מרקי ארבל והאוטו גלידה (צילום: חגית הורנשטיין)
מרקי ארבל והאוטו גלידה (צילום: חגית הורנשטיין)

"אם ייקחו לי את הפרנסה, מה יישאר לי?"

מרקי ארבל מהחוף של מרקי זועם על אנשי המשרד להגנת הסביבה שמסרו לו צו פינוי אשר לפיו עליו להעתיק את האוטו גלידה שלו תוך 14 יום מהמקום שבו הוא עומד כבר שנים אל החניון הסמוך. "כנראה מישהו שלח אותם, מישהו שכואב לו", הוא אומר, "מה, המדינה השתגעה?"

פורסם בתאריך: 10.8.20 18:43

מרקי ארבל, הלא הוא מרקי מהחוף של מרקי, זועם. לפני כמעט ארבעה עשורים הוא והאוטו גלידה שלו תקעו יתד בחוף הים, ומאז דורות של חיפאים עברו אצלו והפכו את הרכב שלו למוסד. לדבריו, לפני כעשרה ימים הודיעו לו אנשי המשרד להגנת הסביבה שסיירו בחוף כי עליו להעתיק את רכבו מהמקום שבו הוא עומד כבר שנים אל החניון הסמוך.

"משנת 1983 אני בחוף", אומר ארבל, "לפני הרבה שנים היה מקרה שבו באו אלי מעיריית חיפה ומהמשרד להגנת הסביבה ואמרו לי 'תקשיב, אנחנו רוצים לקבל דגל כחול בשביל התיירים ואיכות הסביבה אז אתה חייב לעלות למעלה'. אמרתי להם 'אין בעיה, אני איתכם'. סימנו לי עם היד איפה לעמוד, הורידו לי מכולה ואמרו 'זה יהיה שלך, בשביל הציוד'. פתאום, לפני שבוע וחצי, באו אלי מהמשרד להגנת הסביבה ואמרו לי להזיז את האוטו לתוך החניון. שאלתי אותם 'מה קרה, מי שלח אתכם אלי?', והם ענו לי 'אתה עומד על החול. יש פה צבי ים, יש פה צמחייה, הולכי הרגל רוצים לרדת לחוף'. אמרתי לו "בוא תראה לי. אין פה שום צבי ים, שום צמחייה, שום דבר'. אבל אין עם מי לדבר. כנראה מישהו שלח אותם, מישהו שכואב לו. מה, המדינה השתגעה?".

לדבריו, הוא לא יכול להציב את הרכב בתוך החניון: "אם יתפסו לי את המקום, מה אעשה? אני לא טיפש, רוצים להעיף אותי מפה. אני מוכן לעזור, אבל שיעזרו לי. הסברתי להם שהם צריכים לבוא עם נציגים של עיריית חיפה ועם סגן ראש העיר דוד עציוני שאחראי על רישוי העסקים ושגדל אצלי בחוף, ונפתור את הבעיה. הם אמרו לי 'לך אתה תזמין אותם, ואנחנו נבוא'. אמרו לי להעביר את המחסן של הכיסאות לחניון, ועניתי 'אין בעיה. אבל את האוטו אני לא מזיז'".

 

 

ובאמת לא הזזת?

"לא. מה פתאום?! זה חוף של צעירים. אם יסגרו אותי הם יחסלו את כל הצעירים של חיפה. אין חופים כאלה בארץ. הם רוצים לחסל פה את הכל. ראש העיר עינת קליש רותם דווקא טובה, היא למען העסקים הקטנים, אבל אחרי המשרד להגנת הסביבה היו פה אנשים מהעירייה ואמרו לי 'זה לא שייך אלינו'. איך לא שייך? 40 שנה זה היה שייך ועכשיו לא? פתאום עכשיו כל אחד בורח ולא רוצה לדבר איתי?'. איימו עלי שאם לא אזיז את האוטו אקבל בכל יום דוח של 11,000 שקל. עדיין לא פניתי לעירייה, אבל בקרוב אעלה ללשכת ראש העיר. נשאר רק חודש וחצי עד לסיום העונה, עם קורונה והכל, אז מה אתם באים אלי עכשיו? תבואו בתחילת העונה, נעשה ישיבה עם העירייה ונפתור את הדברים ביחד. אז מה אתם באים כשאני עם קליינטים בחניון וזורקים לי צו שנותן לי 14 יום להתפנות. תקשיב, עברתי הקרנות, שיניים אין לי, בית אין לי, ואני גר בבית שכור. אם ייקחו לי את הפרנסה, מה יישאר לי? אין לי מה להפסיד. אם הם רוצים להתחיל איתי, אני שם אוהל ברחבת העירייה ולא זז. אתם באים אלי, שאני כבר 40 שנה בים ועומד ארבעה מטרים מהחניה ודואג לחוף? מה, המדינה השתגעה? קודם שיוציאו את כל המיכלים שמסכנים אנשים ואת בתי הזיקוק שמרעילים את האוויר. מרקי לא מרעיל את האנשים, מרקי נותן להם שמשיות ומים קרים".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "מנהל היחידה הארצית להגנה על הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה הוציא באחרונה צווים לבעלי מכולות ורכבי מזון ('גזלנים') שהציבו את רכבם במרחק של כ-30 מטר מקו המים בחופי הים באזור חיפה בניגוד לחוק השמירה על הסביבה החופית. הצבת הרכבים והמכולות במקום זה גורמת לחסימת המעבר החופשי של הציבור בתחום החוף, לפגיעה במערכת האקולוגית הטבעית המתקיימת בחוף, לגרימת סיכון או נזק לאזורי מחיה של מיני צומח או בעלי חיים ולרבייתם, ולפגיעה בזרימה ובתנועה הטבעית של החול החופי ומי הים. רכבים אלו עמדו בעבר במגרש החניה אבל עם השנים התקדמו ונכנסו אל תוך תחום חוף הים. לפי הצווים, בעלי הרכבים והמכולות נדרשו לפנות אותם משטחי החוף עד 14 באוגוסט, כמו גם את כל השטח הבנוי שעליו הוצבו הרכבים והמכולות ללא היתר, ולהשיב את המצב בחוף לקדמותו. המשרד יעמוד על כך שהצווים יקוימו במלואם".

 

מרקי ארבל (צילום: חגית הורנשטיין)

מרקי ארבל (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מרקי. אוהבים אותך !! נגמר הסיפור

    לא רצית את יונה.. תראה מה קיבלנו !!! רק חזירים וחייזרים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה הליברליזם הליכודי? ביבי הוא שמאל! יצר תרבות ניהולית ופקידותית של קומוניזם

  3. מרקי , הזמנים השתנו! עזוב את הבירות הגלידות והשימשיות...

    תעשה לאוטו הסבה לפודטראק , ותמכור מוקפצים בחניון ליד הרכבת בשכונת תל עתיקה. העירייה מאוד את הפוד טראק כמו בברלין.

  4. שמשון

    אדון ארבל,על מי אתה עושה רושם?עשית מיליונים במשך שנים.העלמת מיסים,שחקת את האנשים במחירים.על מי אצה עובד?שנאמין לדמעות התנין שלך?

  5. אבי

    תעוף מהחוף חתיכת גזלן גנב לא משלם מסים ולא שכירות ארנונה חשמל מים התרגלו להכל בחינם… לך תעבוד כמו כולם תשכיר עסק מה הבעיה אך כולם מסתדרים.

  6. טום

    פתאום משרד להגנת הסביבה התעורר?
    לתת לבז"ן להרעיל אותנו שנים ולהתעלם מהמפעלים המזהמים. אבל גיבורים על מוכר ארטיקים.
    משרד דפוק.

  7. תנו לחיות בשקט

    עזבו את הסבא החמוד הזה. כל הג'יפים שנוסעים שם והורסים את הטבע הם הבעיה. להגיד שאוטו גלידה זה מה שמפריע למעבר בחוף??? פוצים אמיתיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר