סדנת שופרות בבית חב"ד
סדנת שופרות בבית חב"ד

בית חב"ד מציע: סדנת שופרות

בבית חב"ד בכרמל הצרפתי תתקיים ביום שני סדנה להכנת שופרות וללימוד תקיעה בשופר. הרב יהודה גינזבורג: "בתי הכנסת השנה לא יוכלו לאכלס את כל המתפללים ויהיה קשה לקיים את מצוות שמיעת תקיעת שופר. הסדנה הזאת מציעה פתרון בכך שהיא מלמדת את משתתפיה להיות שליחי מצווה"

פורסם בתאריך: 10.9.20 08:00

שליח חב"ד בכרמל הצרפתי הרב יהודה גינזבורג מזמין את הציבור החיפאי לסדנה להכנת שופרות וללימוד תקיעה בשופר. הסדנה תתקיים ביום שני בשעות 22:00-20:00 בסניף התנועה ברחוב טשרניחובסקי 69 בהנחייתו של הרב אברהם תירוש, ומחיר ההשתתפות בה הוא 39 שקל המיועדים לכיסוי העלויות. בהתאם להוראות התו הסגול מתוכננת הסדנה ל-50 משתתפים בלבד – 20 איש במבנה המשרדים ועוד 30 איש בחצר.

"בגלל הנחיות משרד הבריאות אשר אוסרות על התקהלויות, בתי הכנסת לא יוכלו לאכלס את כל המתפללים ויהיה קשה לקיים את מצוות שמיעת תקיעת שופר", אומר גינזבורג, "אם בעבר יכולנו להגיע לביתם של אנשים שחפצו לשמוע את השופר, השנה לא נוכל להגיע לכולם. הסדנה הזאת מציעה פתרון בכך שהיא מלמדת את המשתתפים בה להיות שליחי מצווה. זוהי פעילות ייחודית ומהנה".

יצוין שלפי ההלכה מותר לתקוע בשופר מדי יום בחודש אלול שמוקדש לאמירת סליחות, אך המצווה היא לתקוע בשופר בראש השנה וביום כיפור בסיום תפילת נעילה.

 

 

גינזבורג: "בסדנה נלמד איך ליצור שופרות מקרניים – מהניסור ועד לקדיחה, מהשיוף ועד להחלקה – ולאחר מכן נלמד איך תוקעים בשופר. בסיום הסדנה יקבלו המשתתפים את השופר שהם הכינו". לדבריו, את השופר ניתן להכין מכל קרן, למעט מקרניים של פרה: "אנחנו משתמשים בקרניים של אייל ושל כבש גם בגלל שזה מזכיר את סיפור עקידת יצחק וגם מטעמים כלכליים כי אלו הן הקרניים הכי זולות".

למה להכין שופר אם אפשר לקנות אותו בזול בשווקים?

"כי עלולים לקנות בטעות שופר שאינו כשר. אם בקרן יש חור, היא פסולה מלשמש כשופר. יש סוחרים שסותמים את החור עם דבק כדי שלא יבחינו בו. משופר כזה מתקבל צליל של חליל ולא של שופר. אנחנו מביאים לסדנה קרניים שיש עליהן פיקוח לאורך כל הדרך".

מה מסובך כל כך בהכנת שופר?

"זה אולי נשמע פשוט, אבל למעשה זה מורכב. פעולת הניסור למשל היא קריטית ביצירת השופר כי צריך לדעת לכוון את המסור כך שהפייה שתיווצר לא תהיה גדולה מדי או קטנה מדי, ושהיא תאפשר תקיעה קלה. מעבר לכך, בסדנה נלמד איך תוקעים בשופר ואת סדר התקיעות".

להרשמה ניתן להתקשר לטל' 04-6733737 או להשאיר הודעה בדף הפייסבוק של סניף חב"ד בכרמל הצרפתי או באתר myofficeguy.com/p/itshh/17h85w/17h868/payment

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מתתיהו

    בית חב"ד מומחים בהוצאה שיטתית של כסף מאנשים.הכל " מהרבי".39 לכיסוי איזה הוצאות בדיוק? יש קבלות למשלמים או הכל שחור? תעזבו אתכם משטויות ושקרים של חבדניקים.תלמדו שולחן ערוך.מי באמת יכול להוציא ידי חובה בתקיעת שופר.לא כל אדם יכול לתקוע ולהוציא ידי חובה.חבד רודפים אחרי בצע כסף.אנשים מחללים שבת,אוכלים טריפות,מדברים לשון הרע והעיקר שיתקעו.זוהי רמאות.אחיזת עיניים.תתעוררו לחזור בתשובה.אנשים מחפשים דברים לא מציאותיים ונוחים רק כדי לא לחזור בתשובה.מה גם שלדעת הרבה פוסקים ישנה בעיה עם חב"ד בגלל שהיא תנועה של חצי משיחיסטים וגדולי הדור אוסרים להתחבר אליהם.אז קדימה…במקום לקחת כסף על כלום מאנשים חילונים שלא מבינים,תתחילו שם בחבד לחזור בתשובה.הרבי הוא לא מלך המשיח,ואתם לא השליחים של הרבי.אלא שליחים של התאוות שלכם.

  2. מה הם מפיצים

    סדנת שופרות שפולטות רסיסי רוק למרחקים כדי להדביק בשם המיסיונריות הדתית יהודית עוד ועוד אזרחים במחלות אפידמיות כגון
    הקורונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר