מתחם מת"ם (צילום: רמי שלוש)
מתחם מת"ם (צילום: רמי שלוש)

מת"ם הגישה עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה

חברת מת"ם הגישה לבית המשפט המחוזי עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה בדרישה לבטל חיובי ארנונה רטרואקטיביים בסך של 26.5 מיליון שקל: "הדרישה יצאה לאוויר העולם באופן נחפז ושגוי, מבלי שניתנה לעותרת הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיה לחיוב השגוי מיסודו"

פורסם בתאריך: 15.7.20 09:11

חברת מת"ם – מרכז תעשיות מדע חיפה הגישה ביום שני לבית המשפט המחוזי בעיר, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה בדרישה לבטל חיובי ארנונה רטרואקטיביים בסך של 26.5 מיליון שקל, שעיריית חיפה דורשת ממנה על התקופה שבין ינואר 2014 ליוני 2020. לטענתה של החברה, "חיוב זה נשלח בגין שטחי הקרקע בפאתי מת"ם הכוללים מאות מחזיקים, לרבות עיריית חיפה".

מהעתירה, שהוגשה באמצעות באי כוחה אורי דויטש וארז ליבנה ממשרד עורכי הדין פלג, כהן, דויטש ושות', עולה כי העירייה מחייבת את החברה בארנונה בגין שטחי קרקע וחניה פתוחה ש"מעולם לא חויבו בארנונה כללית, וזאת מכיוון שלטענת העירייה מדובר ברחוב ציבורי הפטור מארנונה" ולמרות ש"בעבר נדונה שאלת אופיים הציבורי של שטחי הקרקע בפארק מת"ם, כאשר נקבע מפורש על ידי ועדת הערר כי מדובר ברחוב ציבורי/דרך".

בעתירה מציינת מת"ם כי "בית המשפט העליון קבע כי חיובי ארנונה רטרואקטיביים כפופים לחזקה הפרשנית נגד תחולה למפרע, ומשכך ידו של בית המשפט תהא קפוצה בהתרתם. רק במקרים נדירים אשר בהם החיוב הרטרואקטיבי יעמוד במבחני הסמכות והסבירות תיפתח ידו של בית המשפט ויותר החיוב למפרע. עתירה זו מוגשת נגד דרישת עיריית חיפה שמבקשת לחייב את העותרת (חברת מת"ם; ב"כ) באופן רטרואקטיבי בגין שטחי הקרקע בפארק מת"ם בסך של כ-26.5 מיליון שקל לשנים 2020-2014. לטענת העותרת, לא ניתן לסווג את המקרה כאחד מאותם מקרים נדירים שמצדיקים חיוב רטרואקטיבי, אף לא קרוב לכך. אדרבה, המקרה שבפנינו מחייב את ביטול הדרישה שכן מדובר בדרישה אשר לוקה בפגמים רבים וקשים. מדובר בדרישה שיצאה לאוויר העולם באופן נחפז ושגוי, מבלי שניתנה לעותרת הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיה לחיוב השגוי מיסודו".

מת"ם מבהירה בעתירה כי "שטחי הקרקע בפארק מת"ם לא חויבו בארנונה מכיוון שהעירייה בדקה בזמן אמת והחליטה ששטחי הקרקע במת"ם מהווים רחוב ציבורי/דרך הפטור מארנונה. די בכך כדי להקים נגד העירייה השתק שיפוטי ו/או השתק פלוגתא המונע ממנה להציג טענות סותרות מאלו שנטענו על ידה ו/או נקבעו על ידי ועדת הערר, זאת בוודאי בתקופה שקדמה למועד הוצאת השומה. האמור לעיל ממחיש את חוסר תום הלב הקיצוני של העירייה ששלחה את השומה נשוא עתירה זו בניגוד לעמדתה המשפטית והעובדתית כי שטחי הקרקע פטורים מארנונה".

 

 

עוד נטען בעתירה כי "קיימים שטחים רבים מחוץ למתחם שחויבו בארנונה באופן לא מוסבר. כמו כן קיימים שטחים שסמוכים לשטחים שבחזקת מי כרמל, אלביט, אינטל, וגני ילדים אשר לא ברור מדוע בחרה העירייה לחייב את העותרת בגין כל שטחי הקרקע, ועל אחת כמה וכמה באופן רטרואקטיבי. ככל שיש מקום להטיל חיוב רטרואקטיבי בגין שטחי הקרקע בפארק מת"ם – דבר המוכחש מכל וכל – אזי שחיובים אלו צריכים לחול על המחזיקים המשלמים ארנונה בדרך קבע ועושים שימוש יומיומי בשטחי הקרקע והחניה הלא מקורה. די בכך להורות על ביטול דרישת התשלום על הסף ולהורות לעירייה להוציא דרישת תשלום מסודרת, לאחר בדיקה מסודרת בנוגע לזהות המחזיקים וחלוקת תשלומי הארנונה".

מת"ם מבקשת מבית המשפט "להורות לעירייה על ביטול השומה מהטעם שנשלחה לעותרות באופן סתמי, ללא צירוף תשריטים או מידע על אודות שומת הארנונה; וכן/או לקבוע כי השומה הרטרואקטיבית כולה בטלה מכיוון שנדרשה שלא כדין; וכן/או לקבוע כי השומה הרטרואקטיבית כולה בטלה בשל שיהוי מצד העירייה; וכן/או לקבוע כי על העירייה חל השתק שיפוטי והשתק פלוגתא המונעים ממנה לטעון כי שטחי הקרקע הם ברי חיוב בארנונה ובהתאם להורות על ביטול הדרישה; וכן/או לקבוע כי העותרת אינה מחזיקה בשטחי הקרקע, וככל ויש מקום להטיל חיוב בגין שטחי הקרקע הרי שעל העירייה לבטל את דרישת התשלום נשוא עתירה זו ולהוציא דרישות חיוב מתוקנות המטילות את החיוב ביחס לכל מחזיק ומחזיק במתחם בהתאם לחלקו היחסי בשטחי הקרקע וכפי שתקבע העירייה לאחר שתערוך בירור כנדרש וכמצופה מרשות מנהלית".

עוד מבקשת מת"ם "לקבוע כי חיוב הפרשי הצמדה וריבית הפיגורים בטל מכיוון שנדרש שלא כדין; וכן/או להורות כי ככל שניתן להטיל חיוב רטרואקטיבי, הרי שהחיוב יהיה בהתאם לקובעי המס שייקבעו בהתאם לתוצאות ההליך המשפטי שבגינו הוגשה השגה למינהל הארנונה; נוסף על כך מתבקש בית המשפט ליתן כל סעד הצהרתי העולה מהעתירה לפי שיקול דעתו".

תגובתה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יונה היה נפגש עם מנהלי מתם,בזן ושאר הגדולים ומקבל צ'ק שמן על המקום

    עכשיו הטייקונים רואים שאחן 'בעל בית' ומנסים לעשות עלינו סיבוב. על חשבון התושבים. אל תתנו להם לברוח מהתשלומים !!!

  2. תושב נאמן

    או שסתם העירייה מנסה לעשות סיבוב על מת"ם ובכדי לפצות על הגירעונות שהגיע אליהם בתקופה של גב' קלישר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם טענו שהחיוב של מאות מליוני שקלים שצריכים לשלם לעירעעה לא תקין והנה הלכו ושילמו בגישור..
    עורכי דין מתפלפלים בפלפולים ולרוב בשק בשקט משלמים מה שחייבים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך זה מסתדר עם ההודעה שהם ישלמו 320 מיליון שח? אתם מגמתיים!!

  5. דין דין

    למה העיריה לא מתלבשת על בתי הזיקוק והתעשיות הפטרוכימיות?

  6. זאב

    אם מגרשי החנייה ציבוריים. כמו ברחוב אזיי כל אדם יכול להכנס ולהחנות את רכבו?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר