טקס חנוכת גן האחים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
טקס חנוכת גן האחים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

נחנך גן האחים על שם אופיר ונחשון ליבוביץ'

בטקס שנערך בגן השעשועים בפינת הרחובות טשרניחובסקי והתשבי בכרמל הצרפתי בחיפה הוסר הלוט מעל השלט החדש - "גן האחים" - על שמם של אופיר ונחשון ליבוביץ' ז"ל. בטקס השתתפו ראש העיר עינת קליש רותם וההורים ציפורה וישראל ליבוביץ'

פורסם בתאריך: 24.8.20 10:18

בפינת הרחובות טשרניחובסקי והתשבי בכרמל הצרפתי בחיפה נחנך גן האחים על שמם של אופיר ונחשון ליבוביץ' ז"ל. בטקס, שבו השתתפו ראש העיר עינת קליש רותם וההורים ציפורה וישראל ליבוביץ', הוסר הלוט מעל השלט החדש של גן השעשועים.

אופיר ונחשון ליבוביץ' נולדו, גדלו והתחנכו בחיפה. אופיר, הבן הבכור שלמד בבית הספר בסמ"ת והתנדב במד"א, שירת בחטיבת הצנחנים. חבריו ליחידה מספרים שהוא היה בעל כושר ניווט מעולה ואהב לטייל. האח הצעיר נחשון ראה באופיר מודל להערצה ולחיקוי, ורצה לשרת כמו אחיו ביחידה קרבית. אופיר לקח על עצמו את המשימה להכשיר את נחשון לשירות משמעותי ביחידה מובחרת. ב-6 ביולי 1993, שבוע לפני שחרורו מצה"ל, יצאו אופיר ונחשון לטיול במדבר יהודה, שממנו הם לא שבו. לאחר שנעדרו במשך שלושה ימים נמצאה גופתו של אופיר, וארבעה ימים לאחר מכן נמצאה גופתו של נחשון. ההערכה היא שנחשון נקלע למצוקה, ואופיר שיצא להזעיק עזרה נפל בדרכו מצוק. נחשון ואופיר ז"ל נטמנו זה לצד זה בבית העלמין הצבאי בחיפה.

 

 

האם ציפורה ליבוביץ' הקריאה בטקס שיר שאותו היא כתבה עם בעלה ישראל לזכר בניהם: "נזכור אתכם ביומנו/ נזכור אתכם בלילנו/ בקומנו עם בוקר לעבודה/ ובעלותנו בלילה על יצוענו/ נזכור את צחוקכם/ ואת רצינות פניכם/ את שיחות הטלפון האין סופיות/ ואת החדר הלא מסודר/ אתם איתנו בעבודה/ ואתם איתנו במנוחה/ לעולם לא נשכח אתכם ולא ניפרד מכם/ עד אשר נגיע וננוח לצדכם/ ובבוא היום ניפגש בעולם האמת/ ונצטרף שוב למשפחה אחת שלמה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר