חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

"אם העירייה תחויב בפיצוי לנפגעי החזירים, את תחויבי אישית"

חבר מועצת העיר איציק בלס שלח באמצעות עו"ד אביעד ויסולי מכתב לראש העיר עינת קליש רותם שבו הוא דורש ממנה לפעול לפי פקודת העיריות ולטפל בתופעת חזירי הבר בחיפה, וגם מתרה בה שאם העירייה תחויב בפיצוי בשל נזקים שיגרמו החזירים היא תחויב אישית בשל הפרתה את פקודת העיריות

פורסם בתאריך: 1.9.20 17:24

חבר מועצת העיר איציק בלס מסיעת הליכוד שלח מכתב לראש העיר עינת קליש רותם באמצעות עו"ד אביעד ויסולי בדרישה לטפל בתופעת חזירי הבר בחיפה.

תחת הכותרת "מכת החזירים בחיפה – דרישה לקיום פקודת העיריות והתראה בגין חבות עירונית ואישית", כתב ויסולי: "אני פונה אליך בשם מרשי יצחק בלס ובשם רבים מתושבי חיפה שפנו אלינו בנוגע למחדל המזעזע של עיריית חיפה באי טיפולכם במכת החזירים בחיפה. לאחר שנים רבות שהעירייה דיללה את אוכלוסיית חזירי הבר בעיר, מעת שנבחרת הפסקת את כל הפעולות לדילולם ולסילוקם של החזירים מהרחובות והגינות בעיר. כתוצאה ממחדלייך מוצפת חיפה בחזירי בר. חזירי בר הם חיות מסוכנות – הם תוקפים, נושכים וגורמים לתאונות דרכים קשות. בית המשפט כבר קבע כי החזירים מסכנים את תושבי העיר ומפגש עימם אף עלול להיות קטלני".

לטענתם של ויסולי ובלס, "העובדה שיש עלייה במספר חזירי בר עולה מעשרות ואף ממאות תלונות של תושבי העיר שמתלוננים על הופעת החזירים בתוך שכונות המגורים ועל הבהלה שאוחזת בהם. חזיר בר הוא חיה גדולה שיכולה להגיע למשקל של כ-150 ק"ג, והגם שבדרך כלל הוא לא תוקף בני אדם, בנסיבות מסוימות הסכנה קיימת והדבר עשוי להתרחש. כמו כן גורמים החזירים לנזק רכוש כבד לגינות ולשטחי נוי. מפגש בין חזיר בר לבין רכב נוסע בעת מעבר של כביש עשוי אף הוא להיות קטלני. נוסף על כך, החזירים מעוררים גועל נפש, מפחידים ומונעים לעתים מתושבים לצאת מבתיהם. מעבר לכך, החזירים הורסים גינות ציבוריות ופרטיות, מזהמים את העיר בחיפוש אחר אוכל והופכים מתקני אשפה מדי לילה ויום".

עוד נכתב כי "סעיף 247 לפקודת העיריות קובע את חובתה של עיריית חיפה למנוע את מעבר החזירים בתחומה באופן חד משמעי – 'העירייה תסדיר או תמנע החזקת חזירים, תסדיר החזקת בעלי חיים אחרים באופן שהחזקתם לא תהווה מטרד ציבורי או מפגע לבריאות, ותסדיר או תמנע מרעה או מעבר של בעלי חיים'. עיריית חיפה מסרבת במוצהר ובמתכוון לקיים את הוראות סעיף 247 לפקודת העיריות ואינה מונעת מרעה ומעבר של חזירי בר בתחומי העיר. התפוצצות האוכלוסין של החזירים בחיפה גורמת נזקים לאנשים רבים, שהם ורכושם נפגעים. כל אלה שנפגעים מחזירים בחיפה רשאים ואף צפויים לתבוע את העירייה בגין נזקיהם לנוכח רשלנותה של העירייה וסירובך המתריס והמקומם לקיים את הוראות פקודת העיריות בנוגע לסילוק החזירים מתחומי העיר. העירייה הפכה את חיפה למשל ושנינה בכל מדינת ישראל בגין כישלונותיה בסילוק חזירי הבר מרחובות העיר – דבר שמרתיע אורחים להגיע לעיר ופוגע בתושבים ובעסקים בחיפה. אם קופת העירייה תחויב בפיצוי נפגעי החזירים עקב רשלנותה באי סילוק חזירי הבר, לא מן הנמנע כי את תחויבי אישית בכך עקב הפרתך במודע ובמתכוון את הוראות סעיף 247 לפקודת העיריות המורה על סילוק החזירים".

 

 

במכתב נטען עוד כי "בלס פנה להנהלת העירייה בבקשה לקבל נתוני סקר ביחס לאוכלוסיית חזירי הבר בחיפה, ונענה כי אין בידי העירייה כל נתונים מוסמכים על כך. יש לראות באי ניטור אוכלוסיית החזירים בחיפה משום רשלנות רבתי מטעם העירייה, שלא רק מפרה את חובותיה באי סילוק החזירים מהעיר, אלא עוצמת את עיניה ומעלימה את נתוני התפוצצות אוכלוסיית חזירי הבר מחברי מועצת העיר ומתושביה. כראש העיר את נדרשת בזאת לציית להוראות פקודת העיריות ולנקוט מיידית את כל הפעולות הנדרשות לסילוק חזירי הבר מחיפה".

כזכור, בלס עורר סערה בעקבות הצעה לסדר שנחשפה ב"כלבו – חיפה והקריות בחודש יוני", שבה הוא הציע לחזור לפעולות דילול של חזירים ולשווק את בשרם – דבר ש"יכניס כסף לקופת העיר".

מהעירייה לא נמסרה תגובה.

 

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. יעקב מהגן הנעלם ברחוב יהודה הלוי

    על התושבים לדאוג לניקיון הסביבה שהם גרים בה, כמו-כן זו שעתם של הוועדים בשכונת,פשוט להפשיל שרוולים ויפה דקה אחת קודם,אני אישית עושה זאת מדי פעם,ואז החזירים יחזרו להיכן שהם שייכים,היער

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חולדה רחוב 270 פחד נפילה במדרגות בגלל חזירי בר שנים סובלים פניות למוקד העירוני נרשמות על בלוק קרח סכנה סכנה

  3. חולדה

    חולדה רחוב 270 פחד נפילה במדרגות בגלל חזירי בר שנים סובלים פניות למוקד העירוני נרשמות על בלוק קרח סכנה סכנה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעוררים גועל נפש, אדון בלס זה מה שהחזיר חושב עלייך ותוריד את הפה המכוערת מהראש.

  5. יגיל

    בשבוע שעבר מת נהרג חזיר בתאונת דרכים
    כשזה יקרה לבן אנוש על הראש של ראש העיר

    לתשומת לב מציבי התמרורים. תאונת הדרכים עם החזיר הייתה בכביש שלא תומרר בתמרור חזיר.
    למה התמרורים כמו הפחים הכתומים מוצבים רק בחלק מהעיר? גם בזה יש אפליה בין שכונות העיר?

  6. שובר שורות

    יגיל מצטער אני רק יודע להתעבק ביחצנות ותגובות פייסבוק. שלך העוזר של.

  7. אלירן

    פגשתי חזיר בר באיזור שדרות הנשיא
    דווקא היה חביב מאוד, חיפש אוכל בפח, מצא כמה שאריות פיצה, אכל בהנאה, עבר לידי בקלילות ולא הפריע או תקף, הפחד לא מוצדק, מדובר בחיות טובות וחביבות שאם לא מפחידים אותם הם ידידותיים

  8. מה עם דילול חברי ליכוד?

    כתוב חזירים לא חזירי בר בפקודה. אם מרחיבים את ההגדרה אז אפשר לכלול גם את חזירי הליכוד, לא?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר