אל"מ (מיל') איציק בילט (משמאל) בפתח מלונית ניר עציון (צילום: דובר צה"ל)
אל"מ (מיל') איציק בילט (משמאל) בפתח מלונית ניר עציון (צילום: דובר צה"ל)

מפקד המלונית בניר עציון: "יש הירתמות מטורפת לכל משימה"

מלונית ניר עציון לקליטת חולי קורונה חרדים נפתחה ביום ראשון, וכעת שוהים בה 180 חולים. מפקד המלונית אל"מ (מיל') איציק בילט מספר על החשש: "זה נראה לא טוב, אבל כולנו דרוכים לעשות את החלק שלנו למען הפחתת התחלואה"

פורסם בתאריך: 7.7.20 18:13

לאחר חודשיים של פעילות ועוד חודש וחצי שבהם היא היתה סגורה, מלונית ניר עציון לקליטת חולי קורונה חרדים נפתחה ביום ראשון בפיקודו של אל"מ (מיל') איציק בילט. בילט, 49 מרמת השרון ואב לשלושה, הוא מפקד נפת מפרץ בפיקוד העורף בחמש השנים האחרונות, ובאזרחות הוא משמש סמנכ"ל תפעול בחברה גדולה.

"בימים אלה ממש אנחנו מקימים מחדש את המלונית", אומר בילט, "ביום ראשון בערב קלטנו את 50 החולים הראשונים, והיום אנחנו כבר עומדים על 180 חולים. בניגוד לפעם שעברה, שבה רוב השוהים כאן היו מבני ברק, כעת נמצאים פה חולים מכל רחבי הארץ – מטבריה, מעפולה, מחיפה, מאשדוד ומאשקלון".

אתה מוצא עוד הבדלים בין הפעם הקודמת לפעם הזו?

"בתחילת הדרך המלוניות היו משהו אמורפי לגמרי. אז היה צריך להמציא את העסק מחדש, ואני הייתי בצוות שהקים את המלוניות לראשונה. היה צריך לכתוב פקודה, לקבוע ממשקים ולהגדיר מהם התפקידים של מנכ"ל המלון והצוות ומהו תפקידו של החמ"ל הצבאי, ובעצם גיבשנו ביחד עם משרדי הממשלה השונים ובשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות תוכנית שהתכלית הראשונה שלה היא לפנות אנשים מהמרחב האזרחי כדי לעצור הדבקה".

ומהי התכלית השנייה?

"ראינו שאם עובדים בצורת גלויה ושקופה, אפשר ליצור שיתופי פעולה בינינו לבין חולי הקורונה שחלקם לא ראו חייל בחייהם וחושבים שחייל זה משהו רע, ופתאום הם מקבלים שירות מחיילים. היו מקרים שבהם צעקו לי ממרפסות 'איציק, אני רוצה להיות חייל בצה"ל, תעזור לי להתקבל'. תכלס, אנחנו פה כדי לוודא שהם מקבלים את השירות הטוב ביותר ומענה לכל הצרכים שלהם, אם זה בפן הרפואי או בפן של הרווחה. בפעם הקודמת נחשפתי לאירועי תרומות מטורפים וזה עדיין לא התפתח בסשן הנוכחי, אבל מכל המגזרים היתה הירתמות נפלאה".

 

מלון ניר עציון (צילום מתוך אתר מלון ניר עציון)

מלון ניר עציון (צילום מתוך אתר מלון ניר עציון)

 

 

כמה חולים יכול המלון לקלוט?

"בין 300 ל-400. יש במלון 130 חדרים, וזה תלוי בכמה משפחות מגיעות וכמה בודדים מגיעים. המלון בעיקרון קולט משפחות, ולרוב הן גדולות מאוד עם שבעה-שמונה ילדים. קורה שכל בני המשפחה חולים, אבל יש מקרים שבהם אחד או שניים מבני המשפחה הם בריאים. הם יבודדו בחדר פרטי והם מחויבים להיות ממוגנים. רוב החולים שמגיעים אלינו מוגדרים קלים. לא היה לנו חולה במצב קשה, אבל היו כמה שפינינו לבתי חולים כשמצבם החמיר. נציגים של קופות החולים נמצאים כמעט מדי יום במלונית ונותנים מענה בפן הרפואי".

החיילים לא פוחדים?

"אנחנו לא באים ממקום שיפוטי אלא ממקום של לעשות טוב. אני יכול לספר שיש הירתמות מטורפת בקרב החיילים והקצינים מפיקוד העורף לכל משימה. זה מתחבר למה שקרה לנו בפעם הקודמת כשהתגלה ביום שישי ב-18:00 בערב שמפקד המלונית חולה בקורונה. אני וכל החמ"ל, שמנה 15 אנשים, נכנסנו לבידוד, ולאחר שעתיים כבר היה כאן צוות חדש ומלא. עשינו חפיפה בזום עד שבת בבוקר, ובעצם המשכנו לתפקד רגיל ואף אחד לא הרגיש שהדבר הזה קרה. זה ממחיש כמה ההירתמות למשימה היא גדולה".

המפקד הקודם שחלה סיפר שלא היה לו מגע ישיר עם החולים. איך בעצם העסק עובד?

"אחד מהדברים המשמעותיים הוא לשמור על בטיחותם של העובדים והחיילים. העובדים הם אלו שנמצאים בתוך המלון לאחר שעברו תדריך ותהליך של הכשרה בפיקוד העורף, והם מתמגנים ונכנסים לשטח רק לאחר שחייל מאשר שהם מוגנים כמו שצריך. אף אחד לא נכנס כשהוא מסכן את עצמו".

ואתה פוחד להידבק?

"אני פוחד, בטח שאני פוחד. בכל פעם שאני חוזר הביתה יש טקס – מפשיטים אותי בכניסה לבית ושולחים אותי ישר למקלחת. בהתחלה חשבתי שקורונה היא דבר פשוט, אבל כשעובר הזמן מבינים שהיא דבר מורכב. אבל לי אין מגע ישיר עם החולים ואני ממוגן. אנחנו מאתרים את המנהיגים מתוך החולים, כאלה עם קצת יותר אנרגיה, ודרכם אנחנו מבינים את תמונת המצב בפנים. הם בעצם אנשי הקשר שלנו, וכך אנחנו יודעים לספק להם את כל הצרכים".

איך אתם נערכים לגל הנוכחי? למה אתה מצפה?

"אנחנו גוף אופרטיבי שצמא בתקופה כזו לעזור למדינה, זה התפקיד שלנו בחירום. יש לנו יכולות אופרטיביות גבוהות בחילוץ, בחלוקת מזון ובהסברה, ואנחנו יודעים לבצע מגוון רחב של משימות, אבל מי שנותנים לנו את המשימה אלה צה"ל או ממשלת ישראל. היום יש 14 מלוניות ברחבי הארץ, ויש פוטנציאל ל-100 מלוניות. אני לא מאמין שזה יקרה כי לא כולם רוצים להגיע למלונית. בפעם הקודמת בנפה שלי חילקנו 5,300 ערכות מזון ביום, ואנחנו בנויים לכל משימה שיתנו לנו. הפרספקטיבה שלי היא לא רלוונטית, אבל זה נראה לא טוב. מה שבטוח, כולנו דרוכים לעשות את החלק שלנו למען הפחתת התחלואה".

 

אל"מ (מיל') איציק בילט (צילום: דובר צה"ל)

אל"מ (מיל') איציק בילט (צילום: דובר צה"ל)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עצוב אבל המצב כרגע מחייב כבר סגר לשבועיים על כל המדינה

    משה בר סימן טוב הזהיר את שי באב"ד ומשה כחלון באוצר מפתיחה מהירה מדי של המשק.
    סדצקי הזהירה שבתי הספר יהיו מוקד הדבקה שאי אפשר לעשות בו חקירה ולקוע שרשרת הדבקה
    הם חזו במדויק מה שקורה היום, בדיוק חודשיים אחרי הפתיחה הבהולה של המשק, כשהסגר הביא
    לתוצאות הדבקה יומיות מהנמוכות בעולם, עלינו לעשרת המקומות הגבוהים בעולם להדבקה כאחוז מגודל האוכלוסיה
    אני באמת לא מבין איך התקשורת לא מפנה אצבע מאשימה ברורה לכל חבורת הבריונים באוצר, גם בנט, ועוד,
    שאיימו עלינו שחייבים לפתוח הכל מהר.
    כמה מאות, אולי חלילה אלפי אנשים יאבדו חייהם על עגל הזהב של פתיחת שוק תלפיות, אולמי חתונות,
    מסעדות בעיר התחתית, בתי ספר שלא דרשו מהתלמידים מסכות במסגרת חוסר החינוך הכללי במדינה..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר