עץ החרוב בשדרות ירושלים (צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק)
עץ החרוב בשדרות ירושלים (צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק)

פרויקט להצלת עץ חרוב עתיק בקרית ביאליק

בשל החשש מפני קריסתו של עץ החרוב העתיק העץ נמצא במקום אסטרטגי בשדרות ירושלים, בעיריית קרית ביאליק הוחלט לשקמו במקום לכרות אותו. לצורך כך עבר העץ תהליך של חבלול וטיפולים שונים במטרה להצילו

פורסם בתאריך: 23.6.20 10:13

עיריית קרית ביאליק פתחה בפרויקט להצלת עץ חרוב עתיק. העץ נמצא במקום אסטרטגי בשדרות ירושלים, סמוך לאנדרטת הזיכרון ולבניין העירייה, וגילו המשוער הוא כגילה של הקריה – כ-85 שנים.

לאחרונה התגלו סימני סיכון לקריסתו של העץ, אך במקום לכרות אותו הוחלט בעירייה להציל את העץ ולשקמו. לצורך כך עבר העץ תהליך של חבלול שלא פוגע בענפיו ומאפשר לו לעמוד בעומסים של שני טון, כך שהיחלשותו לא תגרום לקריסה שעלולה לסכן את העוברים והשבים. גזעו החלול של העץ עבר טיפול נגד ריקבון וטיפול נגד מזיקים ופטריות, ונצבע במשחה מיוחדת אשר מחטאת את הגזע. לעץ הוחדרו שני מוטות ברזל, בדומה לניתוחים לאיחוי שברים, ולשורשיו הוחדרו חומרי דישון דרך האספלט.

 

 

בן בכר, יועץ נוף ומומחה לשיקום שנשכר על ידי העירייה לביצוע העבודה, אמר: "אני מאמין שעבודות השיקום צפויות להאריך משמעותית את חייו של העץ".

ראש העיר אלי דוקורסקי: "אנו בקרית ביאליק מאמינים בסינרגיה בין האדם לטבע שסביבו. בחרנו להחיות את עץ החרוב העתיק על פני האפשרות לכרות אותו. העץ נשתל בימיה הראשונים של קרית ביאליק ומסמל את הקשר בין הדורות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר