אבנר אדרי
אבנר אדרי

"ללא הפגנה אלימה לא נשיג שום מטרה"

הצלם אבנר אדרי זועם. כאשר כבר נראה היה שענף האירועים בדרך להתאוששות, הממשלה חידשה את ההגבלות על קיום אירועים, וכעת חוששים האנשים המתפרנסים מהענף מסגר נוסף. "יהיו בעלי חנויות שייפגעו כי ינפצו להם את חלונות הראווה", אומר אדרי, "אבל אין מה לעשות - צריך לעלות בכל הכוח ובאלימות"

פורסם בתאריך: 30.6.20 13:17

"עד מתי נשב כמו גלמים מול המסכים ונראה איך גוזלים מאיתנו את הפרנסה, ככה בקלות, בלי שנפצה פה?", שאל אבנר אדרי את חבריו בפוסט שהעלה אתמול (שני) בעמוד הפייסבוק שלו. אדרי, 44, צלם אירועים וסטודיו מוכר וידוע בחיפה ובקריות, זועק את זעקת אנשי ענף האירועים, שעות אחדות לאחר שהממשלה הקשיחה את המדיניות וחידשה את ההגבלות על קיום חתונות באולמות ובגני האירועים.

"לכל חברי היקרים מענף האירועים", המשיך אדרי, "הגיע הזמן לצאת מהבתים ולהראות שאנחנו קיימים ומאוד כועסים. הגיע הזמן לצאת מהבית מאוחדים ולעלות לירושלים, לשרוף צמיגים ולחסום כבישים, לנפץ חלונות וכל מה שצריך, עד שמישהו יבין שמאחורי צמד המילים 'ענף האירועים' עומדים בני אדם ומשפחות ועסקים שנבנו בעשר אצבעות ובהשקעה רבה. שלא יהיה לכם ספק, לא נחזור הביתה באותו היום, חלקנו יישאר במעצר לא יום ולא יומיים, אולי שבוע ואולי גם יותר, אבל אם זה המחיר שאנחנו צריכים לשלם כדי לקבל כאן יחס, אז זה מה שיהיה".

אז מה, אדרי, נמאס לך?

"די כבר לשגע את האנשים. עוד לא הספקנו לנשום, היתה קצת התעניינות, ופתאום מורידים את מספר המשתתפים באירוע מ-250 ל-100 איש באולם סגור. אין חתונות של 100 איש, בטח לא באזור שלנו, ואז אתה מבין שזהו, שוב נכנסים לקיפאון. תחום האירועים עד עכשיו נמצא במקום שכולם היו בו לפני חודשיים".

הספקת לעבוד מאז שפתחו את האולמות ואת גני האירועים?

"רק ב-14 ביוני הסירו את ההגבלה על התקהלויות ואפשרו ל-250 משתתפים לחגוג. החתונה האחרונה שצילמתי היתה בחודש מרץ. כמעט ארבעה חודשים אנשים יושבים בבית ואין צפי לחזרה. הבעיה בענף שלנו היא שאחד גורר את השני. כאשר אולם לא עובד, זוגות שרוצים להתחתן לא יכולים לקבוע תאריך, וללא תאריך איך הם יסגרו צלם, מאפרת, שמלה או תקליטן? הכל תקוע, וכך נעלם לו ענף שלם. כל עונת החתונות שהיתה אמורה להתחיל במרץ מתמוססת לנו מול העיניים".

כשאתה רואה את המסיבות של הסלבים, זה לא מרתיח?

"זה מרתיח, ברור. האומן 17 בתל אביב אירח 600 איש כשאישרו לו 300 כי הוא האומן. שימי לב להתנהלות ברחובות תל אביב, שם התחיל גל ההדבקה החדש ואפשר להאשים בכך רק אותנו. עם כל הטענות שיש לי כלפי הממשלה והתסכול על הסגירה ההרמטית של ענף האירועים בגל הראשון, זו היתה הדרך הנכונה. ראי את בלגיה, שהיא מדינה בסדר גודל כמו שלנו. תארי לך שבמדינה רוויית שכול כמו שלנו היינו צריכים לקבור 5,000 מתים. מתסכל לראות שכל אחד עושה מה שבא לו, ואם נמשיך ככה אז תוך שבוע, עשרה ימים, יעלה מספר המונשמים ואנחנו נחזור לסגר בבתים. זה הכי מפחיד".

 

 

אז מה עושים? יש גידול במספר הנדבקים ולא רוצים לסגור שוב את המשק.

"מצד אחד צריך ללמוד לחיות עם הנגיף, לקיים את החיים כסדרם עם שמירה הדוקה על אנשים בקבוצות סיכון, לקבוע סדר יום חדש ולנהל את המדינה. מצד שני, אם יסגרו עכשיו שוב את תחום האירועים, לפחות 75 אחוז מהשחקנים בענף הזה יסגרו וילכו הביתה. הסטודיו שלי בעיר התחתית נסגר ב-11 במרץ, ומאז הוא נעול. מה אני אעשה שם – אשב ואסתכל על עצמי? למזלי בעל הבית שלי הוא יאיר מלכה, וייאמר לזכותו שהוא לא גבה שכר דירה על אפריל ואמר לי שנסתדר על החודשים הנוספים. התרגשתי מאוד".

הפוסט שלך הוא מאוד מיליטנטי. זו הדרך?

"רק זאת הדרך. ללא הפגנה אלימה שתזעזע את כל מי שיושב למעלה ושתגרום להם להבין שכנראה הגענו לקצה גבול היכולת, לא נשיג שום מטרה בנחמדות. עדיין לא התארגנו, אבל אנשים כתבו לי שחייבים להתארגן עם אוטובוסים ולעלות לירושלים כי כולם כבר מתחילים להרגיש את החבל סביב הצוואר ופוחדים מסגר של הגל השני. כולם מבינים שזה הולך לשם, שאנחנו שוב הולכים אחורה לימים של כלום, של אפס הכנסה. אנשים בלחץ ובחרדות קיומיות כי חלק מהמשק חזר ואנחנו נשארנו מאחור. אנשים כנראה בהלם או שהם עייפים, אבל זה אוטוטו יתפוצץ לנו בפנים. כשאנשים יבינו שכל מה שהם בנו בעשר אצבעות יירד לטמיון, יתחילו להתאבד פה. אולי אז מישהו שם למעלה יתעורר. אם ההפגנה הזו תהיה מגפון ומשפטים בחרוזים על שלט, זה לא יזיז לאף אחד. עד שלא תהיה הפגנה אלימה עם חסימת צירים, שריפת צמיגים ועימותים עם המשטרה, לא יקשיבו לנו אלא אם אנחנו נהיה הרוב. אם יבואו 40,000 מפגינים מכל הארץ, לא רק מהענף, אלא כל העצמאים, כמה כבר יעצרו? 100 איש, 300 איש? זה שווה".

הפגנה בסגנון של מחאות האתיופים והנכים.

"רק ככה. אני כבר אומר שיהיו בעלי חנויות שייפגעו כי ינפצו להם את חלונות הראווה, אבל אין מה לעשות – צריך לעלות בכל הכוח ובאלימות, להחריב ולא להשאיר רחוב אחד שלם. זה לא כיף, אבל אם לא נעשה משהו שונה, לא יהיה פה שינוי. רק ככה ייקחו אותנו ברצינות ויבינו שצריך לעשות פה שינוי. אם אין פתרון לענף, תנו לי פתרון כעצמאי ואל תתנו לי פיצוי של 700 שקל. עבר כבר חודש נוסף, והממשלה תהיה חייבת לצאת עם פעימה רביעית כאשר עוד לא קיבלנו את הפעימה השלישית. אנחנו במלכוד כי מצד אחד אתה מוחה על המצב בגלל שאין פתרונות, ומצד שני אתה מבין למה יש הגבלות. ההפגנה נועדה כדי שיתייחסו אלינו כעצמאים, כאנשים שנחשבים פה. גם אנחנו משלמים מסים כל חודש. זרקתי חכה ראשונה, ותראי שאנשים יתחילו להיתפס בה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמרו לו שמי שיוצר המרדה והסתה בציבור לאלימות עלול לשבת בכלא?
    כדאי שתספרו לו.. חבל שיסיים עם הרשעה פלילית וכמה שנים בפנים

  2. יש רק צלמים בישראל?

    עם כל הכבוד לבחור שנמצא במצוקה כלכלית חוץ מרופאים,מורים,שוטרים,עובדי מדינה ורשויות שיש להם משכורת טובה ומובטחת עד הפנסיה(וגם פנסיה מובטחת)כולנו שזה חצי מהמשק עובדים בעבודות פשוטות בשכר מינימום ומצטמצמים בהוצאות.שומרים,עובדי סופר,ניקיון,מתדלקים,עובדי יצור במפעלים…יש המון עבודות שאפשר להתפרנס בהם בכבוד.אז אם חצי מהמשק חי ושורד על שכר מינימום כל אחד יכול.הכי חשוב הבריאות!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר