הפגנת העובדים הסוציאליים בצומת דולפין
הפגנת העובדים הסוציאליים בצומת דולפין

מחאת העובדים הסוציאליים הגיעה לחיפה: "די, נמאס לנו"

עשרות עובדים סוציאליים הפגינו בצומת דולפין בחיפה תחת הכותרת "נחנקנו! דורשים הנשמה לשירותים החברתיים" במחאה על שכרם ועל תנאי העסקתם. מעיין גלעד, עובדת סוציאלית בקריה הרפואית רמב"ם: "הפעם היינו ילדות טובות. ההפגנה הגדולה שתתקיים ביום שני בתל אביב תהיה קצת פחות נחמדה"

פורסם בתאריך: 2.7.20 13:30

תחת הכותרת "נחנקנו! דורשים הנשמה לשירותים החברתיים" הגיעה הבוקר מחאת העובדים הסוציאליים לצמתים מרכזים ברחבי הארץ. אל צומת דולפין בחיפה הגיעו כמה עשרות מפגינים שמחו על שכרם ועל תנאי העסקתם.

מעיין גלעד, חיפאית בת 36 בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, עובדת בקריה הרפואית רמב"ם במחלקת ילדים, במרפאת מתבגרים ובימים אלו גם במחלקת הקורונה. "האיגוד שלנו הכריז על סכסוך עבודה לפני שבועיים, והוא מאפשר לנו לצאת לשביתה בשל התנאים שלנו – השכר הנמוך, תנאי ההעסקה, העומס והתקינה. בהרבה מקומות אין מוגנות, ועובדות סוציאליות חשופות להמון אלימות. די, נמאס לנו. הפעם היינו ילדות טובות, אבל אנחנו מתכוננות להפגנה הגדולה שתתקיים ביום שני בתל אביב ושתהיה קצת פחות נחמדה".

יכולים לבוא אליכן בטענות על כך שאנחנו באמצע משבר ולמה דווקא עכשיו.

"במדינה שלנו תמיד יש משברים, ואנחנו הראשונות שמתייצבות בחזית בכל משבר. אנחנו הראשונות שמתפקדות, הראשונות שמגיעות והראשונות שעושות. אמנם המחאה לא קשורה לקורונה, אבל גם בקורונה סיכנו את עצמנו. תמיד נעזור ונתרום, אבל אף פעם אין זמן טוב למחאה. די, גם לנו נמאס, אנחנו לא יכולות יותר לספוג. זה קשה".

 

מעיין גלעד

מעיין גלעד

 

 

מה הצעד הבא?

"ביום שני נתחיל בשביתה, ואם לא ייכנסו איתנו למשא ומתן ולא יתנו לנו את התנאים שאנחנו רוצים, ניכנס לשביתה כללית. ההפגנה אמורה להיות גדולה מאוד והיא תכלול את העובדים הסוציאליים של כל מחלקות הרווחה בכל הרשויות המקומיות, בבתי החולים ובקופות החולים, ותקיף את כל השירות הציבורי".

את שלמה עם צעד דרסטי כזה?

"באמת כואב לי על המטופלים שלא אוכל לפגוש אותם ולעזור להם, ואני בטוחה שזה ידגדג ויעקצץ ויהיה קשה מאוד, אבל הגיע הזמן שנשים את עצמנו במקום הראשון. אין לנו ברירה. בסופו של דבר, עם כל הסיפוק והמשמעות והתחושה המדהימה שאני מקבלת בכל יום בעבודה שלי, אני צריכה לשלם שכר דירה".

 

הפגנת העובדים הסוציאליים בצומת דולפין

הפגנת העובדים הסוציאליים בצומת דולפין

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חנית ג'אגר

    צודקים במיליון אחוז להם מגיע הכל מהכל הם עושים עבודת קודש מאחלת להם בהצלחה

  2. יעקב מהגן הנעלם ברחוב יהודה הלוי

    לא הייתי נותן להם אפילו שקל אחד,אני נכה ולא יכול להתכופף והבית מסריח והם לא עוזרים בכלום,הם היו אצלי ןראו ערימות בכל מקום,אולי הם חשבו שפיזרתי לכלוך על הרצפה .

  3. לי

    הם צודקים ב-100%, זה בושה וחרפה מה שקורה איתם לאורך כל השנים, הגיע הזמן שיקומו לדרוש קצת צדק.

  4. מחאה על מה

    אחרי שהפקירו 6 קשישים להירקב שבועות בביתם בלי אפילו טלפון מישהו היה צריך להגיד לעובדים הסוציופטים האלו
    לא להגיע לחיפה כי כאן כבר ברור שהם לא עובדים..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר