בניין חברת החשמל בחיפה (צילום: אייל טואג)
בניין חברת החשמל בחיפה (צילום: אייל טואג)

כ-85 אחוז מעובדי בניין ההנהלה של חברת החשמל בחיפה עובדים מהבית

בשל הידבקותם של עשרות מעובדי חברת החשמל ומאות אחרים שוהים בבידוד, בבניין המה"ר בחיפה שבו יושבת הנהלת החברה ו-1,800 עובדים עברו לעבודה מהבית. רק 15 אחוז מהעובדים מגיעים למשרדים, והם נדרשים לעמוד בהנחיות מחמירות

פורסם בתאריך: 13.7.20 13:32

כדי להמחיש עד כמה מגיפת הקורונה משבשת את שגרת יומנו, מספיק לקרוא את הסיפור הבא. בתחילת חודש יוני קברו אח ואחות מאזור המרכז את אביהם שמת בשיבה טובה. אל הלוויה ואל השבעה הגיעו לנחם רבים מחבריהם של השניים לעבודה בחברת החשמל לישראל. במהלך השבעה נודע לשני האחים כי לאביהם נערכה לאחר מותו בדיקה שבה נמצא כי הוא היה חולה בקורונה. השניים מיהרו להיבדק ונמצא כי גם הם נושאים את הנגיף.

בהנהלת חברת החשמל נלחצו. מכיוון שלהלוויה ולשבעה הגיעו עובדים שנוהגים לפקוד באופן קבוע את בניין המה"ר – בניין המשרדים הראשי של החברה במבואותיה הדרומיים של חיפה – החליט מנכ"ל החברה עופר בלוך לא לקחת סיכונים, וב-17 ביוני נשלחו רוב העובדים לעבוד מהבית לתקופה של 14 ימים לפחות. 15 אחוז בלבד מהעובדים בבניין המשיכו להגיע למשרדים.

ב-30 ביוני קיבלו העובדים הודעה מהנהלת החברה על המשך עבודתם מהבית עד להודעה חדשה, ועל כך ששיעור העובדים שיכולים להגיע למשרד ימשיך לעמוד על 15 אחוז. נוסף על כך קיבלו העובדים מייל מחטיבת משאבי אנוש ואגף הדוברות בזו הלשון: "על רקע התפשטות מגיפת הקורונה ומקרי הידבקות גם בקרב עובדים בחברה, נבקשכם לא להתראיין באמצעי התקשורת בנושא זה או בכל נושא אחר הקשור לחברת החשמל".

 

 

את בניין המה"ר מאכלסים חברי ההנהלה הבכירה ומנהלי אגפי המטה של חברת החשמל, ובהם גם בלוך, ועוד כ-1,800 מעובדי החברה. בימים אלו מגיעים לעבודה כ-250 איש בלבד, ולעובדים שנשארו לעבוד בבית יש אפשרות להגיע למשרד רק פעם בשבוע, וגם זאת רק לאחר בדיקת חום ומילוי של הצהרה רפואית. לפי הנהלים החדשים, שני אנשים אינם יכולים לשהות באותו החדר או להשתמש ביחד במעליות, שהלחצנים שלהן כוסו בניילונים. כמו כן, בית הכנסת נסגר וכך גם חדרי האוכל, והעובדים מקבלים חמגשיות עם ארוחת צהריים היישר אל שולחנם. על הרצפות הודבקו מדבקות שמסמנות מרחק של שני מטרים, והוטל איסור מוחלט לעבור במסדרונות ללא חבישת מסיכה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "ההנחיות של הנהלת חברת החשמל לעובדיה ניתנות על רקע העובדה כי החברה היא ספק שירות חיוני, ואי לכך, מעבר לאחריות שלה לבריאותם של העובדים ובני משפחתם, החברה אחראית בראש ובראשונה על אספקת חשמל לכל הלקוחות מכל מתקניה. ההנחיות אינן מתייחסות רק לבניין המה"ר או למקרה הספציפי המתואר אלא לכל מתקני החברה ול-11,000 עובדיה. לצערנו, עשרות עובדים חלו בחודשים האחרונים ומאות עובדים שוהים לסירוגין בבידוד. יותר מ-3,000 עובדים עובדים מהבית, בכל האתרים עובדים בקפסולות ובמגבלות אשר מצמצמות למינימום אינטראקציה ונוכחות בלתי נדרשת. חברת החשמל מעמידה כלים מתקדמים כדי שהשירות יימשך כסדרו, וכך גם העבודה השוטפת".

עוד נמסר כי "ככלל, עובדי חברת החשמל בחירום ובשגרה נדרשים לאישור הדוברות להתראיין במטרה לספק להם מידע מהימן על הקורה בחברה בזמן הריאיון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יש פה אבסורד בהוראות וחוסר הבנה מה מדבק

    עבודה מהבית חסרת אחריות. נדבקים מהילדים, החברים של הילדים, קרובי משפחה, חברים..
    אין שום יתרון ב"לא להגיע לעבודה" אם במהלך השבוע בבית נפגשים עם עשרות אנשים גם ככה.

  2. מר שמלו

    אין לך הרבה שכל אה?
    אז מה עדיף? להפגש גם עם חברים מהבית לחלוק בניין עם עוד אלפי עובדים? או לצמצם לפחות את זה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר