הדלקת נרות שבת (צילום: ליאור מזרחי)
הדלקת נרות שבת (צילום: ליאור מזרחי)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, ג' באב תש"פ, כניסת השבת: 19:14. שבת, ד' באב, יציאת השבת: 20:25. פרשת "דברים": יום היסטורי

פורסם בתאריך: 24.7.20 14:53

ב' מנחם אב הוא יום היסטורי בעבור חסידי חב"ד. אתמול לפני 91 שנה הגיע הרבי הקודם של חב"ד רבי יוסף יצחק שניאורסאהן (הריי"צ) לביקור בארץ הקודש. זה היה ביקור מיוחד שנמשך כשבועיים ואשר בו ביקר הרבי במקומות הקדושים, בריכוזים של יהודים ובאתרים חשובים. יצא לי לפגוש את אביב קלר, תושב ראש פינה בן 101, שזכה כילד לארח בביתו את הרבי ולקבל ברכה לאריכות ימים. מאז היותו ילד כתב הרבי יומנים, רשימות ודברי קודש. כשסיפר ביומנו על הביקור בכותל המערבי הוא כתב "באותן כמה שעות חייתי, שכחתי את הכל, הייתי טפח גבוה יותר, טעמתי רגעים מהחיים".

השבת נקרא את פרשת "דברים" אשר מכילה דברי תוכחה ממשה רבנו לבני ישראל, ונסיים בהפטרת "חזון" מנבואת החורבן של ישעיהו. אנו נמצאים כבר בימי תשעת הימים שבהם נמנעים מנישואים, משמחות, מאכילת בשר, משתיית יין ועוד כדי לציין את האבל הנורא שבו אנו שרויים בעקבות חורבן בית המקדש, וכדברי הגמרא "משנכנס אב – ממעטין בשמחה".

בזמנים עברו נהגו ללבוש בשבת זו בגדי יום חול ולא בגדי שבת, ואף לשיר בבית הכנסת מנגינות עצובות כזכר לחורבן. אבל רבי לוי יצחק מברדיטשוב, שראה בכל דבר רק את הטוב, רואה גם בנבואת החורבן את הטוב. וכך הוא אומר: "משל מאב שהכין לבנו בגד יקר, והבן קרעו. הכין האב לבנו מלבוש שני, ואף אותו קרע הבן. עשה האב בגד שלישי, אך לא נתנו לבנו. הוא שומר את הבגד אצלו ורק לפרקים רחוקים ידועים הוא מראה לבן את הבגד, באומרו שאם יתנהג כראוי – יקבלו".

כך נתן הקדוש ברוך הוא לעמנו את בית המקדש הראשון, אך במעשינו הרעים גרמנו שייחרב. אותו הדבר היה גם עם בית המקדש השני. ובכל שנה בשבת "חזון" מראים לנו את בית המקדש השלישי במחזה, כדי שנשוב בתשובה ואז נקבלו – במהרה בימינו.

 

 

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח עורר פעמים רבות כי בשבתות אלו של "בין המצרים", ובמיוחד בשבת זו, צריך להרבות בשמחה. כי בשבת האבלות היא אסורה, ויש לעשות כמה שאפשר כדי שלא יחשבו חלילה שאנו עצובים בשבתות אלו. עד כדי כך, כפי שסיפר פעם הרבי, שמי שנוהג ללכת במשך כל השנה בנעלי בית, בשבתות אלו ילבש נעליים כדי שלא יחשבו שהוא באבל חלילה.

איך אפשר – בימים של עצב נורא על החורבן, על שנאת החינם, על מיליוני היהודים שמתו במשך הדורות – לשמוח כל כך בשבת? התשובה נעוצה בדבריו של הריי"צ בביקורו בכותל המערבי – יש להתעלות טפח למעלה ולשכוח מהכל.

בימים שבהם אין אנו רואים את סוף תקופת הקורונה, מוכרחים אנו "לחזות" בבית המקדש השלישי, להתעלות למקום שבו הקורונה לא הגיעה ולא תגיע, לשמחה אמיתית מעצם היותנו כאן, ובפרט כעם הנבחר, בניו של מלך מלכי המלכים. נוסיף לכך את הבטחתו ואת נבואתו של הרבי כי העולם מוכן לגאולה ו"הנה זה משיח בא", ונצא בריקוד לקבל את פניו עד שנזכה לקיום דברי הנביא "צום החמישי יהיה לששון ולשמחה ולמועדים טובים" עוד השנה. אמן.

שבת שלום ומבורך, ובתקווה לבשורות טובות ומשמחות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חנית ג'אגר

    שבת שלום ומבורך צדיק כל דבריך ניפלאים ומחכימים תבורך ותודה

  2. שמשון

    הרב אמנון יצחק,אנחנו אוהבים אותך.הרב אמנון יצחק אנחנו תלמידים שלך.צדיק האמת.כל השאר חרטא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר