המבנה של רשת קפה קפה בחוף דדו דרום
המבנה של רשת קפה קפה בחוף דדו דרום

עיריית חיפה תובעת את רשת קפה קפה

בכתב תביעה שהגישה עיריית חיפה לבית משפט השלום בעיר נגד רשת קפה קפה היא דורשת ממנה לפנות את הסניף הלא פעיל בחוף דדו דרום ולשלם לה 726,770 שקל - 463,520 שקל בגין דמי שכירות ו-263,250 שקל כפיצוי

פורסם בתאריך: 6.9.20 07:59

עיריית חיפה דורשת מהסניף של רשת קפה קפה מחוף דדו דרום להתפנות מהנכס – כך עולה מכתב תביעה שהגישה העירייה ביום חמישי לבית משפט השלום בעיר נגד הרשת. נוסף על כך דורשת העירייה מהרשת 726,770 שקל – 463,520 שקל בגין דמי שכירות ו-263,250 שקל כפיצוי.

מכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד גיא פייביש, עולה כי העירייה היא בעלת זכות חכירה לדורות של השטח שבו הוקם מבנה מסחרי (מסעדה), רחבת ישיבה (דק) וחצר שירות וכי באוגוסט 2019 נחתם בין הצדדים הסכם שכירות לחמש שנים שנכנס לתוקפו בחודש אוקטובר 2019. לטענתה של העירייה, "לפנים משורת הדין ולמען הפעלתו ושגשוגו של הנכס כבר במהלך חודש אוגוסט קיבלה הנתבעת את החזקה במושכר, וזאת על מנת שתוכל לנקוט את כל פעולות ההיערכות והליכי ההתארגנות לצורך העבודות ושיפוץ הנכס. לפי ההסכם, עד 20 באוקטובר 2019 היה על הנתבעת לנקוט את כל פעולות ההכנה וההתארגנויות המקדימות על מנת להיכנס פיזית לביצוע העבודות, והכל לשם ביצוען ביעילות ובזמן הקצר ביותר לטובת כלל הציבור הרחב. בגין תקופה זו קיבלה הנתבעת את מה שמכונה בפרקטיקה כתקופת grace או תקופת חסד, תוך מתן פטור מלא מתשלום דמי שכירות לצורך ביצוע ההתארגנות לקראת השיקום (המקום נשרף לפני כשנתיים; ב"כ), וממועד זה ואילך היה עליה לשלם את דמי השכירות בסך של 35,500 שקל לחודש בתוספת מע"מ".

אלא שלטענתה של העירייה, "בחלוף חודשיים ממועד המסירה לא עשתה הנתבעת דבר. עבודות השיקום לא החלו ודמי השכירות לא שולמו. לפיכך ב-18 בדצמבר 2019 הודיעה התובעת לנתבעת על ביטולו של הסכם השכירות בגין הפרתו – לא השמישה את המושכר, לא החלה בביצוע העבודות, לא הפעילה את המושכר לפי מטרתו לקהל הרחב ולא שילמה את דמי השכירות הבסיסיים. הנתבעת השיבה באמצעות בא כוחה וניסתה לקשור בין עבודות השיקום שנדרשו לפי מסמכי המכרז והסכם השכירות לבין שיפוצו והתאמתו של המושכר לפי רצונה של הנתבעת, כלומר שיפוץ אחר ושונה, אשר נובע מרצונה האישי והחד צדדי של הנתבעת ואינו קשור למצג או להתחייבות מצד התובעת".

 

 

עוד טוענת העירייה כי "חרף הודעת הביטול, ובחלוף יותר משבעה חודשים מהיום שבו היא נשלחה, הנתבעת לא פינתה את המושכר ונמנעה מהשבת החזקה בו לידי התובעת מצד אחד, ולא הפעילה את המושכר (ככל שבעיניה החליטה להתעלם מהודעת הביטול) כאמור בהסכם השכירות. הנתבעת לא שילמה עד כה ולו שקל אחד בגין חזקתה במושכר. התובעת זכאית לתשלום הפיצוי המוסכם בשיעור של שישה חודשי שכירות, קרי 35,500 שקל + מע"מ כפול שש, ובסך הכל 263,250 שקל. הנתבעת לא שילמה את דמי השכירות מיום המסירה ועד למועד הגשת תביעה זו, ויתרת חובה בגין דמי השכירות הבסיסיים היא 463,520 שקל".

בסיכום כתב התביעה מבקשת עיריית חיפה מבית המשפט "לזמן את הנתבעת לדין ולחייבה לפנות את המקרקעין ואת המושכר ולהשיב את החזקה בהם לידי התובעת, כשהם פנויים וריקים מכל אדם וחפץ; לשלם לתובעת סך של 463,520 שקל בגין דמי שכירות עד ליום 19 באוקטובר 2020 ופיצוי מוסכם בסך של 263,250 שקל, ובסך הכל 726,770 שקל, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל; ולשלם לתובעת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בתוספת הפרשי ריבית והצמדה מיום הוצאתם ו/או פסיקתם ועד ליום התשלום בפועל".

מרשת קפה קפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מדינת חלם

    אל תפתחו עסקים בחיפה ולא בשום מקום בארץ עבדים לעירייה ולממשלה חלאסס

  2. חיפני

    פעם חשבנו שד'ר עינת קליש רותם רק אינה מתאימה לתפקיר. כעת מתברר שהיא גם סאדיסטית.
    כל המדינה יוצאת מעורה לעזור למי שבקורונה הפילה והיא נזכרת דווקא עכשיו לחבל במאמצי אלו.
    חבח שנצטרך לסבול ממנה עד אטקטובר. 2023.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואני שאלה אם העיריה ראתה שזה המצב בדצמבר מדוע חיכתה עוד חצי שנה עם התביעה ולא מיידית הגישה תביעה לפנות את הנכס?

  4. אור

    תנו לעסקים לפרוח תנו לפעלי העסקים לנשום אתם יודעים שהקורונה זיינה את העסקים ואתם בלי רחמים תובעים אותם תתביישו לכם עזבו אותם להתפרנס

  5. גלי

    ראש העיר מתנהלת רק במלחמות.
    עשייה אמיתית לטובת התושבים שואפת לאפס.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר