עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)
עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)

חברת גינון תובעת את העירייה: "חדלה לשלם ללא סיבה"

חברת חסון אלי עבודות גינון הגישה לבית משפט השלום תביעה בסך של 1,111,172 שקל נגד עיריית חיפה בטענה שמחודש פברואר עצרה העירייה את התשלומים לחברה ללא כל סיבה, גם לאחר שזו ביקשה וקיבלה הנחה. גם במקרה זה, כך נטען, העירייה לא השיבה לפניותיה של החברה

פורסם בתאריך: 7.8.20 07:55

תביעה בסך של 1,111,172 שקל נגד עיריית חיפה הוגשה אתמול (חמישי) לבית משפט השלום בעיר על ידי חברת חסון אלי עבודות גינון בע"מ בטענה שמחודש פברואר עצרה העירייה את התשלומים לחברה "ללא כל סיבה".

לפי כתבה התביעה, "בשנת 2018 זכתה התובעת במכרז פומבי לביצוע עבודות פיתוח נופי ואחזקת גנים שנערך ופורסם על ידי החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי (המשכ"ל). עיריית חיפה משתמשת בשירותיה של המשכ"ל, בין השאר לצורך עריכת מכרזים והתקשרות עם קבלנים לביצוע עבודות גינון ופיתוח נופי בתחומי העיר. בהתאם לכך העירייה פנתה לתובעת בחודש אוקטובר 2018 וביקשה להתקשר עמה בהסכם לביצוע עבודות פיתוח נופי ותחזוקת שטחי גינון בהתאם להוראות המכרז, ביחס לשני אזורים בעיר חיפה – חבל מערב 1 וחבל מערב 2. הסכם ההתקשרות ביחס לכל אחד משני החבלים, שעותק ממנו היווה חלק ממסמכי המכרז, נחתם על ידי הצדדים ב-17 באוקטובר 2018".

לטענתה של חברת חסון אלי, "בהתאם להסכם ההתקשרות, העומד על תקופה בת 36 חודשים, מרגע הוצאת צו להתחלת עבודה מבצעת התובעת מבצעת את העבודות הנדרשות ומוציאה בסוף החודש חשבון לעירייה עבור עבודות שבוצעו במהלך אותו החודש. על העירייה לבדוק את החשבון ולשלמו תוך 45 ימים מתום החודש שבו התקבלה החשבונית לתשלום במשרדי העירייה. ב-23 בדצמבר 2018 הוצאו צווי התחלת עבודה ביחס לשני החבלים, שבהם מצוינים גם סכומי ההתקשרות".

עוד טוענת החברה כי "הצדדים התנהלו בהתאם להוראות הסכם ההתקשרות עד שלפתע, בחודש פברואר ועד למועד זה, חדלה העירייה לשלם עבור חשבונות שהוגשו וגם אושרו לתשלום על ידה, וזאת ללא כל סיבה ועל אף שמלוא העבודות בוצעו בפועל על ידי התובעת לשביעות רצונה של העירייה". בהמשך לכך "פנתה התובעת לנציגי העירייה בדרישה כי יטפלו בחשבונות שלא שולמו ודרשה כי העירייה תעביר את התשלום בהתאם להסכם ההתקשרות, אך פניות אלה לא טופלו, והתמורה המגיעה לתובעת לא שולמה. על אף האמור ולפנים משורת הדין המשיכה התובעת לבצע את העבודות מבלי שהיא מקבלת בעדם תשלום, ונכון למועד זה היא ממשיכה לבצען, רק מתוך תחושת אחריות ורצון להימנע מפגיעה מיותרת בציבור ובעירייה. יובהר כי מצב זה לא יימשך לעד, וככל שהעירייה לא תשלם את המגיע ממנה, הרי שהתובעת שומרת על זכותה לחדול מאספקת השירותים. נכון למועד הגשת כתב התביעה, החוב שבפיגור ושמועד תשלומו בהתאם להסכם ההתקשרות חלף עומד על 1,111,172 שקל".

 

 

עוד עולה מכתב התביעה כי "התובעת ונציגיה פנו לגורמים שונים בעירייה מספר רב של פעמים על מנת שאלה יפעלו לצורך תשלום החוב כלפיה, וזאת ללא הועיל. ב-14 ביוני, במסגרת ניסיונותיה של המשכ"ל לסייע לתובעת, התקיימה פגישה במשרדי מינהל התפעול בעירייה בנוכחות נציגי המשכ"ל ומנכ"ל העירייה אוהד שגב, שבה ביקשו נציגי העירייה כי התובעת תעניק לעירייה הנחה במחירים הנגבים על ידה ושנקבעו במסגרת המכרז. נציגי המשכ"ל פנו לתובעת, וזו הסכימה לפנים משורת הדין להעניק הנחה של 30 אחוז ביחס לחלק מהמחירים הנגבים על ידה, וזאת בתמורה, בין היתר, לתשלום מלוא החשבונות שבפיגור ובכפוף לתנאים נוספים. לאחר קבלת הסכמת התובעת ליתן הנחה בהתאם לבקשת העירייה, שלח סמנכ"ל המשכ"ל יובל בודניצקי מכתב לשגב שבו פורטו הסכמות התובעת ביחס לבקשת העירייה להנחה. למיטב ידיעתה של התובעת, העירייה לא השיבה למכתב שנשלח אליה מהמשכ"ל, ובכל מקרה לא היה בכך כדי להביא לתשלום החוב שבפיגור. ב-7 ביולי שלחה התובעת מכתב לעירייה שבו היא דרשה את תשלום החוב שבפיגור. גם פנייתה של התובעת באמצעות באי כוחה לעירייה לא נענתה עד היום, ועל כן מוגשת התביעה".

לנוכח הטענות בכתב התביעה מבקשת התובעת מבית המשפט באמצעות באי כוחה עו"ד גבריאל דיסני ומורן זוכוביצקי ממשרד ש. פרידמן ושות' "לזמן את הנתבעת לדין ולפסוק לטובת התובעת סך של 1,111,172 שקל המהווים את החוב שבפיגור ושלא שולם לתובעת על ידי העירייה, כאשר הוא נושא הצמדה וריבית מהמועד שבו היה אמור להיות משולם לידי התובעת ועד ליום התשלום בפועל. זאת ועוד, התובעת שומרת על זכותה לקבלת ריבית פיגורים עבור חשבונות שמועד תשלומם חלף לפני יותר מ-30 ימים, וזאת בהתאם להסכם ההתקשרות".

כמו כן מבקשת חברת חסון אלי מבית המשפט "לפסוק לטובת התובעת הוצאות ושכר טרחת עורך דין. ככל וחשבונות נוספים שכבר הוגשו לעירייה לא ישולמו על ידיה במועד שנקבע בהסכם ההתקשרות, שומרת התובעת על זכותה לתבוע גם הסכומים הללו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יאללה, הביתה

    העבריינים והמושחתים בהנהלת העירייה משמידים את חיפה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קיימת התנהלות בריונית, כוחנית ולא מקצועית של הנהלת העיר ( לא ר"ע)…

  3. חוקר ...

    זהו…נגמרו החגיגות על גב התושבים והקו בינות של כאילו ועדת המכרזים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מישהו יודע מה קורה עם פחי האשפה הירוקים ברחוב דרך הים ?מה זה הבלאגן הזה לעזאזל ? פשוט גועל נפש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר