עצרת הגאווה במרכז הכרמל (צילום: חנה קפויה)
עצרת הגאווה במרכז הכרמל (צילום: חנה קפויה)

עצרת הגאווה: "המאבק לא נגמר"

כ-250 איש הגיעו לרחבת הסינמטק בחיפה לעצרת הגאווה שמתקיימת תחת הכותרת "המאבק לא נגמר". סגן ראש העיר דוד עציוני: "כולם שווים בפני החוק, וגם לחברי הקהילה הלהט"בית מגיע לחיות באופן שוויוני בעיר". מחזיק תיק הגאווה תבור להט: "נמשיך להראות שאנחנו פה ולהיאבק על השוויון"

פורסם בתאריך: 28.6.20 21:43

כ-250 איש מתכנסים בשעה זו (ראשון בערב) ברחבת הסינמטק במרכז הכרמל בחיפה לעצרת הגאווה, שמחליפה את מצעד הגאווה השנתי אשר בוטל במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. האירוע, שמתקיים תחת הכותרת "המאבק לא נגמר", נערך במקביל גם בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע.

סגן ראש העיר דוד עציוני שייצג את עיריית חיפה אמר בעצרת: "חיפה היא עיר של קהילות רבות, והקהילה הגאה היא חלק בלתי נפרד ממנה. למרות הקורונה חשוב שהקהילה תיראה ותישמע ברחובות. כולם שווים בפני החוק, וגם לחברי הקהילה הלהט"בית מגיע לחיות באופן שוויוני בעיר, מגיע ביטחון אישי וקהילתי בעיר, ועל העירייה לדאוג שאף אחד לא ירגיש שהוא חי בפחד. מבחינת הנראות וההנכחה, חשוב שהקהילה הגאה תיראה כדי שהסובלנות בינינו תגדל וכדי שהקבלה היה מובנת מאליה. המאבק הגאה הוא המאבק של כולם, ויש חשיבות לחינוך ולאחריות חברתית".

 

עצרת הגאווה במרכז הכרמל (צילום: חנה קפויה)

עצרת הגאווה במרכז הכרמל (צילום: חנה קפויה)

 

מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט אמר בעצרת: "אנחנו מתכנסים בימים לא פשוטים. לא היה פשוט להוציא את המחאה הזו אל האור, אבל בסוף זה קורה. בשביל העיר שלנו, שהיא מחלוצות המאבקים הגאים בארץ, עם היסטוריה גאה משמעותית, פועלת ואקטיביסטית, ביטול המצעד היה עצוב וכואב. המצעד החיפאי, שמאופיין בקול מחאתי וקהילתי ואשר בו בולטת הקריאה לשוויון זכויות, לא ייראה ברחובות העיר השנה. ביטול המצעדים אמנם היה החלטה קשה אך היא לא הרתיעה את הנחישות שלנו ואת הנכונות שלנו להראות שהקהילה הגאה היא חלק מחיפה וחיפה היא חלק מהקהילה הגאה. החשיבות של נוכחות להט"בית במרחב העירוני היא קריטית. התהליך לקבלת הקהילה הגאה ולביטחון מלא בעיר שלנו אינו מובן מאליו. יום יום אנחנו נאבקים על ההכרה, על הביטחון הקהילתי והאישי של חברי וחברות הקהילה, על הקבלה, על התקציבים ועל הנוכחות במרחב. העצרת הזו היא חלק משמעותי מהנוכחות הגאה בעיר, ולא נוותר על הנוכחות הזו. גם לא בזמן הקורונה. גם בשנת 2020 אנחנו מתמודדים עם להט"בופוביה – מקריאות של חברי מועצה ועד למקרים קשים של משפחות שאינן מקבלות את ילדיהם. גם בשנת 2020 אנחנו רואים מקרי רווחה וסיוע על רקע ביטחון אישי שנפגע. לכן, למרות הכל, נמשיך להראות שאנחנו פה, נמשיך לדרוש את הביטחון ונמשיך להיאבק על השוויון".

להט הוסיף כי "כמחזיק תיק הגאווה אני עושה ככל שניתן כדי לקדם את הקהילה הגאה בעיר ומול העירייה. למרות המשבר הכלכלי הצלחנו להגדיל את תקציב בית הקהילות ב-30 אחוז, הגענו להסכמה על פתיחת מרכז נוער להט"בי ייעודי, והגשנו הצעה לרישום זוגות בעירייה שיכיר גם במשפחות חדשות. הקהילה הגאה בחיפה ידעה לתפקד בזמן המשבר עם מערך עזרה שהוקם בבית הקהילות ושאליו התגייסו מתנדבים שפעלו לאורך כל התקופה הקשה – חילקו חבילות מזון, הביאו תרופות, הסיעו לקופות חולים, עזרו במעברי דירה ובעיקר נתנו לכל מי שפנה את התחושה שיש לו קהילה, שאנחנו כאן האחת בשביל השני. כולי תקווה שבשיתוף עם חברי מועצה נמשיך לקדם פרויקטים ואירועים להט"ביים במרחב העירוני. בשנה הבאה נמשיך לקדם את השיח ואת הנראות הלהט"בית גם בבתי הספר ומול הצוותים החינוכיים ועובדי העירייה, נגדיל את מערך הרווחה והבריאות, ונדאג לתרבות להט"בית נגישה לאורך כל השנה, ולא רק בחודשי הגאווה. זה לא פשוט לקדם ולשנות תפישות קדומות ולא תמיד הכל עובר חלק, אבל אנחנו עושים את כל מה שאנו יכולים כדי להפוך את חיפה לגאה יותר, בטוחה יותר, צבעונית יותר וסובלנית יותר".

 

 

שי סבג, אשר ידוע כמלכת הדראג שולה מועלם: "בכל חודש יוני אני נוסע לכל אירוע גאווה אפשרי בארץ. השנה, הגלל משבר הקורונה, בוטלו כל אירועי הגאווה בארץ. זו הפעם הראשונה שבה אני לא לוקח חופש מהעבודה כדי לנסוע למצעד. כששמעתי על העצרת היה חשוב לי ללבוש את מיטב בגדי הגאווה שלי, לבוא כדי לתמוך בקהילה שלי ולהיות חלק מהאנשים שכל כך רוצים לשמוח ביחד ולהילחם ביחד על הזכויות שלנו. בכל הקשור לקהילה הגאה הכל קפא – אין חקיקה גאה, אין קידום של חוקים למען הקהילה, אין כלום, וזאת למרות כל ההבטחות של הממשלה ושל עיריית חיפה. היה מרגש לעמוד ביחד עם כולם – אמנם במרחק של שני מטרים האחד מהשני, אבל עדיין לעמוד כתף אל כתף גם בדקת הדומייה לזכר אלה ששמו קץ לחייהם, ולראות את הכוח האדיר שיש לנו כקהילה".

חנה קפויה, אחת ממשתתפי העצרת: "התלבטתי אם להגיע, אבל אני כאן למרות הסכנה כי המאבק הזה היה בנפשי מאז ומעולם, והוא יישאר בנפשי לנצח, או עד שבאמת יהיה שוויון זכויות מלא, וחברי הקהילה ירגישו בטוחים בכל מקום ובכל זמן. מגיע ציון לשבח למארגנים, שעושים כל שביכולתם כדי להקפיד על ההנחיות, וכשהבנתי שזה כך לא היה לי יותר ספק. יש דברים ששווה להילחם למענם".

גם המשטרה נערכה מבעוד מועד לקראת העצרת, וכוחות נפרשו בצירים המובילים ומזרימים את התנועה לצירים חלופיים.

 

עצרת הגאווה במרכז הכרמל (צילום: חנה קפויה)

עצרת הגאווה במרכז הכרמל (צילום: חנה קפויה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאי מפוחד

    עציוני: "על העירייה לדאוג שאף אחד לא ירגיש שהוא חי בפחד"
    מר עציוני, מה בנוגע לכל התושבים שפוחדים לצאת לרחוב ולפגוש את "חזיר חיפאי בסביבה"?

  2. הנה האמת יצאה

    250 איש מתוקצבים במאות אלפי שקלים לעצרות מטופשות,
    מול אלפי ילדים בלי כסף לקייטנה וחוגי העשרה..
    האם זה נראה למישהו סביר?

  3. גלי

    הכותב לפני צודק מאוד.
    הרבה יותר חשוב להפנות כספים ומשאבים לרווחת ילדי העיר ולטפח את הדור הצעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר