל אביב כחלק מחודש הגאווה, וזאת לאחר שמצעדי הגאווה ברחבי הארץ בוטלו בשל ההנחיות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. התאריך הנבחר לאירוע הוא יום השנה ה-51 למהומות סטונוול שהתרחשו בניו יורק ב-28 ביוני 1969. האירוע ייפתח בשעה 20:00, הוא צפוי להימשך עד לשעה 23:00, ובמסגרתו יתקיימו הופעות מוזיקה ודראג.

"המהפכה הגאה בישראל לא הושלמה", כתבו המארגנים בדף האירוע, "הגיעה העת לקבע את זכויותינו הקיימות בחוק, לקבל את אלו שטרם השגנו ולהילחם על מדינת ישראל כמדינה ליברלית, שוויונית וחופשית. הקהילה הגאה בחרה לשלב כוחות לתנועה ארצית, סוחפת ועוצמתית. מצבה המתקדם לכאורה של הקהילה הגאה בישראל הוא רעוע. מרבית זכויות הקהילה הגאה אינן מעוגנות בחוק אלא הושגו באמצעות עתירות של חברות וחברי קהילה לבג"צ, המילה הומו היא עדיין הקללה הנפוצה ביותר בבתי הספר, קיימת אלימות כלפי הקהילה הטרנסית ונמשכת האפליה על רקע להט"בפובי. כל עוד אין לנו החופש והביטחון לחיות כפי שאנו באמת – לא ננוח. הקהילה הגאה בישראל לא מתכוונת לאפשר למועד החשוב והמרכזי בהיסטוריה שלה לחלוף".

 

 

עוד נכתב כי "מצעד הגאווה נולד בעקבות מהומות סטונוול. לראשונה, טרנסיות וטרנסים, ביסקסואלים, לסביות והומואים כבר לא לבד אלא מתקוממים ומתקוממות ביחד נגד אפליה על רקע זהות מגדרית או משיכה מינית. השנה, בשל המצב הנוכחי, מתאפשרת לנו ההזדמנות לחזור למקורות ולציין ביום השנה ה-51 למהומות סטונוול את הגאווה שלנו באירוע שמתרכז בהעצמת השוני והמגוון בין בני האדם. הכוח שבקהילה חזקה, מאוחדת ומגוונת אינו תלוי במרחקים גיאוגרפיים. לכן השנה נעביר את העצרת הגאה הגדולה במקביל בארבעה מוקדים שונים בארבע הערים המרכזיות בישראל".

מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט: "הקהילה עדיין נאבקת על זכויותיה, ובשל העובדה שמצעדי גאווה לא יתקיימו השנה חשוב להזכיר שאנחנו כאן ועדיין נלחמים על זכויותינו. לכן נקיים עצרת גאווה בהתאם לתקן התו הסגול. הרחבה תסומן לפי ההנחיות לשמירת מרחק, ולמרות שקיבלנו אישור ל-600 איש אנחנו מצפים לבין 200 ל-300 איש. דווקא בהיעדרם של מצעדי גאווה השנה, עצרת כזו משמעותית יותר מתמיד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שמשון

    זאת לא גאווה לעיר.זה ביזיון.אין מקום בעיר חיפה לתופעות כאלו.חבל שעיריית חיפה נותנת במה לאנשים חולים כאלה.יש מקומות מסוימים מותאצים לאנשים עם מחלה כזו.חיפה צריכה להיות עיר יהודית בארץ ישראל.מי שרוצה לחקות את הגויים שיסע לאירופה.בושה.אני מתבייש במקןמכם.

  2. חיפאי

    עיריית חיפה חייבת לשלוח צוות חיטוי לחטא את אזור רחבת הסינמטק אחרי העצרת

  3. יוליה

    אני מסכימה עם המגיב הראשון.יצאתי מהקהילה המבישה הזאת.מדובר באנשים משועממים שמעבירים מחלות.הייתי צריכה שנתיים להיות בטיפולים בגלל מה שעברתי שם.

  4. גל

    תצא הסעה מחיפה לעצרת בתל אביב? אנחנו קבוצה מחיפה שרוצה להגיע לעצרת בכיכר רבין ביום א' הקרוב..

  5. אלון

    כל כך שמח מכל ההומופובים שכל שנה מתענים בגלל המצעד, כל דגל צבעוני שורף להם את הנשמה.
    תמשיכו לסבול, אנחנו נמשיך להיאבק לחופש מגדרי ומיני.
    תענוג לראות אתכם זועמים ומיוסרים.

    עשיתם לי את היום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר