פקח חניה (צילום: עופר וקנין)
פקח חניה (צילום: עופר וקנין)

קוצצו שעות הפעילות של פקחי החניה ומוקד החניה

קיצוצים בשירות לתושבים: מוקד הפיקוח על חניה של עיריית חיפה שפעל עד לשעה 22:00 פועל מעתה עד לשעה 18:00 בלבד, ותושבים שפונים לאחר שעה זו בנושאים כמו חסימת מדרכות לא מקבלים מענה. כמו כן, פקחי החניה עובדים כעת עד לשעה 19:00 למרות שהתשלום עבור החניה הוא עד לשעה 20:00

פורסם בתאריך: 25.6.20 14:41

עיריית חיפה קיצצה בשעות מוקד הפיקוח על חניה וכעת פועל המוקד עד לשעה 18:00 בלבד במקום עד לשעה 22:00 כפי שהיה נהוג עד כה. בשל כך, תושבים שמתקשרים למוקד העירוני 106 בנושאים כמו חסימת מדרכות או מעברי חציה על ידי רכבים, לא מקבלים מענה מתורן חניה אחרי השעה 18:00. הקיצוץ בשירות מהווה סיכון בעיקר להורים עם עגלות, לילדים ולנכים בכיסאות גלגלים.

נוסף על כך הפסיקה העירייה את שירותי הפיקוח על החניה בכחול-לבן בשעה 19:00, למרות שבעלי רכבים נדרשים לשלם עבור החניה באמצעות האפליקציות השונות עד לשעה 20:00 – כך עולה מתשובה שקיבל תושב שפנה למוקד העירוני. בתשובה נכתב עוד כי מהשעה 19:00 מתבצע הפיקוח על ידי משטרת ישראל, למרות שהמשטרה כלל אינה מטפלת ברכבים שחונים בכחול-לבן ואינה אוכפת תשלום של דמי חניה.

"בנושא אכיפת החניה נעדכנך כי מפקחי החניה מתחילים לעבודה בשעה 7:00 ומסיימים בשעה 19:00", נכתב במכתב התשובה לתושב, "יצוין שאחרי השעה 19:00 מתבצעת אכיפת החניה על ידי משטרת ישראל". בעניין זה יש להדגיש כי החניה בתשלום בכחול-לבן בחיפה מתחילה בשעה 9:00.

 

 

"כאשר אני הולך בערב עם ילדי הקטנים בשכונה, וכל המדרכות תפוסות על ידי מכוניות, אני נאלץ לרדת אל הכביש", אמר התושב ל"כלבו – חיפה והקריות", "זה מטריד אותי כי זה מסוכן. כשנכה בכיסא גללים לא יכול לצאת מביתו אחר השעה 18:00 בגלל שהמדרכה תפוסה על ידי מכוניות ואין מענה מהמוקד, זה מטריד אותי. העירייה מודעת לכך אבל לא עושה דבר. לא צריך להסתכל על כל נושא בעיניים כלכליות – העירייה היא לא גוף שמטרתו להרוויח אלא לתת מענה לציבור".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה אוכפת את חוקי העזר העירוניים בהתאם למדיניות שנקבעה על ידה, וזאת על ידי מפקחי העירייה והסיירים העירוניים אשר פועלים גם בשעות הלילה והוסמכו כמפקחים עירוניים. שעות ומקומות האכיפה נקבעים לפי תוכנית עבודה מסודרת שמשתנה מעת לעת בהתאם לצורכי המערכת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ברבי

    תמשיכו לשלם ארנונה מטורפת שתממן את "היועצים" המקורבים של העבריינית המורשעת ואת קולקציית הסגנים חסרי התועלת. בתמורה תקבלו צינור, וגם ידחפו לכם אותו עמוק.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא גוררים רכבים? רק כשאנשים יבזבזו יום עבודה הם ילמדו לא להחנות בניגוד לחוק

  3. חיפאי עצוב

    מי שאמון על אכיפת החוק, עיריית חיפה וגם המשטרה, בורחים בעיני מהתפקיד שלהם. אח"כ מחפשים את ביבי על הפרת אמונים, אבל את חובת האמונים הבסיסית של גופי האכיפה, לשמור על שלטון החוק, ולתת לאזח חיים סבירים, בעיני לא מקיימים.

  4. לצלם לתקשורת

    נכה שלא יכול לעבור שיצלצל לניידת שידור, לא לניידת משטרה. דרושה כתבה בחדשות על התעללות בנכים בגלל חניה על מדרכות.

  5. מנהלת 203040

    ממנהלת 203040 נמסר:
    בחשיבה אסטרטגית גדולה שעשינו התברר שאין צורך במוקד בלילה, באכיפה אחרי שבע בערב, בסילוק חזירים ובחגיגת חגים
    יועצי המנהלת, בהזדמנות זאת נברך עוד איזה כמה שהצטרפו, פועלים לשנות גם את שעות פעילות העירייה.
    אין צורך בעירייה לפני השעה 10 בבוקר כי יש פקקים. אין צורך בעירייה בין 12-13 בצהריים, כי רעבים. אין צורך בעירייה 15-17 כי עייפים.
    לאור זאת הגענו במנהלת 203040 למסקנה שהעירייה תפעל רק 4 שעות ביום בין 10 ל-12, ובין 13-15.
    בדיון אסטרטגי נוסף התברר שעבור 4 שעות לא שווה שעתיים הפסקה, אז פעילות אגפי העירייה והגבייה קוצצה ל-10-12 בלבד.
    בכסף שייחסך נוכל לעבות את צוות החשיבה האסטרטגית ביועצים נוספים. מכיוון שכל היועצים צריכים מזכירה ולשכה, הוחלט שבכל שבוע אגף בעירייה ייצא לטיול מקצועי בעולם, וכך יתפנו שולחנות לעבודת המנהלת. בשבועות בהן כל האגפים בארץ ייצאו יועצי המנהלת לטייל בארץ ובעולם לסיור מקצועי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר