חתולי רחוב (צילום: ניר כפרי)
חתולי רחוב (צילום: ניר כפרי)

"בכל השכונות מירב החתולים הם מעוקרים או מסורסים"

השירות הווטרינרי של עיריית חיפה קורא לתושבים לדווח לאיזו שכונה להגיע כדי לטפל בחתולי הרחוב. הווטרינר העירוני ד"ר יאיר וייס: "תודות להגדלת התקציב בשנתיים האחרונות נערך המבצע בכל שכונות העיר"

פורסם בתאריך: 3.9.20 11:24

"עיקור וסירוס לכל חתולי הרחוב החיפאיים, ובחינם" – זוהי כותרתו של מבצע של השירות הווטרינרי של עיריית חיפה, אשר קורא לתושבים לדווח בטלפון מס' 04-8236566 לאיזו שכונה להגיע כדי לטפל בחתולי הרחוב. השירות הווטרינרי יאסוף את כל הנתונים, יגיע לשכונה ויאסוף את החתולים המיועדים לעיקור ולסירוס – ניתוח אשר יבוצע על ידי וטרינר מוסמך. נוסף על כך, החתולים ייבדקו ויחוסנו נגד הכלבת, ולמחרת, לאחר התאוששות, הם יוחזרו אל השכונה שממנה נלקחו.

הווטרינר העירוני ד"ר יאיר וייס: "תודות להגדלת התקציב בשנתיים האחרונות נערך המבצע בכל שכונות העיר, בניגוד לשנים קודמות שבהן התמקדו העיקור והסירוס בשכונות מסוימות בלבד".

מהו התקציב שהוקצה לכך?

"כ-800,000 שקל מושקעים השנה על ידי עיריית חיפה בעיקור ובסירוס של חתולי רחוב ברחבי העיר. בשנה שעברה עמד התקציב על כ-600,000 שקל. עיקור וסירוס של חתולים משליך ישירות על איכות החיים של התושבים וגם של החתולים. הם מקטינים את מספר חתולי הרחוב, משפרים את בריאותם ומאריכים את תוחלת חייהם, וזה win win situation מבחינת החתולים והתושבים. מדובר בהמשך לפעילות המתוגברת שאותה מקיימת העירייה בשנתיים האחרונות, שבהן עוקרו, סורסו וחוסנו כ-10,000 חתולים בכל רחבי העיר".

יש שכונות שבהן התופעה בולטת יותר?

"המבצע מתקיים בכל שכונות העיר בהתאם לצרכים ולנתונים הקיימים בשטח, לא משנה אם זה דניה או שכונות השוק. בכל שכונה מותאמת הפעילות לצרכים, כפי שהם נצפים על ידי רופאי השירות הווטרינרי".

 

 

מה הצפי למספר החתולים שיעברו את הטיפול?

"למה לדבר על הצפי ולא על המציאות? המציאות היא שבכל השכונות מירב החתולים הם מעוקרים או מסורסים, ואנחנו מתקשים למצוא חתולים שאינם כאלה. העבודה שלנו נותנת תוצאות בשטח, ורוב חתולי העיר נכון להיום כבר מעוקרים או מסורסים. אין גידול במספר החתולים בעיר, להיפך – בשנתיים האחרונות הבקרה היא טובה יותר. חשוב לי להדגיש שעיריית חיפה היא מהרשויות שמעקרות ומסרסות את הספר הרב ביותר של חתולים בארץ, כולל ערים גדולות יותר מאיתנו. אנחנו מדברים פה על כיוון, על מגמה".

ביקשתם מהתושבים ליידע אתכם לגבי השכונות שלהם.

"זה מתקיים נוסף על הפעילות השוטפת. אנחנו נפנה לתושבי השכונות גם במסרונים שבהם נודיע להם מתי אנחנו מגיעים לשכונה שלהם כדי לחזק את הקשר עם התושבים ולהגיע ליותר חתולים, כי אנחנו כבר מתקשים למצוא חתולים שאינם מעוקרים או מסורסים".

איך אפשר להבחין בין חתול שאינו עבר טיפול לחתול שכבר מעוקר או מסורס?

"חתול רחוב שעוקר או סורס, קצה האוזן שלו חתוך".

 

המודעה על הסירוס והעיקור של חתולי הרחוב

המודעה על הסירוס והעיקור של חתולי הרחוב

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוצפה למה לסרס חתולים?? אולי צריך לסרס את האנסים מאילת קודם??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה העיקרית לגידול המופרח בכמות חתולי הרחוב הוא ריבוי לא טבעי שנגרם על ידי האכלתם.
    ברגע שיפסיקו להאכיל את חתולי הרחוב – ריבוי יכנס למצב טבעי, כמות המזיקים בעיר תופחת משמעותית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר