אירוע הפרידה מסוהיל עבאס
אירוע הפרידה מסוהיל עבאס

נציגי הגינות הקהילתיות נפרדו ממנהל מחלקת הגנים שפוטר

16 נציגי הגינות הקהילתיות בחיפה הגיעו לגינה הקהילתית בשכונת רמת אלון כדי להיפרד מסוהיל עבאס, מנהל המחלקה לגנים ונוף בעיריית חיפה שפוטר לאחרונה. שוש רינגל מהגינה ברמת אלון: "הוא ספג כל כך הרבה השמצות, והגיע לו שניפרד ממנו בצורה יפה". עבאס: "זה לא מובן מאליו"

פורסם בתאריך: 22.7.20 14:48

מחווה מרגשת נערכה הבוקר (רביעי) בגינה הקהילתית בשכונת רמת אלון, כשנציגים של כל הגינות הקהילתיות בעיר – 16 במספר – הגיעו להיפרד מסוהיל עבאס, מנהל המחלקה לגנים ונוף בעיריית חיפה שפוטר לאחרונה מתפקידו תוך הטחת ביקורת מכוערת על תפקודו.

הגינות הקהילתיות הן מיזם של תושבים שהחל בתקופת כהונתו של יונה יהב בראשות העיר. הגינה הקהילתית הראשונה הוקמה בבת גלים והאחרונה הוקמה בנאות פרס, שכבר צרה מלהכיל את כל תושבי השכונה והם מבקשים להקים גינה נוספת. שטחן של הגינות שייך לעירייה, אך הקמתן והטיפול בהן נעשים על ידי התושבים בתמיכתה של העירייה. מתוקף תפקידו כמנהל המחלקה לגנים ניהל עבאס את הפורום לגינון קהילתי והתייחס לכל גינה כאל פרויקט אישי.

אחת מיוזמי הפרידה מעבאס היא שוש רינגל, פעילה חברתית ותיקה ברמת אלון. בשנת 1995 היא הקימה את המתנ"ס בבית הספר יבנה והפעילה אותו בהתנדבות במשך חמש שנים, במקביל לעבודתה ברפא"ל. בשנת 2016, לאחר שיצאה לפנסיה, היא היתה ממקימי הגינה הקהילתית ברחוב וילנאי ברמת אלון בשיתוף עם המתנ"ס, ולדבריה, משלב ההקמה ועד היום היא קיבלה מעבאס תמיכה וסיוע בעצות, בהשאלת כלים כבדים, בגיזום ועוד.

"הייתי פעם בוועד השכונה אבל עכשיו אני עושה את הכל בהתנדבות", מספרת רינגל, "התושבים פונים אלי, ואני פונה לגורמים המתאימים כי יש פה בעיה בנושאים של ניקיון וגיזום. יזמתי את הפרידה כי לסוהיל היה קשה מאוד. הוא נתן את הנשמה שלו, גם אחרי השריפות, אם זה בגינות הקהילתיות או בגינון ברחבי העיר".

במה התבטאה העזרה שלו?

"יש לנו פורום גינון שבמסגרתו ואנחנו נפגשים איתו פעם בחודש. כל אחד אומר מה הוא צריך, ועבאס מנסה לעזור לכולם. עשינו שת"פ של כל הגינות הקהילתיות, גינה ותיקה עזרה לגינה חדשה, ואני לא בטוחה שזה ימשיך עכשיו".

מה היה במקום בו נמצאת עכשיו הגינה ברמת אלון?

"השטח כולו היה קוצים ופסולת בניין. ניקינו אותו בעזרתם של התושבים, אבל אי אפשר היה לשתול שם כלום כי לא היתה אדמה, רק פסולת. קיבלתי ייעוץ והכוונה מאדריכלית נוף שהסבירה לי בהתנדבות איך להקים מסלעה. עבאס השאיל לנו טרקטור, ומפסולת הבניין הקמנו מסלעה כשאני יושבת על הטרקטור. גם שמנו צמיגים כדי למנוע סחף כי רמת אלון בנויה בשיפוע. כך הקמנו את הגינה. לכל שכונה יש גינה משלה, וכל גינה היא מיוחדת. מה שהכי מיוחד זה מה שקרה בתקופת הקורונה – אנשים בודדים בני 80 ויותר הגיעו לעבוד בגינה, וזה הוציא אותם מהבדידות הנוראית שהם נמצאים בה. זה היה דבר מקסים".

מה היה במפגש עם עבאס?

"הגיעו הנציגים של כל הגינות בעיר וגם תושבים מהשכונה. בכל גינה כתבו לו ברכה, ואיגדנו את זה לחוברת עם צילומים מכל גינה. היה מרגש מאוד, וסוהיל היה עם דמעות בעיניים. הוא ספג כל כך הרבה השמצות, והגיע לו שניפרד ממנו בצורה יפה. אנשים אוהבים אותו כי הוא אדם עם לב רחב. יכולתי להתקשר אליו בכל שעה כדי לבקש ממנו עזרה, והוא תמיד היה קשוב. הוא איש מיוחד".

 

 

עבאס, התרגשת?

"היה מרגש מאוד. הגיעו נציגים מכל הגינות הקהילתיות כדי להגיד לי תודה על העשייה ועל העבודה המשותפת של שנים ארוכות. אני מודה לכל האנשים שבאו. הם לא היו חייבים להגיע אבל היה להם חשוב להביע תודה והערכה. זה לא מובן מאליו. העשייה בגינות הקהילתיות היתה רבת שנים, וביחד הרמנו את הנושא לתפארת העיר חיפה. היוזמות המקומיות בשכונות תמיד מצאו אצלי אוזן קשבת כי הגינות מחברות את הקהילה וזו עשייה מבורכת. זו היתה עבודה ממש יפה, ועכשיו רואים את הפירות שלה תרתי משמע".

אז הנציגים הצליחו להמתיק לך את הגלולה המרה.

"אני נפרד ברוח טובה אחרי עשייה מבורכת. ביחד עם העובדים הקהילתיים, העובדות הסוציאליות ואנשי מחלקת הרווחה הגענו כמעט לכל מקום ולכל פינה ועזרנו. גם אנשי להגנת הטבע ואפילו הבהאים באו ללמוד מאיתנו מה זו גינה קהילתית. בגינות מסוימות יש חממה, באחרות יש טאבון לאפיית פיתות, והפעילות היא מגוונת ויפה. אני גאה להיות שייך לפרויקט הזה".

תמשיך להיות בקשר?

"אין ספק. וגם אנסה לעזור כמה שאפשר".

 

סוהיל עבאס באירוע הפרידה

סוהיל עבאס באירוע הפרידה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. השקוף

    איפה כל אלה שצועקים לממשלה מנותקים!!!!!!המנותקת הראשית נמצאת מתחת לאף שלכם!!!!!כל הכבוד למנהל מחלקת הגנים .תודה על הכל

  2. לא הוגן לא לדווח מה הביקורת

    כתבה שאומרת רק "הוטחה ביקורת מכוערת" ולא אומרת מה הייצה הביקורת. לא מגיע לתושבים לדעת על מה ולמה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזנחה של שנים במדרגות חולדה 11 קוצים חסום מעברים נוף נסגר בושה לכול מחלקת הגנים בחיפה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזנחה של שנים בגיזים שלא בוצעה בכרמל ברחוב חולדה 11 בושה לעיריה מעברים חסומים נוף נחסם מדרגות שבורות ליכלוך הזנחה ראש העיר רק מחייכת קבוע ואצלנו כואב .

  5. למה זה לקח 14 שנה, כי ליהב פשוט לא היה איכפת

    ההזנחה הייתה בכל מקום. במעברי המדרגות, בגנים השכונתיים (לטובת פרחים בכיכרות לנוסעים ברכב בלבד)
    השיטה הייתה לשים פרחים עונתיים בתקציבים ענקיים.. ועל חשבון הזנחה מתמשכת של גינות בשכונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר